Søgning på: danskerne i verden. Resultater: 19441 til 19460 af 47039
-
Den Kolde Krig problemstillinger?
ForumindlægHej. Jeg har trukket Den Kolde Krig til mdt. eksamen i historie. Har lidt problemer med at finde på en problemformulering - og problemstillinger. Har allerede skrevet følgende problemstillinger: 1.Var det konflikten mellem USA, Storbritannien og Frankrig på den ene side og Sovjetunionen på den... -
Gymnasie Spørgsmål
ForumindlægKan man nogle jobs direkte efter at have taget en hhx/htx/stx uddannelse? (hvilke? Er der en oversigt?) Hvilke universiteter kan man komme på efter at have taget en hhx/htx/stx? Mere specifikt hvilke gymnasier giver adgang til hvilke universiteter? Hvilke slags universiteter er der, og hvil... -
Obama & Romney - Den Amerikanske Drøm
ForumindlægHej alle! Kunne nogen evt. hjælpe mig med at finde ud af hvordan henholdsvis Obama er et ''bevis'' på den amerikanske drøm, og hvordan Romney er et ''bevis'' på den amerikanske drøm? Jeg ville værdsætte hjælpen. God aften. -
Bevis: kvadratroden af 2 er et irrationalt tal.
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart op til matematik eksamen, men har et bevis, som jeg har svært ved at forstå. Beviset: Kvadratroden af 2 er et irrationel tal. Jeg antager, at kvadratroden af 2 ikke er irrationelt. kvadratroden af 2= p/q, p/q er uforkortlig (kvadratroden af 2)^2 = (p/q)^2 2=P^2/q^2 ... -
Stening? Kan det retfærdiggøres?
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen i religion i næste uge, og sidder netop og er ved at læse om Islam. Jeg er lige kommet til et afsnit om stening, og om det kan retfærdiggøres? Jeg tænker på om muslimer egentligt ikke synes det er en krænkelse af menneskerettighederne, jeg håber en muslim evt. skriver p... -
Rentedefinition "per pågyndt måned"
ForumindlægStillet overfor følgende opgave. Fakturabeløb: 97500,- kr Fakturadato: 1. jan 2010 Forfaldsdato: 7. jan. 2010 Fakturabetingelser: Forfaldne beløb tillægges et gebyr på 1,5 % pr. påbegyndt måned. Skal udstede rykkerskrivelse d. 21. jan 2010. Hvorledes udregnes renten ... -
¡¡¡¡¡¡¡¡¡Eeeeespañaaaaaa!!!!!!!!!
ForumindlægLa gloria para el mejor Un gol de Fernando Torres en el primer tiempo y una actuación magnífica de todo el equipo le dan a España su segunda Eurocopa. La selección ha vuelto a la élite de una forma brillante. ¡España es campeón de Europa! -
Ronaldinho
ForumindlægHej! Jeg er stor fan af Ronaldinho.. Ronaldinho har vist smukt fordbold..! Men min spørgsmål er hvorfor han ikke spiller så meget i Fc Barcelona.. Jeg har høret rygter om at jeg skal flytte til en anden klub.. -
Ha-jur. brugte bøger
Forumindlæghej ... jeg har Ha-jur brugte bøger som jeg gerne vil sælge billigt. ring 23398391 -
Hvad skal de 2 år bruges på?
ForumindlægHej alle (: Jeg skal på gymnasiet efter ferien, og er altså færdig dér som 19-årig (og 3 måneder, men whatever). Lige i øjeblikket går jeg efter redder-uddannelsen, men der skal jeg være 21 år, og 3 måneder for at blive optaget. Hvad kan jeg få de 2 år til at gå med? Jeg har sendt en mail til ... -
Præstationsangst
ForumindlægHej Jeg har præstationsangst hvad gør jeg ? Hver gang jeg skal til at læse noget, så er det som om at jeg ikke gider og forstå det også tror jeg bare der er noget bedre på nettet, prøver og forstå det og forstår det ikke.. Hvordan lærer jeg og stole på mig selv ? Når jeg er oppe til eks... -
Who / Whom
ForumindlægOk jeg forstår godt the basics. Objekt og subjekt, f.eks. "to whom is that letter." og "who jumped on the ground" Men, hvad hvis det nu er den følgende sætning: " To whom is this seat reserved for?" fordi "IS" vel er et verbum? Så WHOM udføre jo ikke en ... -
Hjælp, kan i rette
ForumindlægJ'ai appelé Mads Ludvig Juutilainen. et dix-huit ans. deux endroits parce que mes parents sont divorcés, je vis sur le pont à l'est avec mon père et nørebro avec ma mère. dans mon temps libre, j'aime être avec mes amis, j'aime aussi jouer au football. ... -
Internatinale organistationer
ForumindlægHej, jeg læser til bachelor i historie(3. semester) og ville gerne vide om det er muligt at kombinere mit studie med et tilvalgsfag så jeg kan arbejde hos NGO´s eller andre humanitære organistationer. Tænkte evt. på europæiske studier fx. i Aarhus. Er der nogen der har et bedre bud? Mange tak Jan -
Erasmus Montanus
ForumindlægHej derude. Jeg skal fremlægge om komedien Erasmus Montanus, men er dog lidt i tvivl om hvad moralen, budskabet og temaerne er. Hvis der er nogle der kan, så please hjælp (: ! -
Hjææææælp. Projekt Teknologi
ForumindlægHej. Jeg har projektuge denne uge. Jeg har overemnet forandring og har valgt underemnet teknologi. Vores problemformulering lyder således " hvordan har teknologi forandret de unge i samfundet og hvilke fordele og ulemper han den taget med sig?". Jeg ville spør... -
Jura - Objektivt ansvar
ForumindlægEr ejeren til en hund som er årsag til et trafikuheld (men ikke i sig selv forvolder en skade på de 2 implicerede biler), objektiv ansvarlig, jf. Hundelovens paragraf 8, stk. 1, 1. pkt. som beretter at "besidderen af en hund er forpligtet til at erstatte den skade, hunden forvolder". Af... -
Jeg har virkelig brug for hjælp!
ForumindlægHej alle, Jeg har i flere uger nu forsøgt at skrive en kronik, som skal afleveres d. 20. i denne måned. Det eneste jeg har fået skrevet er dog følgende: ”Da jeg var seks år, så jeg engang et pragtfuldt billede i en bog om urskoven, der hed ”Sandfærdige Historier”. Det forestille... -
Keglesnit
ForumindlægJeg sidder her og arbejder på en opgave omkring keglesnit og kvadratisk programering. Jeg har fundet frem til at min funktion hedder f(x,y) = -0,1x2 + 16x -0,1x2 + 14y Jeg ved nu også at dette er en cirkel, da x2 og y2 har samme konstant og samme fortegn. Men hvordan omskriver jeg dette til cir... -
2.Verdenskrig - Sammenhængen
ForumindlægHej. Er igang med en opgave i histrorie, og har et spørgsmål jeg har bakset en del med. Hvad var sammenhængen mellem landene i 2.verdenskrig? (Hvorfor holdte de forskellige lande sammen) Jeg har søgt en del, og håber i kan hjælpe mig.
