Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 19441 til 19460 af 63056
-
definiationsmængde
Forumindlægfunktionen f er bestemt ved f(x)= x^2 -9 / x-3 angiv definitionsmængden. bestem derefter lim f(x) x->3 og lim f(x) "x->-3" er funktionen kontiunert ? hjælp tak. -
tjek
ForumindlægHej, er der en der vil tjekke om jeg har regnet rigtigt?? opgaven lyder: En eksponentiel voksende funktion f(x) oplyses at, f(2) = 1 og f(4) = 9. bestem en forskrift.. ogs[ har jeg fundet frem til at forskriften er: 0.22•2.12^x -
Matematisk gåde
ForumindlægPå tur med bogormen! Et leksion, der består af 10 bind, står på en hylde i nummerorden. Hvert bind er på 400 sider, og er 5 cm tykt, iberegnet bindet, der er 0,5 cm i hver side. Hvis en bogorm nu æder sig i en lige vandret linje fra side 400 i bind 6 til side 100 i bind 9, hvor mange cm har de... -
rettelse
ForumindlægDen engelske sportsminister Gerry Sutcliffe har i en kommentar kaldt landsholdsanfører John Terrys løn for uhyrlig. Ligeledes anklager han Manchester United for at fastsætte uoverkommeligt høje billetpriser, idet han påstår, at ligaen ved sådanne tiltag er i færd med at fjerne sig fra ”det ... -
rettelse af kort engelsk oversættelse
ForumindlægHej :) Er der en venlig sjæl der gider, at se min oversættelse fra dansk til engelsk efter for fejl og dårllige vendinger? Danske version: Om den kriminelle lavalder skal sættes ned er et tilbagevendende tema i den offentlige debat. Ikke så snart har en mindreårig begået en forbrydelse, før temae... -
hjælp til rettelse pleass
ForumindlægThe story is written by John Cheever (May 27, 1912 – June 18, 1982) reuinion The story is about a boy who going to meet his father in New York City the boy have not heart from his dad since the divorce between the mother and father for three years ago. The boy would be in New York for 1 hou... -
Opg. mangler hjælp til disse opg. gerne inden i aften..
Forumindlæg1. a) 225 88 Ra beta- radioaktivt Opskriv henfaldsskemaet for denne kerne. (225, skalvære hævet, mens 88 skal være sænket, den kunne ikkehelt skrive det i dette program)b) Formlen for calciumhydroxid er Ca(OH)2.Beregn den molare masse for calciumhydroxid.c) I en cola måles pH til 2,7Bestem (H3O+)... -
positiv hastighed
ForumindlægVed en positiv hastighed er det så når fx en bil kører, bare den ikke bremser op eller holder stille? takker -
Spørgsmål om det heliocentriske verdensbillede
ForumindlægHej folkens! Hvilken betydning havde det for videnskaben, at det heliocentriske verdensbillede blev accepteret? På forhånd tak! -
Forbrændingsreaktion
ForumindlægHej,Har problemer med følgende opgave:Der afbrændes 24,5g butangas. Forbrændingsprodukter CO2 og H20:2C4H10 (g) + 13O2 (g) = 8CO2 (g) + 10H2O (g)Beregn det mindste volumen tør luft, som forbrædingsprodukterne skal fordeles over ved 25C, for at undgå, at H20(g) fortættes til H2O(l)Jeg skal vel tag... -
Optagelse
ForumindlægHej Jeg søger ind på farmaci i år på KU, men mit snit ligger på 5,0 uden bonus. Der står inde på ug.dk at der er et fast karakterkrav på 6,0. Er der en chance for at jeg kan komme ind? -
Forskellige spørgsmål
Forumindlæg* Hvad er Kelvin, og hvorfor er det lige 273* Hvad menes der med den teoretiske hastighed for lyd?* Øhhh ja, det er sådan et forsøg jeg har lavet hvor den er mislykkedes helt op til 80%, men alligevel den metode der bruges til at beregne lydens hastighed har jeg i min NV rapport skrevet er fornuf... -
middelhastigheden for molekyler
ForumindlægI en ideal gas er lig v ≈ √(3kT/m) Så molekyler med lavere masse har altså generelt større fart end store. Kan nogen give mig intuition for, hvorfor dette må gælde? Der ligger jo helt klart noget statistisk mekanik bag det - er det, denne fordeling som skaber mest uorden eller noge... -
Omregningsfaktor; MeV til J
ForumindlægHeeeej! Jeg har 0,6 MeV, men skal bruge det i J. Hvad gør jeg?Nicko-V -
Skift fra x(t) til x(s)
ForumindlægHelt kort: Sidder med et ligningssystem a la dette: X(0)=a X(t)=u*x(t)+v*x(t)*dW(t) Dette laves om til integralet a+∫0t u*x(s)+v*x(s)*dW(s) ds Hvorfor?! Er det fordi, at man simpelthen ikke kan have en grænse, der også er den variabel man integrere mht., hvorfor man bruger "s" s... -
optagelse
ForumindlægHej folkensDet er sådan at jeg har i 1.g haft mat på b-niveau, men jeg skal læse 2.g og 3.g i udlandet og har valgt matematik på et niveau der svarer til a i danmark (nærmere a+ faktisk).Men problemet er, at selve studiet er ret krævende og nogle andre elever har anbefalet mig at tage mat på et l... -
Spektrum 2
ForumindlægEr der en, der tilfældigvis sidder med Spektrum 2 og kan se, om der er et afsnit om radioaktivitet/henfaldsloven osv.?Det ville hjælpe mig meget :) -
Solens diameter
Forumindlæghej jeg skal udregne solens diameter middelafstanden fra jorden til solen oplyses (1AE=1,5*10^10) hvis man nu siger at solen ligger på en cirkel med jorden som centrum.. hvordan finder jeg så diameteren på solen? det må være noget med omkreds på den cirkel som solen ligger på. og så den vink... -
Studieretning? hjæælp!
ForumindlægHej,, Jeg har valgt naturvidenskab som min studie retning.. Biologi A Kemi A matematik B. Men jeg har lige fundet ud af at man ikke kan bruge biologi til noget som helst efter gym, vis man skal ind på uni, er det sandt? -
Differentiering i dagligdagen
ForumindlægHej igen. Ville høre om der er nogen der har eksempler fra virkelighedens verden på brugen af produkt og differensreglen? Håber i nyder jeres weekend :) Sarah
