Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 19441 til 19460 af 24857
-
Privatundervisning i statistik tilbydes
ForumindlægJeg tilbyder hjælp med statistik, både teorien og de fleste programmer (R, Stata, SAS, SPSS, ..) Jeg kan hjælpe op til eksamen, i forbindelse med skriftlige opgaver/specialer, eller hvad du har brug for. Har mange års erfaring med undervisning og anvendelse af statistik på forskellige områder. ... -
To opgaver vedr. vektorer i rummet
ForumindlægHey, Der er to opgaver som jeg ikke lige kan se fidusen i. Den første lyder sådan her: Cirklens ligning er givet således: x^2+y^2+z^2/9 - 9 = 0 Jeg skal bestemme cirklens centrum og radius. Den næste opgave er 3) a fra matematik a skriftligt eksamen htx sættet fra august (link: http://www.uvm.dk/... -
MATEMATIK, C-NIVEAU - UVM HJÆLP...
ForumindlægLINK MED OPGAVER: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/Laaste%20mapper/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Hf/090831_opgave_matC_hf.ashx Er lidt blank her. Skal have lavet opgaverne nr. 1, 2, 4, ... -
Løs ved hjælp af graden ligningen f(x)=0
ForumindlægFiguren viser grafen for en funktion f. a) Løs ved hjælp af grafen ligningen f (x) = 0 . Jeg er i tvivl om hvordan jeg finder f(x)=0 men jeg ved godt hvordan jeg finder f'(x)=0. Se opgave 4 http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opga... -
Bestem bygningens højde og bredde
ForumindlægFiguren viser kontorbygningen Berliner Bogen i Hamburg. Bygningens tværsnit har form som en parabel, der er vist som en rød kurve på figuren. Det oplyses, at den røde kurve i det viste koordinatsystem har ligningen y = −(1/35) x2 + 35 hvor x og y er målt i meter. a) Bestem bygningens... -
lektiehjælp/eksamenshjælp tilbydes i Engelsk
ForumindlægHej Mit navn er Rebecca Hartogsohn og jeg er pensioneret Gymnasielærer med Hovedfag i Engelsk og bor i Aalborg. Jeg har mere end 20 års erfaring i at undervise elever i Gymnasieskolen i Engelsk på begynder, mellem og højniveau. Jeg tilbyder lektiehjælp/eksamensforberedelse i ... -
89 ord for meget i eksamensstil?
ForumindlægHej, i eksamen i engelsk skriftlig B-niveau på STX står der i opgaveformuleringen, at man må skrive 700-1000 ord i section A opgaven, men jeg skrev 1089 ord. Kan der på nogen måde komme sanktioner ift den endegyldige karakter? Min lærer fortalte mig engang, at man godt måtte skrive 10% over, men... -
graf og koordinater hjælp til opgave
ForumindlægHej er der ikke nok et klogt hoved der vil forklare hvordan jeg løser opgave 5 a og b i dette sæt https://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:bci1F2NrITwJ:www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/P... -
HJÆLP - måske jeg ikke kan fortsætte til 3g
ForumindlægMine årskaraktere i de afsluttende fag lyder 00 i mundtlig matematik, 00 i skriftlig matematik, 02 i religion, 02 i naturgeografi og 4 i samfundsfag - altså er snittet her på under 2. Men sammen med mine andre årskaraktere i dansk, spansk, engelsk osv. er snittet over 2. Kan jeg blive nægtet... -
Differentialligning og terminsprøve - ARGH!
ForumindlægHej alle Jeg er ved at forberede mig terminspøve i skriftlig matematik A-niveau i 3.g. Jeg har problemer med følgende opgave og vil meget gerne have det på plads inden min terminsprøve på tirsdag d. 6. april 2010. Jeg ville blive glad for grundige forklaringer :) på forhånd tak! En funktion f ... -
hvilke teoretikere skal jeg bruge?
ForumindlægHej med alle jer derude.. Jeg går på læreruddannelsen og skal aflevere en skriftlig eksamenopgave om ikke så længe. JEg er dog bare gået i stå. Min problemformulering er: Hvordan kan jeg som lærer skabe et inkluderende og imødekommende klassemiljø med positive lærer-elev og elev-el... -
Giv en mulig forklaring på, at kun 1,25-dihydroxyvitamin D3 kan aktivere D-vitaminreceptorer.
ForumindlægHej! Jeg sidder simpelthen i en situation, hvor jeg ikke kan regne ud, hvad dunsen jeg skal svare et biologisæt. Opgaven kan findes her: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%... -
Hjælp til rettelse af stil på 1 lille side.
ForumindlægHej, ville lige høre om der var en sød person, der gad at rette min stil på 1 side. Den går ind og tæller i min årskarakter, så jeg vil være meget taknemmelig, hvis der var en der gad at lige se på den, og måske rette lidt. Ps, du må gerne lave fed skrift der hvor du retter. Så kan jeg måske læ... -
Engelsk eksamens eksempel
ForumindlægHey Jeg har af min lærer fået stillet dette eksempel på hvordan noget af den skriftlige eksamen kunne se ud for engelsk B: Ret fejlen i sætningen, og forklar på dansk dine rettelser. (Det er gramatiske fejl, og ikke stave/slåfejl) Jeg har så 2 sætninger der driller. 1) "Have you heard anythi... -
Overflytning fra SDU medicin til KU medicin?
ForumindlægHej SP; Jeg har været så uheldig at få 4 i engelsk A skriftligt, så mit snit falder fra 11,4 til 10,8 (med 5 A-fags bonus + hurtigstartsbonus). Min plan var at starte på KU medicin, men det kan jeg nok ikke mere, så jeg regner med at søge SDU. Jeg har ingen forbindelser i odense, jeg har ikke ... -
Bestem vinkel
Forumindlæghttp://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120815%20Mat%20B%20stx.ashx Opgave 12 A Kan man skrive resultatet sådan? 180-60 = x+x 2/120=2x/2 x=60 Bemærk: Jeg går... -
10. Klasse afgangsprøve
ForumindlægHej, jeg skal snart til at afslutte min 10. klasse. Men pga. lockouten, føler jeg ikke, at jeg kan nå at forberede mig ordentligt til alle eksamenerne. Derfor har jeg tænkt mig IKKE at gå op i skriftlig engelsk og mundtlig dansk, da det er fag jeg ikke har beh... -
beregn temperatur
Forumindlæghej ejg ved ikke hvordan man beregner temperaturen i opg. 3c. http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/120104%20htx113%20kemiA%2015122011.ashx og så i opgave 4d...der står jeg skal beregne ... -
Skal jeg tage supplerende matematik A?
ForumindlægJeg er lige blevet student og vil gerne læse Biologi på universitetet. Har gennemsnit til at komme ind (en del højere end krævet de seneste år), men fik desværre 00 i mundtlig matematik A. Fik 7 skriftligt, har 4 i mdt årskarakter og 7 i skr årskarakter - så mit spørgsmål er: har jeg bestået mat ... -
Dumpet matematik mundtligt
ForumindlægHej Det er sådan at jeg har søgt på en videregående uddannelse, og her valgte jeg at søge ind som bygningskonstruktør. Jeg kan se at de 2 fag man skal have er engelsk C og mat C. Engelsk C bestod jeg med et 12-tal, men jeg dumpede mundtlig matematik, men fik 4 skriftligt, så jeg bestod faget med...
