Søgning på: matematik a noter skriftlig. Resultater: 19441 til 19460 af 168518
-
hjælpe mig...meget haster please
ForumindlægBevis at : (vektor a + vecktor b)x(vektor c + vektor d)=(vektor a x vektor c)+(vektor a + vektor d)+(vektor b x vektor c)+( vektor b x vektor d). Eller jeg kan også skrive den på en anden måd så i kan forstår hvad jeg mener , men det er om vector jeg kunne ikke skrive den på rigtiget måd fordi ... -
haster meget !!!
Forumindlæghej folkens :) Lige nu går jeg i 3.g, jeg har valgt matematik på A, men jeg har fortrudt det. Tror I godt jeg kan vælge et andet fag i stedet for matematik, og kan jeg så godt komme op i matematik eksamen sammen med 2.g'erne på b til sommer ?? -
konstantfaktor reglen
ForumindlægJeg har fået et spørgsmål i matematik hvor jeg skal gør rede for konstantfaktor reglen for differentialkvotienter.Men jeg kan ikke finde ud af hvad det er !! kan i hjælpe ? -
Emne-opdeling på studieportalen
ForumindlægJeg kan se at der oprettet mange indlæg under matematik, så de interessante indlæg forsvinder helt i mængden. Kunne vi ikke have to emner: Elementær-matematik vs. universitets-matematik. Så bliver det mere overskueligt. Eller har I andre alternativer? -
Oversættelse
ForumindlægNogen der kan hjælpe med disse sætninger, er Itvivl om det er Korrekt. 1 He spoke very rough for the kids, though it was not their fault 2 He is a disgusting, small miser 3 a terrible accident halted work at the nuclear plant 4 he was financially independent 5 She was a lively girl who a... -
Er Gymnasiet hårdt?
ForumindlægHej, Efter sommerferien skal jeg starte på STX. Jeg har valgt studieretningen: Samfundsfag A, Matematik B, Erhversøkonomi C. Jeg overvejder dog at hæve matematik til A niveau. Hvis i har haft denne linje eller en lignende en, syntes i så det var hårdt eller? Hvor lang tid brugte i på lektie... -
info om eks. karakterer
ForumindlægVed godt vi får alle vores skr. karakterer efter kl. 16 i morgen, meeeen..j gik ind i "webkarakterer" for ligesom at se mine karakterer igen, og wuptii min skf. karakter i engelsk højniveau står der..j fik 9..men j undrer mig bare over hvordan dt kan lade sig gøre, at den står der?! Dt ... -
Hvem retter min eksamen?
ForumindlægHey folkens, I denne uge har jeg været til HF-eksamen og afleveret opgaven i netprøver.dk Hvem er det der retter besvarelsen jeg har sent i dansk, engelsk og matematik (censor?) Kan vores lærere se vores besvarelsen eller ved de kun hvad karakteren er mv.? -
Gå 2.g om, skifte linje og skifte gymnasium
ForumindlægJeg er en 18-årig pige, som lige nu går i 2.g. Grundet familieproblemer og sygdomme i familien, har mit fokus på gymnasiet mht. lektier + afleveringer slet slet ikke været tilfredstillende. Jeg har mange timers fravær, havde også et højt skriftligt fravær, men har indhentet de fem afleveringer og... -
I 2005 blev der anmeldt 47295 arbejdsulykker. I perioden efter 2005 faldt antallet af anmeldte arbejdsulykker med 1,7% om året. a) Indfør passende variable,...
ForumindlægJeg er gået helt død i det her, nogle råd? -
Opgave 8.51 I firkant ABCD stÅr diagonalen BD vinkelret pÅ bÅde AB og DC . Diagonalen BD har lÄngden 48 , siden AB har lÄngden 36 , og siden BC har lÄngden ...
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med opgave 8.51 -
Betragt funktionen sin(x) og lad P2 være dens Taylor-polynomium af grad 2 udviklet omkring punktet a = 0. Vis at P2(x) = x og at Isin(1/10)-(1/10)I < 1/600
ForumindlægHvordan kommer jeg frem til resultatet P2(x)=0+1*x+(0/2!)*x2, ved brug af denne formel f(x)=f(x0)+f´(x0)/1!*(x-xo)i denne opgave? -
Grundbogs anbefaling
ForumindlægNogle der kan anbefale en god grundbog til Matematik A for HF, som dækker hele pensummet? Den skal også have øvelsesopgaver med facit. -
Vektorfunktioner.
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med opgave 525 i teknisk matematik. Facit listen er forkert. -
Er jeg bestået?
ForumindlægJeg har et prblem jeg håber nogen kan hjælpe mig med. Jeg har her i 2g fået 00 i både skrifligt og mundtlig i årskarakter. Jeg har nu fået at vide jeg skal til skriftlig eksamen. mit spørgsmål er så, hvad skal jeg til eksamen for at bestå matematik på B niveau? Jeg har forstået at årskar... -
Bestem ligning for en plan i vektorer i rummet
ForumindlægHej. Jeg sidder og læser op til matematik skriftlig eksamen på A. Jeg er dog kommet i tvivl. Når man har fået givet tre punkter og skal finde ligningne her ud fra, skal man jo finde en normalvektor. Denne normalvektore finder man ved at krydse to vektorer, men er det ligemeget om det er ATx... -
Bestem forskrift for f
ForumindlægJeg sidder og forbedereder mig til skriftelig eksamen i matematik i morgen, og er faldet over en opgave jeg ikke kan løse: Funktionen f(x)=b*x^a opfylder at f(2)=3 og f(4)=7. Bestem forskrift for f. Hvordan gør jeg dette? -
Er der krav på at skulle bestå visse fag?
ForumindlægGrunden til spørgsmålet er simpelt at jeg stinker til matematik Men! det er ikke fordi jeg har mega dårlige karakterer, da jeg f.eks scorede 12 skriftlig engelsk B-niveau. Jeg går nu i 3.G og spørgsmålet er så blevet ret relevant om jeg kan dumpe i mat men stadig hæve mig op med karakterer i andr... -
Afslut fag - hvad tæller?
ForumindlægHej med jer. Jeg går på Esbjerg Handelsskole (HHX) - Har netop afsluttet 1. år. I den sammenhæng har jeg afsluttet matematik. Spørgsmålet er bare, hvilke karakter tæller på det endelige bevis? Mine karakterer er: Mundtlig (årskarakter): -3 Skriftlig (årskarakter): 00 Eksamen (afslut): 02 Jeg ... -
HHX
ForumindlægHej. Jeg er en dreng på 15 år som går i 9 klasse. Jeg skal på efterskole efter sommerferien og jeg vil bare høre om mit snit i 10 klasse, gælder hvis jeg skal søge ind på HHX? Mit snit ligger nuværende på 4,5 og det ved jeg godt at jeg skal ændre og det har jeg også tænkt mig. Hilsen den fortvi...
