Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 19441 til 19460 af 119569
-
Polært eller upolært
ForumindlægEr farvestoffet Lutein polært eller upolært? Lutein har formlen: C40H56O2 -
Seneca om vrede
ForumindlægHej, er der nogen herinde som har nogen gode notater til Seneca - om vrede. Det ville virkelig være en stor hjælp hvis der var nogen der kunne hjælpe! :) -
Kulhydratomsætning efter et måltid
ForumindlægHej med jer, Jeg sidder og har store problemer med at forklare følgende figur - Jeg synes det sker rigtig mange ting, og har svært ved at finde hoved og hale i det. Jeg har forstået det her lige pt: Kulhydrater kommer fra tarmen og over til leveren via portårerne, og her vil der ske en omdan... -
Proteiners opbygning
ForumindlægHejsa, jeg sidder lige inde med et spørgsmål, som jeg godt kunne tænke mig et svar på. Jeg kan huske, at proteiner foldede sig på en bestemt måde, som kom an på hvilke sidekæder aminosyrerne havde. Men jeg kan dog ikke finde et svar på nettet. på forhånd mange tak for hjælpen -
Mundtlig dansk
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe med hvordan jeg skal snakke om ondskab i novellen "Spasser" af Camilla Christensen. Hvilken ondskabsform er det der bliver brugt? -
Valg af fag
ForumindlægHej alle Jeg kunne virkelig godt bruge et råd. Jeg er midt i 2.g, det vil sige første årgang på den nye gymnasiereform, og skal nu til at vælge de sidste fag. Da jeg startede på gymnasiet valgte jeg en studieretning med Samf A, Mat B og Naturgeografi B. Efter min start i gymnasiet er interessen g... -
Fysik-A
Forumindlæghej,har overvejet at vælge fysik på højniveau for næste år, (3.g), og ville høre om der er nogen der har erfaringer med dette, om det er meget svært iforhold til obl niveau? med skriftlig eksamen osv. Desuden vil jeg også gerne høre om nogen har valgt kemi-b niveau i 3.g? er nervøs for at havde g... -
Hvilken ville passe til mig?
ForumindlægHejsa allesammen (: Jeg har snakket med min studievejleder og vi har det lille problem, at vi ikke rigtig kan finde en linje, hvor jeg passer ind.. Nu går jeg i første g og skal til næste år have et års orlov, da jeg tager på højskole. Jeg kommer tilbage til gymnasiet igen efter det år -til en ... -
Bevis
ForumindlægHej, jeg skal op til mundtlig matematik b og skal bevise følgende.. dog sidder jeg lidt fast og ville høre, om nogle kunne hjælpe mig med beviset? med en kort forklaring? - tak på forhånd! -
Fordelinger
ForumindlægHeij! Jeg er lidt blank i det her spørgsmål:S Vis at X og Y er uafhængige, at X er gammefordelt med formparameter 2 og skalaparameter 1, samt at Y er ligefordelt på (0,1). Jeg ved så meget at vi skal integrere tætheden, eller ?:S -
Hjælp til areal beregning
ForumindlægJeg har den her opgave som jeg har kigget rigtig længe på.. men kan simpelthen ikke finde frem til hvad jeg skal gøre. Opgaven er en vedhæftet fil -
hvilken retting til Læge uddannelsen?
ForumindlægHej, jeg vil mægtig gerne være læge. men jeg er rimelig forvirret pga. der findes så mange retninger i gymnasier og aner ikke hvilken jeg skal have for at kunne blive læge? Nogen der har styr på det? -
10. Klasse... Dumt?
ForumindlægHej, Som nogen nok ved så valgte jeg at tage 10.klasse for at løfte nogle karakter, så jeg i fremtid med nogenlunde sikkerhed kan komme ind på medicinstudiet... Men for et stykke tid siden hørte jeg nogen tale om, at 10. Klasse var for de ikke-egnet elever samt med at det var for mekaniker. For ... -
Vedrør gymnasial uddannelse
ForumindlægHej kære venner Jeg vil så gerne læser til farmaceut, men det kræve en gymnasial eksamen og jeg er i gang med at tage hf-som enkeltfag hvor jeg har dansk, engelsk, kemi, biologi, religion og matematik. Hvor mange fager tror i jeg skal have for at have fuld hf for at blive optaget på farmaceut u... -
Droppe ud af gymnasiet - alternativer?
ForumindlægJeg er lige nu ca. halvvejs igennem 1.g. I starten af skoleåret gik det egentligt udemærket, men nu går det kun ned ad bakke. Som regelt dem der gerne vil droppe ud af gymnasiet, der har det noget at gøre med det sociale, og om at de ikke føler at de har nogen at støtte sig til, især i 1.g. Men d... -
Foklaring af længde og bredde
ForumindlægDavs :D jeg er stødt på et problem og jeg kunne godt tænke mig at i hjalp mig :D Opgaven lyder: For A-formaterne gælder at b/l = 1/2 * l/b Vis, at forholdet mellem brdde og længde er 1 / kvadratroden af 2:D Hjælp mig! -
Regneforskrift for funktion!
ForumindlægHejsa! jeg er i dyb krise her! mine noter er forsvundet og min aflevering her skal afleveres imorgen. jeg er nået til sidste opgave, men jeg sidder lidt fast! håber I kan hjælpe: For fugle er der en sammenhæng mellem vingelængden, målt i mm, og antal vingeslag pr. minut. For kollibrier er grafen ... -
Udledning af nulpunktsformlen problem
ForumindlægHej drenge og piger. Jeg sidder og laver min matematik emneopgave om andengradspolynomier, og er kommet til udledningen af nulpunktsformlen. Den ser således ud: ax² + bx + c = 0 ? 4a(ax² + bx + c) = 0 * 4a ? 4a²x² + 4abx + 4ac = 0 ? 4a²x² + 4abx = - 4ac ? 4a²x&s... -
Skriftlig prøve - tips
ForumindlægHej!Jeg skal meget snart op til FSA i Matemtik skriftlig (på torsdag)...Derfor vil jeg blive glad for at høre, hvordan I ville have forberedt jer?Hvad kan jeg gøre som forberedelse op til matematik-eksamen?Mange tak! -
Sumkurv Københavns Kommune
ForumindlægMange tak til dem der vil hjælpe :) (sumkurv i vedhæftningen) a) Hvad fortæller medians tal i sumkurven om aldersfordelingen? b) Bestem kvartilsættet vha. sumkurven (forventer ikke svar men bare forklaringen til hvordan jeg finder det) c) Forklar hvordan sumkurven er tegnet: hvad er der a...
