Søgning på: matematik eksamen 2010 maj. Resultater: 19441 til 19460 af 64843
-
Trigonometri - Mat B eksamens oplæg: Badmintonhallen
ForumindlægOpgaven er vedhæftet. og mit spørgsmål er egentligt: Hvordan man lige grejer den øverste del af opgaven (altså overfladearealet af den del som over over cirkelbuen. Jeg har forsøgt mig lidt med nogle trekanter og jeg ved at |BC|= 11,07115 meter.. -
Kan man tage hele gym om efter sidste eksamen
ForumindlægJeg har afsluttet hf i år 2022, og tog ikke rigtig gym seriøst og har nu et snit på 5,9 som ikke giver adgang til ret meget. Nu ved jeg hvad jeg vil være, og vil helst søge kvote 1 hvilket ikke er muligt med mindre jeg forhøjer mit snit ved at gå på HF igen efter jeg har afsluttet, altså starte h... -
Haster!!!! brug for Lidt matematik hjælp!!!!!!! (STX 1.g - Mat niveau A)
ForumindlægHej, jeg har lidt problemer i matematik, kan slet ikke finde ud af de her opgaver, håber nogen har lidt tid til at hjælpe mig. Dey handler om Trigonometri. Opgave 1) Trekant 'ABC' er retvinklet med C = 90 grader. Beregn de manglende sider og vinkler, når: A = 43 grader og c = 34,9841 B = ... -
EKSAMEN - hvorfor fraaælge renseanlæg i andre lande......
ForumindlægHvorfor vælger man i andre lande ikke at lave renseanlæg, og hvordan fungerer det der? Jeg fandt dette spørgsmål, og tænkte jeg ville bruge det til naturfags eksamen, og undersøge nærmere på det senere, men først efter jeg har afleveret selvølgelig, gik det op for mig at der vikelig ikke står no... -
SØGER HJÆLP MED DATAANALYSE UDVIDET EKSAMEN HD 1. del 2. år Valgfag
ForumindlægHej, Jeg har en eksamen og en opgave der skal være klar torsdag i kommende uge. Jeg er på bar bund og har brug for hjælp! Nogle der kan lave opgaven med mig sådan så jeg forstår den nogenlunde? Giv lyd :) -
Matematik B - Eksameprojekt. Brug for hurtig hjælp plz :)
ForumindlægHar hurtig brug for hjælp. Det hele ligger inde på pdf-filen. :) -
Matematik afl - sinus, cosinus mm.. HJÆÆÆÆLP
ForumindlægGodformiddag! Jeg har en matematik afl for, som jeg slet ikke kan finde ud af overhovedet! Sinus, cosinus, you name it - jeg kan ikke lave det! Ville være super taknemmelig hvis nogen gad at kigge på den vedlagte afl! Tusind mange tak på forhånd! -
Matematik B eller Samfundsfag B 2. år HHX
ForumindlægHej alle sammen! Jeg går på Niels Brock HHX, og skal vælge mit valgfag for 2. år. Min studievejleder kunne desværre ikke hjælpe mig, så tænkte jeg ville spørge her: Ville det virkelig begrænse en i fremtiden, hvis man ikke vælger Matematik B? Har hørt at der er mange uddanelser, der kræver ... -
Solsystemet og Dets Fænomener - Fysik C Eksamen
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har for under en time siden trukket mit Emne til Fysik C Eksamen, og det lyder: "Solsystemet og dets fænomener" - under det overordnede emne "Verdensbillede". Jeg tænkte på om der ikke var nogen der ville hjælpe med at opstille en outline/disposition ... -
Matematik - Maksimums- og minimumsværdi (funktioner af 2 variable)
ForumindlægHej Jeg har svært ved denne opgave i matematik: Bestem maksimumværdi og minimumsværdi for funktionen: på mængden: Jeg har bestemt de kritiske (stationære) punkter til at være (0,0) og (0,3). Dog ligger disse punkter udenfor mængden. (skal de derfor ses bort fra?) Jeg har også bestemt 4... -
AT eksamen på fredag :).. naturvidenskab og historie.. håber på lidt hjælp..
ForumindlægHej alle sammen Jeg skriver i biologi og historie.. Om kolera epedimien.. Jeg har arbejdet med John snow, som havde en hypotese om at kolera ikke var luftbåren, men måtte skyldtes dårlig hygiejene.. Han observerede derfor dødsfaldene , og fandt en sammenhæng mellem dem, samt en vandpumpe på broad... -
Engelsk B eksamen - uden hjælpemidler HJÆLP SØGES
ForumindlægHej, jeg skal om et par dage til terminsprøve i engelsk, og jeg er meget nervøs for den første del af prøven, som er 1 time uden hjælpemidler. Man skal finde fejl, og så forklare fejlene. Jeg har ingen problemer ved at finde fejlene, men jeg kan ikke forklare dem?!!?!! Er der nogen, der sådan ha... -
Skal op i dansk eksamen og har trukket intertekstualitet i faste reklamer.
ForumindlægEr der nogen som kan foreslage en god reklame til at analysere? Det ville være en stor hjælp for mig fordi jeg har ledt efter en skøn reklame i næsten en hel time, og har ikke fundet en god reklame til at analysere. Siden der også SKAL indeholde intertekstulalitet. 15 år gammel. 9. Klasse -
Haster gutter matematik aflevering mangler nogle få opgave
ForumindlægHey mangler at få lavet nogle få opgaver i min blækregningen, men mangler noget hjælp da jeg mildest talt stinker til sinus og cos. 1010: Beregn siden a i ABC trekant, når b=12, c=20 og A vinkel = 35grader 1011: Beregn vinklerne i en trekant når siderne er 15, 20 og 25 1013: i ABC trekant, er a= ... -
SRP - Matematik & Teknik (maskin)
ForumindlægHej derude Jeg skal til at vælge mit emne indenfor SRP. Min fag er begge på A-niveau og jeg har virkelig svært ved at finde på emnet. Har i nogle foreslag? -
Jordens Magnetfelt i dag / Matematik krydsprodukt.
ForumindlægHey!.. Er der nogen der ved hvor man kan finde eller kender allerede til, den formel hvor man kan regne magnetfeltet ud over tid... Dataværdien i Danmark som ligger på ca. 1.7*10^-5T stemmer nemlig langt fra overens med mine udregninger i SRP, og gad godt at vide hvornår den dataværdi er målt o... -
stambrøk 2/n tabellen ægyptisk matematik
Forumindlægjeg skal diskutere hvordan man løser 2/n tabellen opløsninger i dag. Er der nogen der har nogle ide på hvordan man griber den an på -
HHC083-MAB HHX Matematik Niveau B
ForumindlægHej Jeg har akut brug for et eksemplar af løsningerne til: Højere Handelseksamen Handelsskolernes enkeltf... -
Matematik A Og Historie A kryptering
ForumindlægGoddag :-) Jeg overvejer at skrive kryptering i SRP. Jeg ville høre om hvilke beviser man kunne lave, jeg søgt lidt rundt og er meget forvirret. Er der en venlig sjæl derude som har lyst til at fortælle mig hvilke beviser man skal lave. -
Hjælp til matematik redegørelse om skat. 10.klasse niveau
ForumindlægOpgaven lyder således: Du skal redegøre for fordele og ulemper i at anvende et frikort eller månedligt fradrag når man som ung under 18 har et fritidsjob. hvis forskellen med en grafisk illustration. hele opgaven er vedhæftet
