Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 19441 til 19460 af 34042
  • hjælp til opgave 4.024- haster

    Forumindlæg
    Hvis der er nogen der har løst opgave 4.024 så hjææælllppp
  • Højeste og laveste karakter?

    Forumindlæg
    HejHvad er den højest og den laveste karakter, du har fået, og hvor mang egang hver?Mig:11 (ca. 5-7 gange, tror jeg)03 (1 gang, en prøve jeg opgav totalt):)
  • Vektorer

    Forumindlæg
    I et koordinatsystem i rummet har en kugle ligningen x^2+y^2+z^2=29 Punktet p(0.2.5) ligger på kuglen. a) Bestem en ligning for kuglens tangentplan i punktet P Jeg kan simpelthen ikke finde ud af denne opgave :) Nogle der kan give mig et clue :)
  • eksamen i 9.klasse

    Forumindlæg
    når man skal have en dansk eksamen så får man en retsrivking og en læseprøve og en still lægger man alle karakter sammen til sidst for eksempel jeg får 4 i retskrivning og 7 og læse og 4 i still lægger man det så sammen til sidst? :-)
  • Layout med maple! Sidehoved og sidefod..

    Forumindlæg
    Hejsa :)Jeg har endnu et spørgsmål til maple.. Hvordan får jeg maple til at lave sidehoved og sidefod og indsætte sidetal?Er der ikke en god måde at tegne figurer i maple?MVHMichelle Corydon
  • Løs ligningen

    Forumindlæg
    x-(4-x)=8 Hvordan kan man lave denne ligning? :-)
  • pH i mættet opløsning

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har fået stillet en opgave som hedder: Beregn pH i en mættet opløsning af Cd(OH)2.Ko er opgivet til = 5,3*10^-15jeg er kommet frem til: 5,3*10^15=[Cd2+]*[OH-]^2Hvordan kommer jeg videre herfra?Please help :SMVH mqffe
  • Fysik eller Kemi

    Forumindlæg
    Hej, jeg har brug for lidt hjælp.Jeg er lige dårlig til både kemi og fysik. Men jeg skal vælge mellem Fysik A eller Kemi B Hvad er lettes af få en god karakter i ????
  • 9.klasse eksamen og 10.klasse eksamen

    Forumindlæg
    hej studieportalen det er fordi jeg skal snart til eksamen i 9.klasse hvad nu hvis jeg for dårlig karakter og så skal jeg på efterskole næste år og jeg så får bedre karakter i eksamen kan jeg godt bruge dem eller om vendt med at 9.klasse eksamen er gode og 10.klasse eksamen er dårlig
  • Mere hjælp :)

    Forumindlæg
    Der ønskes en generel indførelse af de 3 funktionstyper bl.a. ved behandling af funktionernes monotoniforhold. Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal stille op med dette spørgsmål? Håbede der måske var nogen der havde nogle gode ideer? På forhånd tak.
  • Advanced Grapher

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg står og skal op i matematikeksamen. Her vil jeg gerne anvende programmet Advanced Grapher. Jeg er så kommet i tvivl om, hvorledes jeg anvender logaritmefunktionen, så jeg kan lave en graf, samt hvordan jeg laver kvadratroden. Søger svar på hvordan logaritmen skrives ind, samt kvadratrod...
  • Bestem en ligning

    Forumindlæg
    Hvordan bestemmer man en ligning for linien gennem punkterne P(2,3) og Q(4,8). Jeg har prøvet mig lidt frem, men jeg kan stadig ikke få det til at passe.
  • Afledede funktioner

    Forumindlæg
    I et sætning som;Ved en differentialligning forstås en ligningm hvori en eller flere afledede af en fundtio y=f(x) indgår.Hvad betyder afledede helt præcist i denne sammenhæng??
  • Eksamen - differentialregning

    Forumindlæg
    Hejsa. Endnu et indlæg om differentialregning, der er efterhånden en del:-)Jeg vil bare høre, om der er nogle der har nogle beviser for de forskellige differentiale sætninger...alle noter om differentialregning kan bruges. Det er stort set det eneste emne til mundtlig eksamen jeg ikker har styr p...
  • paramterfremstilling

    Forumindlæg
    to linjer l og m er givet ved parameterfremstillingerne l: (x/y)= (-1/2)+t*(2/1) og m: (x/y): (0/1)+s*(1/-1) bestem skæringspunkt S mellem l og m, hvordan skal jeg gøre det?
  • SRP - Karakter

    Forumindlæg
    Hej allesammen, Jeg er ret utoldmodig mht til min SRP og VIL vide min karakter snart, tænkte derfor på, om der ikke var en som ville skimte min igennem og give et ca bud, bare så jeg kan slappe lidt af ;-) Tænker næsten ikke på andet :-)
  • regneregler: (x + Δx)^2

    Forumindlæg
    Jeg sidder i øjeblikket og læser noget om differentialkvontient...Jeg har i mine notater i forbindelse med tretrinsreglen skrevet af fra tavlen, at når (x + Δx)^2 skal regnes ud, blir det lig medx^2 + 2xΔx + Δx^2Er der nogen som kan forklare mig, hvorfor det gør det? Det er i særde...
  • Virksomhedsøkonomi hjælp!!!!

    Forumindlæg
    Hej har lige været op i virksomhedsøkonomi skriftlig. Men jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogen som ved hvor mange procent % det kræver for at dumpe med 00?
  • TI-83 sælges billigt

    Forumindlæg
    Velholdt TI-83 lommeregner sælges, brugsanvisning inkl.Pris: 400
  • gør rede for det bestemte integral for en funktion

    Forumindlæg
    spørgsmålet er gør rede for det bestemte integral for en funktion f. nogen ideer.