Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 19441 til 19460 af 36005
-
Hurtigt spørgsmål til SRP (manglende demokrati i et land og international indflydelse)
ForumindlægHej Er der nogle der ved, hvad et manglede demokrati i et land ( fx Kina) kan betyde for landets internationale indflydelse? :) -
Biologi, kemi geografi emne, hvor alle tre fag kan indgå?
ForumindlægHej Er der nogler, der kan hjælpe mig med at finde et emne, hvor kemi, geografi og biologi kan indgå. Fx fedme eller lign. På forhånd mange tak. -
Mendels 1. og 2. lov
ForumindlægHej.Sidder her med mit årsprøve spørgsmål i biologi og der skal jeg fortælle om mendels 1. og 2. lov. Er nogenlunde med på hvad de er men kan ikke rigtig forklare det.Er der nogle der kan hjælpe.. -
Er dette argument induktivt eller deduktivt - hvorfor?
ForumindlægEn sten kan ikke flyve, Morlille kan ikke flyve, ergo er Morlille en sten. Umiddelbart vil jeg tro, at der er tale om en induktiv slutningsform, da man godt kan have sande præmisser her uden at have en sand konklusion. Men jeg har fundet en kilde på nettet, som skriver, at det er en deduktiv slu... -
Endnu et SU-spørgsmål
ForumindlægHeyHar et spørgsmål mht. SU.Jeg fylder 18 i næste uge, kan jeg så søge SU i løbet af næste uge?Min ansøgning er nemlig godkendt, men i brevet står der også at jeg skal søge SU kvartalet efter jeg er fyldt 18Help is needed ;) -
hjælp
ForumindlægEr der nogen der kan vise mig hvordan jeg løser dette regne stykke i diverse trin?????x(2-a) - y(2-a) Resultatet bliver (2-a)(x-y)mange tak på forhånd johnny -
Forskel på optisk rotation og refraktiv index
ForumindlægHej, Jeg sidder her og spekulerer på forskellen mellem optisk rotation og refraktiv index, da jeg mener at begge er en målig om hvor vidt et stof kan dreje lys? Hvor ligger den specifikke forskel i det? Jeg kan ikke helt forstå det, hvis der overhovedet er en forskel som sådan. -
Redoxreaktioner
ForumindlægEr alle kemiske reaktioner redoxreaktioner? Ved en reaktion går to stoffer i forbindelse med hinanden, og afgiver/optager jo elektroner. Skal man så lave oxidationstal ved alle de reaktioner man skal afstemme? Help... -
Mætningspunkt?
Forumindlæg-Hvad er mætningspunkt? (Sammenhæng): Advektionståge dannes, når varm og fugtig luft strømmer hen over en kold jord- eller havoverflade og derved bliver afkølet til mætningspunktet. -
Hjælp til ligning
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til en ligning til noget matematik som jeg skal aflevere i morgen, skal både finde svaret og udregningen. Svaret skal være vist i beregning -på forhånd tak En dag skal ambulancen transportere en alvorligt syg patient til lufthaven. Ambulancen kan kun køre med ... -
Lyds v i forskellige medier
ForumindlægHvorfor er lyds udbredelseshastighed større i faste stoffer end i luft/gasser? -
Arealfunktion og dens punktmængde
ForumindlægJeg forbereder mig på at bevise at A'(x) = f(x), og føler mig lige nu ret meget i tvivl, men arbejder hårdt på at få styr på det.I begyndelsen af kapitelet er der en sætning som beskriver punktmængde i sammenhæng med areal og stamfunktioner, og der er en del jeg ikke forstårM ={(x,y)I a hvor ... -
Teori og metode
ForumindlægHey allesammen Håber på lidt hjælp her, da jeg snart skal op i AT.. Jeg sidder og prøver at lave min "fremlæggelse" til eksamen, og er nu nået til metode og teori.. I min opgave har jeg brugt nogle forskellige magtformer og en beslutningsproces, men skal jeg så i metode og teori afsnit... -
Drejebog; orienteringsløb - Le Parkour
ForumindlægHej. jeg vil lige spørge om der er nogen som før har lavet en drejebog (idræt B) vedrørende orienteringsløb eller Le parkour, eller begge emner samlet, som gider at sende sin drejebog til mig, eller hjælpe mig med at lave den. på forhånd tak. mvh PS -
Halveringstid
ForumindlægHej. jeg skal finde halveringstiden, vi har sat tallene i en tabel, men jeg kan simpelthen ikke huske hvordan jeg skulle finde halveringstiden. på x - aksen står der minutter og på y-aksen står der antal impulser pr. sekund. nogen der ved hvordan man finder halveringstiden? ;) -
Hej allesammen jeg har virkelig et haste problem .....
ForumindlægHejsa .... på mandag d 8 skal jeg op i mundtlig matematik , men jeg har et stort problem. jeg har lavet en problemstilling , hvor jeg skulle finde ud af nogle ting angående ved indflytning i kollegieværelse. men der er nogle af tingene jeg bare ikke kan finde ud af og det er så her i kommer ... -
brøker
ForumindlægHej, jeg har lidt svært ved at plusse tre brøker med hinanden. er der nogen der kan hjælpe mig og fortælle hvordan man gør? 2/2 + 3/1 + 1/4 På forhånd mange tak. -
Funktion
ForumindlægHey alle studierKunne I matematiske eksperter ikke lige se om det er rigtigt dét jeg har lavet. På forhånd mange tak Y=-2x-1http://peecee.dk/?id=2213Y=2xhttp://peecee.dk/?id=2214 -
hjælp.
ForumindlægHej. Jeg har nogle spørgsmål om et forsøg og spørgsmål dertil. vedhæftet er udførelsen. Mit spørgsmål er , hvordan kan man finde ud af hvilket henfald man måler på og finde ud af hvad den almindelige baggrundstråling er i rummet og til sidst hvordan man finder den samlede baggrundstråling s... -
betydning?
ForumindlægHej det kan godt være jeg stiller platte spørgsmål men man bliver kun klogere af at spørge. vi snakker tit om det i timerne jeg har bare ikke kunnet forstå det. nogle som vil forklare mig hvad dette vil sige ? Hvad betyder det når man siger: energien er bevaret ? Og fx: vi har en propor...
