Søgning på: matematik fp9 2023 December. Resultater: 19461 til 19480 af 32822
  • Centrum og radius

    Forumindlæg
    Hejsa.. Nogen der kan hjælpe mig med en matematik opgave, men er ikke særlig svær, men den er bare lidt underlig.. Angiv centrum og radius for cirklen med følgende ligning: 2x^2+2(y-1)^2=32 Håber nogen kan hjælpe.. men mange tak på forhånd..
  • Eksaponentiel sammenhæng - HJÆLP!

    Forumindlæg
    Sidder og laver dispositioner til mundtlig matematik. Kan I hjælpe med at: gør rede for eksponentiel sammenhænge y=b*ax .. OG komme ind på betydningen af tallene a og b (udled formlerne) Håber du kan hjælpe?! :D
  • Privatlærer?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er pænt meget på skideren i matematik, og leder derfor efter en privatlærer. Havde tænkt på en universitetsstuderende evt. Mit spørgsmål er så, om i har hørt om hjemmesider der henviser til nogle, eller om i selv har erfaringer med nogle der hjalp Jer?
  • Hjælp til et eksamensæt

    Forumindlæg
    Hej! Jeg står i den situation at jeg ikke kan huske hvordan jeg skal beregne opgave 10b i mit vedhæftede eksamensæt i matematik b Er der nogle rare sjæle som har mulighed for at hjælpe her til aften?
  • intervalendepunkter ??

    Forumindlæg
    Hejsa ;) Jeg er kommet itvil om hvad intervalendepunkter i ugrupperede statistikker/observationer er ? :O ' Jeg skal bare lige beskrive det til min mundtlige årsprøve i matematik ( under emnet deskriptiv statisik) :) Så ville være super hvis en kunne fortælle mig hvad det er ...
  • SSO - ekstra hint

    Forumindlæg
    Hej.. jeg skal til at skrive SSo i sfærisk geometri. Jeg ville gerne gøre noget ekstra ud over det sædvanlige som redegørelse,beviserne osv. Er der nogle som har nogle idéer? fx i samfundsfag laver man mange gange interwievs, men hvad kan man gøre i matematik??
  • Hjælp hurtigt

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder med en matematik aflevering som jeg lige har et spørgsmål til. Hvordan finder jeg ud af hvor lang tid en bil tager om at køre 89,4 km når den kører 60km/t? Håber i vil hjælpe hurtigt Hilsen Bodil
  • funktion f

    Forumindlæg
    jeg skal op til skriftlig matematik eksamen imorgen, og har ikke styr på dette såørgsmål::: -en funktion f er givet ved f (x)=x2+3x undersøg om punktet P (2,10) ligger på grafen for f? håber i kan hjælpe og tak på forhånd
  • Potensfunktion

    Forumindlæg
    Hejsa jeg har lige lavet en opgave i matematik, hvor jeg er i tvivl opgave b og c.Jeg har prøvet at beregne dem. (Se Bilag for opgaven) I opgave b har jeg fået 225,54 Og i opgave c har jeg fået 1,227 Er det rigtigt?
  • Linær vækst-funktion osv. HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej Jeg ved godt jeg lyder lidt dum nu, men jeg skal til mundtlig matematik eksamen snart. Jeg skal forklare lineær sammenhænge og lineær vækst. Men jeg er i tvivl for er det ikke det samme? Hvad er forskellen imellem det, og hvad er det vigtige jeg skal vide ? HÅBER der er nogle der ...
  • Årsprøve ved ikke afsluttet fag

    Forumindlæg
    Min studieretning indeholder matB. Her efter ferien skal jeg aflevere et valgfagsskema, hvor jeg vælger matA. Der er et par stykker fra klassen, der afslutter matematik i år, så de skal til skrift. eksamen. Skal dem, der vælger matA også til en eksamen og gælder det for noget?
  • Har Studieportalen fårt solstik?

    Forumindlæg
    Gamle inlæg er dukket op igen på studieportalen. Under matematik er inlægget Løsning af to ligninger med t... samt et inlæg om potensudvikling pludselig dukket op uden nogen sammenhæng med andre inlæg indlæg fra 8/8 2008. Har studieportalen fået solstik eller er det bare agurketid
  • hvad er niveau??

    Forumindlæg
    hey. hvor meget er et niveau i gymnasiet??? altså fx. matematik på a-niveau. i stedet for b-niveau. er det noget med timer at gøre eller?? er fysik på aniveau lige så meget som biologi på a-niveau?? bare et ex.
  • Monotoniforhold?

    Forumindlæg
    Hej jeg står i den uheldige situation at jeg skal gøre rede for sammenhængen mellem differentialkvotienten og monotoniforholdene for en funktion, er der nogen der kunne hjælpe mig med dette? Det er taget ud fra en nogle spørgsmål til matematik eksamen? Forstår ikke helt hvad der menes med det...
  • Hvordan udtales ∆x?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til mundtlig matematik eksamen i morgen, hvorfor jeg gerne vil kunne bruge de rigtige begreber. Da jeg har om tretrinsreglen og differentialregning, vil jeg gerne kunne udtale ?x ordentligt? Hedder det bare 'trekant x' eller hvordan? Tusind tak på forhånd :)
  • Differential ligning

    Forumindlæg
    Jeg skal til eksamen i matematik i morgen og vil meget gerne have hjælp til at løse nedenstående. Jeg vil gerne have det forklaret punkt for punkt, da jeg simpelthen ikke forstår det. dy/dx=2y+10 gennem punktet f(0)=7
  • skriftlig engelsk 2006

    Forumindlæg
    Jeg søger navnet på engelsk-eksamenssættet fra 2006. Matematikerne fra engelsk højt-niveau var i 2006 til skriftlig eksamen i et eksamenssæt der hed "QUENIEE". Men hvad hed det eksamenssæt som SPROGLIG højt-niveau i engelsk var oppe i til skriftlig eksamen i år 2006???
  • Bestemmelse af integral

    Forumindlæg
    Hejsa... Jeg sidder med en matematik aflevering, som jeg simpelthen ikke kan se mig ud af, så jeg håber, nogen kan hjælpe. Opgaven lyder: Bestem følgende integrale (1/(1+e(opløftet i x))dx
  • Vinkel mellem tangenter

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder med en matematik aflevering og er stødt på et lille problem.. Opgaven(PDF): http://www.vtg.dk/fag/2b/matematik/Projekter/Mat-B_IT-2005(K5)/opgave-a-opgave.pdf Det er opgave 2e det drejer sig om.. På forhånd tak..
  • TI-84 Plus Silver Edition Sælges

    Forumindlæg
    Hey. TI-84 Plus Silver Edition sælges er ikke brugt særlig meget , i fin stand med maual som ny. Skriv hvis I er interesseret. er bedst egnet til matematik B, men kan dog også bruges til Mat A til en grad.