Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 19461 til 19480 af 20599
-
FORBEDRE ENGELSK??? Gode engelske ungdomsbøger? Træning af udtale mm.
ForumindlægHey SP Jeg er 1.g'er(STX), og har lige afsluttet grundforløbet. Jeg er derfor nu kommet i min rigtige klasse, hvor jeg samtidig har studieretningen Engelsk A og Samfundsfag A. Jeg har så nogle spørgsmål ift. engelsk. Hvad forventes der fra lærerne og hvad burde man kunne? Jeg er interesser... -
Medievidenskab
ForumindlægHejsa Jeg skal her til sommer starte på Grenaa Gymnasium, hvor jeg skal gå på den såkaldte samfundsvidenskabelige studieretning. Det er vildt spændende og jeg glæder mig rigtig meget. Mit mål er, at jeg vil læse videre på medievidenskab: http://www.ug.dk/Uddannelse.aspx?article_id=udb-hummediev... -
Analyse af begrebet "The American Century"
ForumindlægHej, Jeg sidder og skal igang med at skrive SRO i engelsk og samfundsfag og første punkt af vores problemformulering har vores lærere formuleret således: "Der ønskes en præsentation og analyse af begrebet ”The American Century"". Jeg er så dybt i tvivl om, hvordan jeg ska... -
Matematik - hvad mere?
ForumindlægHej alle Regner med at blive gymnasielærer med matematik som hovedfag. Har læst lidt om gymnasierne, og efterspørgslen på de forskellige fag, humanisterne har det ret stramt, fordi der er for mange af dem og gymnasierne er underlagt en 2-procent nedskæring. Forfærdeligt i min optik, men det er ... -
AT 2010 -- Heroin
ForumindlægHey, jeg vil gerne skrive om heroin i AT, hvor jeg er helt sikker på at inddrage kemi B. Yderligere har jeg tænkt på at inddrage samfundsfag eller historie. Men hvad for en vinkel skal jeg se det fra, og hvordan skal fagene kobles sammen? Her er jeg virkelig på bar bund. Jeg har lavet en proble... -
Unge uden en uddannelse
ForumindlægHej. Jeg har brug for noget hjælp/ideér :-) Jeg skal lave en synopsis i samfundsfag. Jeg skal opstille, dokumentere og diskutere de faglige problemstillinger, som giver svar på min problemformulering. Et bilag synes jeg er meget interessant den her atikel: ufaglærtes børn får ingen uddannelse - A... -
Spørgsmål til synopsis
ForumindlægHej jeg står og skal lave en synopsis til samfundsfag, problemet er bare at jeg er ikke rigtig kan komme på nogle spørgsmål og problemstillinger. Billagene er om den aktuelle finanskrise: Bilag 1: Danmark klare sig bredre end andre lande i EU, dog vil Danmark være længere tid om at komme op igen.... -
HJÆLP! Kilder til SRO og hjælp til at forstå spørgsmålet
ForumindlægHej alle sammen Jeg har fået min SRO for, men har virkelig svært ved at finde kilder og synes faktisk at spørgsmålene er lidt svære at forstå. Mine fag i denne opgave er Samfundsfag og Musik. Således lyder problemformuleringen: 1: Det redegørende niveau ”Gør rede for udviklinge... -
Spørgsmål omkring hypoteser
ForumindlægI denne opgave skal I udarbejde nogle hypoteser på baggrund af foreliggende statistikker nedenfor. Bruger I her den deduktive eller induktive metode? Når man forsøger at lave empiriske undersøgelser af samfundsforhold ved at optælle, beregne og/eller udspørge en større del af befolkningens fo... -
AT - analyserende og diskuterende underspørgsmål (samf/bio)
ForumindlægHej alle, jeg sidder allerede nu fast i min AT opgave. Ingen af mine vejledere kan hjælpe da de mener at jeg selv skal kunne finde de underspørgsmål jeg vil gå ud fra, og derefter kan jeg søge hjælp hos dem. Problemet er bare at det eneste sted jeg normalt sidder fast i AT, er netop underspørgsmå... -
Samf. A opgavesæt
ForumindlægHej, er det ikke muligt at finde Samfundsfag A opgavesættene fra tidligere terminsprøver/eksamener? Jeg har fået udleveret en opgave til på søndag i næste uge men har gjort den væk. Problemet er at jeg har påskeferie og kan derfor ikke spørge min lærer om en ny. Det eneste jeg kan huske er spør... -
Problemformulering omkring septemberforliget?!
ForumindlægHey Jeg har nogle problemstillinger, mangler bare en problemformulering, er bare helt blank hvad det angår.. Håber der er en herinde der har en idé.. Jeg har lige prøvet at pensle mine problemstillinger ud, så det er lidt lettere for jer at sætte jer ind i.. (Som i nok kan se skriver jeg i samfu... -
Hjælp til AT problemformulering
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg bakser lidt med hvordan min problemformulering helt præcist skal være, og diskussionen driller mig også lidt. Så jeg vil høre om der er nogen som evt kan hjælpe mig lidt, til en lidt bedre faglig problemformulering. Overemnet i AT 2013 er jo Kampen for det gode liv, ... -
Problemer ved devaluering af den danske krone
ForumindlægSkal fremlægge i morgen i international økonomi på A-niveau og emnet er devaluering. Da jeg er ikke er den skarpeste til dette fag samt samfundsfag har jeg virkelig brug for jeres hjælp. Jeg skal snakke om problemerne ved devaluering, og jeg har fået udleveret et dokument over økonomiske politi... -
Sociologi(KU)
ForumindlægJeg har et afklaringsspørgsmål angående om muligheden for at blive optaget på Sociologi-studiet på KU(her til september) http://studier.ku.dk/adgangskrav/sociologi/ Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B, matematik B samt enten historie B, idehistorie B, samfundsfag B eller samtidshistorie ... -
HJÆLP - til emne
ForumindlægHej alle sammen!!! Ved godt alle andre opretter lignende emner/indlæg som dette men jeg har virkelig brug for jeres hjælp! jeg har søgt og søgt og er bare ikke kommet frem til noget konkret endnu. Jeg har overvejet at tage fagkomibinationen Engelsk og dansk. Evt der ville jeg se på hvordan to for... -
Hvad betyder dette??
Forumindlæghej derinde sidder og laver opgave i samfundsfag. En figur viser konkurrenceevne og andel af befolkningen (i otte lande) i alderen 25-64 år med lang videregående uddannelse. Konkurrenceevnen (y-aksen)er opgjort på en skala fra 1 til 7 , hvor 7 viser den bedste konkurrenceevne, og x-aksen er op... -
Pædagogpakken med matematik. HJÆLP!
ForumindlægHej alle! Jeg er ved at være færdig med pædagogpakken på hf (Dansk A, Engelsk B, Psykologi C og Samfundsfag C). Jeg har søgt ind på seminariet, og det starter først op til September, det vil sige, at jeg ikke får SU i sommerferien, og er dermed "tvunget" til at gå på kontanthjælp.... -
Noter?
ForumindlægHejsa Hvordan skriver i normalt noter? (sætter i markers i bogen, skriver side op og side ned, eller hvordan? - har i evt. nogle gode råd til hvordan det gøres?) Jeg har nemlig ikke fået skrevet noter (føler jeg skriver fuldstændig af når jeg endelig gør det, og så bruger jeg utrolig lang tid på ... -
Vedr. 5 A fag til 4 A fag
ForumindlægEfter KU har været nogle r*vhuller og lave karakterkrav på 6.0 eller derover for optagelse, er jeg kommet i en rigtig dum situation. Jeg dumpede matematik på A niveau, da jeg i 3.G blev meget syg, og derfor ikke deltog i særlig meget af undervisningen. Jeg gav op. Jeg fik kyssesyge, og tabte mi...
