Søgning på: psykologi eksamen b. Resultater: 19481 til 19500 af 114953
-
AT - Darwin og evolutionsteori
ForumindlægHej Jeg sidder nu her og forbereder mig til den mundtlige AT eksamen, som jeg skal op til på onsdag. Emnet er Darwin og fagkombinationen er Biologi (B)og Religion(C). Nogle, der har nogle ideer til metoder udover den naturvidenskabelige metode -induktiv. Og er der ikke en mere specifik metode udo... -
nervøsitet
Forumindlæghej! jeg var til eksamen den anden dag i biologi B (STX, VUC) og fik 7 - hvilket som sådan er ok. Mit problem er bare at censor siger: alt hvad du gjorde og sagde var det rigtige, men du var nervøs, så derfor får du 7 Er det ok?? jeg mener, de sidder og argumenterer for at jeg skal have 10 - a... -
vektor.....
Forumindlæghey. jeg skal beregne arealet af det parallelogram, der udspændes af a og b. IaI = 5 IbI = 2 a * b= 7,5 jeg ved at jeg skal bruge formlen: I det(a,b) I, osv. men jeg kan ikke lige huske, hvordan man fandt a og b ud fra deres længder.. jeg var lige lidt på vej, men er gået i stå igen.. -
Carbonhydrider og bindinger
ForumindlægHar en lille opgave, som jeg er gået istå ved..Umættede carbonhydrider indeholder dobbeltbindinger og tripelbindinger.a) hvilket reagens anvendes til påvisning af disse bindinger?b) Hvilken reaktionstype er der tale om, når umættetheden påvises? -
trigonomitri
ForumindlægJeg er desværre gået helt død i to blæk opgaver:I et koordinatsystem har en trekan ABC vinkelspidserne A(3,7(, B(17,-1) og C(-2,-4)Beregn længden af højden fra ABeregn trekantens areal -
ret linie
ForumindlægHej jeg skal lave en ret linie i et koordinatsystem, jeg kender 2 punkter den rammer A(-7;-1) og B(0;-4.5) hvordan finder jeg frem til linies lining når jeg har den her information? -
Hvordan finder jeg volumen af dimensioner ???
ForumindlægEt armeret betonelement (dvs en betonvæg mede skelet af jern så det kan tåle træk) har dimensionerne: h = 2,5 m b = 2 m og t = 0,2 m Beregn væggens volumen Hvad skal jeg så gøre?? håber i kan hjælpe. -
Supplering
ForumindlægHej alle sammen Jeg afsluttede fysik c sidste år, men skal bruge fysik b for at komme ind på en bestemt uddannelse. Kan jeg godt supplere det nu, sådan så jeg kan komme ind til sommer? Vil helst hurtig videre, uden at tage et sabbatår -
Sinus og Cosinus
ForumindlægHej Studi's.Jeg skal til 10.-klasses mundtlig matematikeksamen på onsdag og er næsten færdig med at øve tingene igennem.Jeg har hørt lidt om Sinus og Cosinus, men ved ikke rigtigt hvordan man bruger det. Da jeg virkelig godt kunne tænke mig at komme lidt ud over pensum, vil jeg spørge, om der... -
Nogen der har eksempler på eksamesspørgsmål?
ForumindlægHalløj alleDer er nogen der har eller evt. kunne lave nogle eksempler på spørgsmål der kunne blive stillet til mundtlig eksame i geografi?Knus -
mundtlige prøver
Forumindlæghejville høre om der er nogle der har nogle råd til eksamerne hvis man virkelig er så nervøs at man ikke kan sige noget..?MVH Bully -
Sygeksamen
ForumindlægHej Hvis man mangler en eksamen fordi man skal op til en sygeksamen i august måned kan man så alligevel godt søge ind på en uddannelse? eller skal man vente et helt år? -
Hvor mange eksamener?
ForumindlægHvor mange eksamener skal man op i i 2. g, hvis man ikke afslutter et fag, hvor man skal op i skr. eksamen? Kommer det an på om man var oppe i noget i 1. g? -
minus point
ForumindlægGiver det minus point hvis man tit til eksamen siger "man siger"- eller "sådan noget" "eller et eller andet".. Sådan noget lignende? :) -
Resume af “Barnet” af Poul Henrik Trampe
ForumindlægHej jeg skal til eksamen næste måned, og har bruge for nogen der kan hjælpe mig med at lave resume af denne novelle “ Barnet” Poul Henrik Trampe. Tak på forhånd -
Enhedscirklen
Forumindlæghej alle :-) er der en der - på pædogogisk vis - kan forklare mig noget om enhedscirklen, som jeg kan gå til eksamen på?! er nemlig ret fortabt lige nu :-) på forhånd tak! -
Mundtlig samfundsfag
ForumindlægHej! Kan i fortælle mig hvordan en mundtlig eksamen i samfundsfag C foregår?? Jeg skal snart i juni måned op og er allerede ret nervøs.... På forhånd tak -
Matematik C, Svar? 2010
ForumindlægVille høre hvilke resultater folk får i disse opgaver gerne med udregninger! Opgave 1: En person indsætter 30.000kr på en konto med en fast årlig rente på 2,3% a) bestem beløbet på kontoen efter 4 år. b) Hvor mange år går der ialt før beløbet kommer over 35.000kr? Opg 3: I 2009 betalte... -
PAscals Trekant. Haster
ForumindlægEr der nogen der kan udlede denne for mig og forklare den i forhold til Pascals trekant. (a+b)4..¨??? (opløftet i fjerde) Udover at det giver den 4. linie i trekanten: 14641 Svar Hurtigst muligt. Helst i aften inden kl 23.00 På forhånd tak Christina -
Vektorregning, plz
ForumindlægJeg skal op til skriftlig mat og jeg aner ikke hvordan denne her opg skal løses 2.003 Om to vektorer a og b gælder at (2a-b)*(a+b)=45 , |a|=6 og a*b=-2 Beregm laengden af vektor b og gradtallet for vinklen mellem a og b. I vil gøre mig rigtig glad hvis nogen herinde lige vil være sød og fork...
