Søgning på: srp engelsk mediefag. Resultater: 19481 til 19500 af 32040
-
rettelse af oversættelse (kun 100 ord)
ForumindlægOversæt følgende tekst til engelsk: Er enæggede tvillinger altid lige høje? Vil de begge være højre- eller venstrehåndede? Og er det korrekt, at tvillinger ofte er så tæt forbundne, at det kan skade dem, hvis de bliver adskilt – for eksempel ved forældrenes skilsmisse? Forskere svarer nej til al... -
Aflevering. rettelser af sætninger. :)
ForumindlægHej det er en aflevering jeg skal ha nogen til at kigge på, jeg har engelsk på A niv. i år, men jeg har stadig meget svært ved grammatikken.. så håber virkelig på der er nogen der vil kigge på mine sætninger og evt tilføje noget ;) Det med at forklarer hvorfor det er forkert, har jeg aldrig lavet... -
Er ordstillingen okay?
ForumindlægHej. Jeg skulle oversætte nogle sætninger fra dansk til engelsk, og vi arbejder for tiden med engelsk ordstilling. Er der ikke en venlig sjæl, der vil om mine overæsttelser giver mening samt se om den engelske ordstilling er perfekt :-) Nogle steder er der ikke oversat, da jeg ikke lige kunne f... -
Hvad er "plotting" i dansk?
ForumindlægHej alle, Jeg skal skrive en litterær artikel om en novelle i dansk og skal bl.a. inddrage plotting. Dog har vi aldrig fået forklaret af vores dansklærer, hvad plotting er, og jeg er derfor ret usikker på, hvad der bør inddrages i min litterære artikel. I stileoplægget er plotting f... -
Hej dejlige mennesker kan i ikke rette min selvbiografi, så er i dejlige :))
Forumindlæg- Kan i ikke give mig en karakter efter! - Kan i ikke bedømme mig så i søde - tak forhånd! -
GRAMMATIK-HJÆLP:O
ForumindlægHej Er der nogle, der ved hvad forklaringen er på følgende fejl fra sidste års eksamenssæt på stx B i delprøve 1? The other kids seemed to knew what was coming and stopped talking all at once. jeg ved godt fejlen er knew som skal ændres til know. Men er lidt i tvivl om, hvad den fagterminologi... -
10. klasse i USA
ForumindlægHej allesammen. Ved ikke om det er så relevant herinde, men jeg regner med at jeg skal til USA og bo til næste år. Har i noget jeg burde vide eller noget i kan anbefale, jer der har været der? Har ikke fundet et bureau at rejse med endnu, er der nogle der kan anbefale noget? Der står også på de s... -
Kvote 2 medicin Århus/Ålborg
ForumindlægHej, jeg vil gerne søge ind på kvote 2 i Århus og Ålborg (medicin), hvor de kigger på fem fag, men ved I om de blot kigger på eksamenskarakterne eller kigger de også på årskarakterne. -
Gennemsnit i gymnasiet - dumper jeg?
ForumindlægHej alle! Det forholder sig sådan at jeg indtil videre har et gennemsnit på 3.5 i gymnasiet. Jeg har dog ikke fået årskarakterer eller været til eksamener endnu, så jeg ved ikke hvordan de kommer til at påvirke mit gennemsnit... Mit problem er bare, at jeg i skolen er en stille pige og ikke... -
Markedsføringøkonom og sprog
Forumindlæghej Jeg overvejer meget at læse til markedsføringsøkonom på Niels Brock, men har nu opdaget at mange af bøgerne er på engelsk. Det gør mig en smule nervøs, da engelsk ikke ligefrem er et af mine bedste fag - specielt ikke mundtligt. Men hvor meget foregår på engelsk? Forventes det at man bare kan... -
AT-problemformulering
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal til at skrive min 3. års. AT-opgave, hvor jeg skriver i fagende engelsk og historie. Historie faget er drejet til den samfundsvidenskabelige fakultet, da jeg bruger engelsk i den humanistiske. Mit emne er: Folke mordet i Rwanda, hvor jeg i engelsk tager udgangspunkt i... -
Jura 2011 ?
ForumindlægHej. Jeg har et snit på 6,0 og kan nok ikke komme ind på Jura studiet, som jeg ellers virkelig gerne vil. Er der overhovedt mulighed for at komme ind på Jura alligevel? Måske nogle suppleringskurser eller noget helt andet.. Er lidt på spanden. Håber I ved noget. -
College i USA
ForumindlægHej, jeg er en pige i 7. Kl. Jeg har altid haft lyst til at gå på USC. Men der er så mange ting jeg ikke forstår. Mine forældre er ikke så gode til det med samfund osv. Jeg ville gerne på IB og så ind på et universitet. 1. Hvor meget koster et semester på USC? 2. Ib er jo kun på to år med mibdr... -
Trækker det ned?
ForumindlægHey!Jeg var oppe i skr. Fransk / A-niveau igår, og det gik smadder godt.Blev ret fanget af emnerne, så¨jeg bare skrev og skrev og skrev...- Men: Nu lyder spørgsmålet, om det trækker meget ned at man har skrevet mere end det i opgavehæftet anviste antal ord?Har i den første del, hvor besvarelsen s... -
Hedder det et terrorangreb eller et terroristangreb?...
ForumindlægHej allesammen, jeg har et spørgsmål vedr. Nyhedsartikler. Hedder det (ordet) et terrorangreb eller et terroristangreb? Og hvis det er to vidt forskellige ord, så ville det være godt med en forklaring. TAK PÅ FORHÅND! -
Anbefal en god opgave!
ForumindlægNu har jeg efterhånden opgivet at finde alle de gode opgaver fra Studieportalens gemmer, fordi det vil tage for lang tid at læse dem alle igennem. Anbefal derfor en opgave, som du synes er god. -
evt. rette og hjælpe?
Forumindlæghej, nogen der vil rette det igennem, jeg har forsøgt så godt jeg kunne. Every day hear we about a new person there have commit a crime but why do people this stupid things, when they know that it will realized for them in the last end. It is often immigrates groups we hear about but a lot of Da... -
Sprogrejse
ForumindlægEr der nogen af jer, som har været på sprogrejse før?Hvis ja..Hvilket organisation rejste i med?Var det godt (organisationen)?Har det gavnet jer, i det sprog i tog ud for at lære? -
Delprøve 1 – sproglig opgave
ForumindlægHej folkens. Jeg har været godt i gang med at rette nogle ukorrekte sætninger, men der er nogle få, jeg ikke rigtig kan se fejlen i: 1. He became the 3. king of Scotland after his father’s death. 2. It succeeded him to write an incredible poem to the girl he loved. Jer... -
Optagelsesprøve STX
ForumindlægNogen der har været til Optagelsesprøven STX iår? Jeg ved godt at det er forskelligt hvordan et gymnasium holder en optagelsesprøve, men hvordan var din optagelsesprøve altså hvad skulle du gøre? og var den nem? jeg skal op til optagelsesprøven d. 12/4 Tak! håber virkelig i kan give mig n...
