Søgning på: fysik projekt. Resultater: 19521 til 19540 af 20689
-
Gange med tyngdeaccelerationen
ForumindlægJeg er i gang med at udregne hvor meget en stål kugle vejer under vand, ved hjælp fra arkimedes lov. jeg følger formlen Fop= vgenstand • pvæske • g. Da jeg har udregnet massen af den fortrængde væske skal jeg gange med tyngdeacceraltionen (9,80665 m/s2). problemet er så ledes at massen... -
uran
ForumindlægUran-235 benyttes i mange tilfælde i atomkraftværker til at producere atomenergi ved kontrollerede fissionsprocesser, hvor Uran kernerne spaltes ved sammenstød med neutroner til mindre lettere atomkerner. I naturen forekommer isotopen Uran-235 kun med 0,72 %. Uran-235 har en halveringstid på cirk... -
Harmonisk bevægelse
ForumindlægJeg forstår simpelthen ikke, og det kan godt være jeg spørger dumt, hvorfor en bevægelse, hvor kraften er proportional med positionen F = -ky nødvendigvis giver en harmonisk svingning. Matematikken taler jo for sig selv, for det er jo bare løsningen til diff. ligningen y'' = k/m * y , m... -
uran
ForumindlægUran-235 benyttes i mange tilfælde i atomkraftværker til at producere atomenergi ved kontrollerede fissionsprocesser, hvor Uran kernerne spaltes ved sammenstød med neutroner til mindre lettere atomkerner. I naturen forekommer isotopen Uran-235 kun med 0,72 %. Uran-235 har en halveringstid på cir... -
Stråling fra verdensrummet
ForumindlægHej jeg sidder med en fysik opgave som er ved at gøre mig skør, da jeg ikke ved hvordan det skal gøres og om det jeg gør overhovedet er rigtigt. A4 Stråling fra verdensrummet Et radioteleskop registrerer elektromagnetisk stråling med frekvensen 1,42*109 Hz fra verdensrummet. a) beregn bølgelængde... -
Return for Medical School
ForumindlægHej folkens! Jeg regner med at blive læge, men i USA kan man dette ved at eksempelvis først tage en Bachlor's degree i chemistry, og derefter søge ind på medical school (der nogenlunde svarer til en Master's degree i medicin herhjemme). Jeg selv regner med at læse en major i chemistry i U... -
Orbitaler
ForumindlægHej, jeg skal skrive en rapport om halvledere. Her kunne jeg godt tænke mig at komme ind på forståelsen af, hvorfor metaller er gode ledere, og hvorfor halvledere er semigode. Som jeg forstår det danner metaller en slags krystalstruktur, hvor valensbåndene for de enkelte metal-atomer ligger mege... -
orbitaler
ForumindlægHej, jeg skal skrive en rapport om halvledere. Her kunne jeg godt tænke mig at komme ind på forståelsen af, hvorfor metaller er gode ledere, og hvorfor halvledere er semigode. Som jeg forstår det danner metaller en slags krystalstruktur, hvor valensbåndene for de enkelte metal-atomer ligger mege... -
Påvise afstandskvadratloven
ForumindlægHej alle. Jeg er igang med en rapport i fysik omhandlende afstandskvadratloven. Jeg har indsat vore målinger i LoggerPro og defineret grafen efter funktionen I=A/r^2 efter definitionen af afstandskvdratloven. I er naturligvis intensiteten af de radioaktive partikler, altså vores tælletal pr. 100.... -
MEDICIN/FARMACI OG FARMAKOLOGI?
ForumindlægJeg skal snart til at vælge videregående uddannelse, da jeg gerne vil starte direkte efter gymnasiet. Jeg er interesseret i naturvidenskab og har Matematik A, Fysik B og Kemi B, og jeg synes især at kemi er spændende. Derfor vil jeg gerne have et job hvor jeg kan udvikle medicin og jeg har derfor... -
Kan jeg stadig komme ind på uni?
ForumindlægJeg har lige været op til min sidste eksamen, og endte desværre med et 4 tal. Jeg har fået disse karakter i følgende fag, og håber på at nogen kan hjælpe mig med at se hvad de er jeg kan fravælge så jeg kan få det højeste og bedste snit. Jeg har en aftale med min vejleder i morgen, jeg ville bar... -
Kernefysik og masseenergi mm.
ForumindlægHej, Jeg sidder helt fast i noget fysik, som jeg ikke kan få til at passe med resultaterne fra min lærer. Opgaven ser således ud: http://imageshack.us/photo/my-images/837/unavngivetf.jpg/ a) har jeg løst på følgende måde: Efør = 238,02891 u * 1,66054 * 10-27 kg * (2,99792458*108)2 = 3,55239*10-... -
studentereksamen - dumpe eller bestå - HJÆLP
ForumindlægHej alle sammen jeg er en pige som går i 2.g på stx. jeg er rigtg bange for at dumpe min studentereksamen, da ja jeg allerede har dumpet to eksamner. jeg fik 00 i naturvidenskab og 00 i fysik C. også fik jeg 4 i AP og 4 i Drama C som standpunkskarakter i 1.g. i 2.g har jeg også fået nogle rigtig... -
HTX?
ForumindlægHej Jeg er en pige der lige nu går i 8. klasse. Eftersom jeg går i 8. klasse, bliver der nu fokuseret meget på vores studievalg. Min plan har hele tiden været at læse jura efter gymnasiet, men jeg har egentligt ikke lyst til at tage på STX. Adgangskravene til Jura er egentligt er så store, Dans... -
opgave..
ForumindlægJeg skal snart til fysik eksamen.. og sider derfor og over på nogle opgaver fra en bog vi aldrig rørte.. Jeg har besvaret A og B, og kan ikke helt gennemlure hvordan man skulle løse C, tror jeg har fundet ud hvad hvilken tilstand den går fra, men eller andet kan jeg ikke se.. Et Radioteleskop r... -
Smeltning og fordampning
ForumindlægKære Studieportalen Jeg sidder og roder med en fysikrapport, hvor jeg skal foretage nogle beregninger ud fra nogle resultater, vi har fået oplyst, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvordan man gør. Min passion, viden og entusiasme for de naturvidenskabelige fag, som fx fysik, er ikke særl... -
Matematik - bliver det "bedre" på universitet?
ForumindlægHej alle Måske et atypisk spørgsmål, men jeg er lidt kørt fast i matematik (på en måde). Jeg er en 2.g'er med matematik B, der skal have matematik A næste år. Efter gymnasiet vil jeg gerne søge ind på en form for ingeniøruddanelse. Jeg kan ikke se migselv læse ren matematik efter gymnasiet... -
meget simpelt: hvor dybt vil flåden synke på Mars?
ForumindlægHej allesammen! Håber en, der er dygtig til fysik hurtigt kan hjælpe mig med det her spørgsmål (det er til i morgen O:). opgaven lyder: "Tyngdekraften på Mars er 3,7 m/s2. Hvor dybt vil tømmerflåden synke i vand, hvis eksperimentet blev udført på Mars?" Det det går ud på er simpelthed a... -
Opdrift i luft
ForumindlægHej alle. Jeg skal skrive om generel opdrift. men jeg er lidt forvirret, da der er noget der hedder statisk OG dynamisk opdrift. skal jeg skrive om begge dele, når jeg skal skrive om generel opdrift eller? "Opdrift er en kraft som påvirker et legeme der befinder sig i en væske eller luftart.... -
Kender du fag på PharmaSchool?
ForumindlægHej! Til alle jer derude, der enten studerer på Farma eller ved meget om denne uddannelse, har jeg lige et spørgsmål. Jeg synes selv at Farma er meget interesserende uddannelse, og kunne godt tænke mig at studere der. Men jeg ville meget gerne vide, hvad nogle af de enkelte fag, man lærer på F...
