Søgning på: kemi b isis. Resultater: 19521 til 19540 af 96602
  • Eksamensopgave

    Forumindlæg
    Hej derude :) Jeg har fået en eksamens opgave for i matematik, jeg har lige et par spørgsmål. Opgave 1 År: 2000 2005 Antal: 3280 10000 Ved at jeg skal bruge en eksponentiel model: y =b*ax Hvor x angiver antal år efter 2000, og y angiver antallet af Alexanderparakitter. Bestem...
  • Ekspotentiel sammenhæng

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder med en opgave der lyder: Generation 60+ I disse år oplever verden en eksplosion i antallet af folk over 60 år: I 1950 var der 205 millioner på verdensplan, i 2006 var tallet 688 millioner, og i 2050 vil næsten to milliarder verden over være over 60. Antallet af mennesker i verden ...
  • Matematik 2 spørgsmål (algebra)

    Forumindlæg
    1) 5 kg af en vare til a. kr/kg blandes med 5 kg af en vare til b kr./kg. Skriv et udtryk der vise gennemsnit pris. 20kg af en vare til a. kr/kg blandes med 10 kg af en vare til b kr./kg. Skriv et udtruk der viser gennemsnit pris. 2) a og b er to vilkårlige naturlige tal: Og a<b. Sk...
  • Bestem fodlængden af højden fra A på BC

    Forumindlæg
    Hej. Er der en der kan hjælpe med spørgsmål b og c her??
  • potens, ligning m.m. help!!

    Forumindlæg
    jeg har siddet og lavet alle de andre opgaver til blækreg. men der er tre opgaver som jeg ikke forstår hvordan man regner ud. håber der er nogle som vil hjælpe. 1. i 1960 var befolkningstallet 8,157 mio. i 2000 var bef.tallet 29,986 mio. a) hvor mange procent er befolkningstallet vokset om året...
  • fordoblingskonstant

    Forumindlæg
    På et bestemt tidspunkt måles antallet af bakterier i en bakteriekoloni til 2,34 mio. Det oplyses, at antallet af bakterier udvikler sig af eksponentielt, og at det fordobles hver gang, der går 18 minutter. Sammenhængen mellem antallet af baktierier og tiden kan beskrives ved en eksponentiel funk...
  • rettelse af elektricitets fysik rapport

    Forumindlæg
    hej, jeg har fået lavet min fysik kemi rapport om elektricitet, og ville gerne høre jeres meninger og rigtig gerne rettelser til rapporten, det ville jeg være rigtig glad for :)
  • Forklar to begreber

    Forumindlæg
    Er nogen i stand til at give en forklaring på følgende to begreber: Hydroxidion og neutralisering (hvad dannes altid), hvad menes der hver især med de to begreber i forhold til kemi?
  • spørgsmål ang rapport med syntese af jern(ll)sulfat heptahydrat

    Forumindlæg
    hej :) jeg er i gang med en kemi rapport om jern(ll)sulfat heptahydrat . Det er en med mængdebergning og sådan noget, og jeg vil spørge til dem der har lavet den om de kunne hjælpe mig med at foklare teorien bag den på forhånd tak
  • Færdiggør formlen

    Forumindlæg
    Jeg har en opgave i faget fysik/kemi, som jeg gerne vil have hjælp til. a) Færdiggør formlen (skriv ioner og de nye kemiske forbindelser): Mg + HCI --> _________ + _________+__________ --> _________ + ____________
  • Cola, nemt tror jeg!

    Forumindlæg
    Jeg er sproglig, så tør vædde med nogle af jer andre som har kemi ved det her. Opgaven lyder:I en cola måles pH til 2,7.Bestem (H30+)i colaen.Gerne hurtigt og på forhånd tak!
  • Mening omkring rapport?

    Forumindlæg
    En der har mulgihed for at læse min kemi rapport igennem for derefter at komme med en bedømmelse? Evt. bud på karakter ville være super! :-) På forhånd mange tak. Allo
  • CaOH- opløselighedsprodukt (HASTER!)

    Forumindlæg
    Hej, jeg er ved at skrive en kemi rapport over CaOH- opløselighedsprodukt og mangler at vide hvad CaOH- opløselighedsprodukt er (g/100 mL), altså tabelværdien. På forhånd tak!
  • kemisk tegning

    Forumindlæg
    kan nogen give en forklaring på hvad en kemisk tegning er? en diskussion på skolen, jeg mener det kun hedder en kemi tegning og ikke en kemisk tegning på forhånd tak Abstein
  • Termodynamik

    Forumindlæg
    Hej jeg har lidt problemer med en opgave i et kemi sæt (vedhæftet) Jeg har brug for hjælp til opgave c, de andre er lavet. Jeg ved ikke lige hvordan man finder entalpien og entropien ud fra grafen. Tak på forhånd :)
  • påvisning af proteiner

    Forumindlæg
    Søger efter den kemi der ligger i den reaktion man opnår ved at tilfører koncentreret Salpetersyre til en opløsning indeholdende protein (æggehvideopløsning). Der skulle dannes et tydeligt gult bundfald.
  • Hvordan tegner man en stregformel?

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal snart til NV-eksamen i biologi og kemi. Jeg vil bare lige høre hvordan man tegner en stregformel for et stof. Er der en regel til hvordan man skal gøre eller har hvert et bare et helt tilfældig stregformel? På forhånd tak :)
  • indigosyntese og kypefarvning

    Forumindlæg
    Hej er der nogle der evt. kunne hjælpe mig med en kemi aflevering elle ligger inde med en rapport som jeg kunne låne til at forstå forsøget. Hilsen Celina Mangler virkelig meget hjælp
  • Godt tegneprogram?

    Forumindlæg
    Heykender I noget godt tegne program til fx at tegne "fysik/kemi-ting" (kolber, bunsenbrænder o.l)Er der et sted man kan downloade sådan et program gratis?
  • Hjælptil C niveau

    Forumindlæg
    Er der nogen der vil hjælpe mig med atlæse kemi på c niveau. Jeg vil gerne betale for undervisning. Jeg bor i Skodsborg og kunne tænke mig et par timers hjælp om ugen