Søgning på: matematik fp9 maj 2021. Resultater: 19521 til 19540 af 33706
-
Dem der ikke er go til skole?
ForumindlægHej, jeg har taget 10 klasse, og det gik fint, gennemsnit på lidt over 8 (gammel reform). Jeg tog så på gym, men her er det gået ned af bakke. Mine årskarakter er næsten alle 02, og det samme med eksamen, udover fysik som jeg dumpede i idag. Jeg vil så gerne vide hvad mine muligheder er. Jeg er... -
1.g , bog
ForumindlægHej alle sammen, jeg kunne godt tænke mig en bog til noget fysiklæsning i ferien. - Helst en del pædagogisk vejledende. Niveaumæssigt, er jeg ikke klar over, hvad jeg skal gå efter. Jeg har lige afsluttet 9. (men det spiller umiddelbart ikke en central rolle). Jeg skal have fysik i 3 år på B-nive... -
Graf afgænser område
ForumindlægJeg ved ikke, hvordan denne opgave skal løses -
Filosofi og Naturvidenskab?
ForumindlægJeg har flere gange hørt, at filosofi og naturvidenskab hører tæt sammen. Dog ville jeg høre på hvilke punkter gør de det? -
mat_terminsprøve A
ForumindlægHej SP! :) Jeg hr snart terminsprøve i matA, men ved ikke hvordan jeg skal øve mig? :S plz hjælp! det er vigtigt for mig, at får en god karakter, da jeg skal nu overbevise min mat lærer at jeg KAN mat til 10 eller til 7-tal og ikke til 02!!! :S I må hjælpe mig!! -
opgave 3
ForumindlægHej, Er der nogen der kan hjælpe med den her opgave?:) -
Differential- og integralregning emneogave!
ForumindlægHey nogle som kan hjælpe mig med følgende opgaver - helt ligemeget om i har noget kort eller langt, bare noget jeg kan bruge for at komme i gang, for forstår det ikke helt. På forhånd TAK! a) Beskriv i ord og formler vigtige regler og formler i har lært indenfor området differential- og intergr... -
Lineær funktion
ForumindlægBeregn forskriften for den lineære funktion f, hvis graf går gennem punkterne (-1,-4) og (4,1).^ Her bruger jeg så en model hvor det bliver til 1 - (-4) / 4 - (-1) = 5/5 = 1 hvilket jo er a i formlen. b findes ved at sige (-4) - 1 * (-1) = 5 dette bliver så til: f(x)=1x+5 hvis jeg ikke tager hel... -
Niveaukurver
ForumindlægSidder her og bøvler med at tegne nogle niveaukurver.. Forstår dog ikke hvorfor den ikke vil plottes.. har funktionen f(x,y) = x^2 +2y^2 så for c = 0 vil kurven være y = sqrt((-x^2)/(2)) Men når jeg prøver at plotte den for jeg ikke noget ud.. gør jeg noget forkerT? -
Råolie $ Kurs HASTER !!!!
ForumindlægInden for de senere år har dollarkursen svinget mellem 550 og 890 Et tankskib sejler med en last der har kostet 438700 dollars så kommer spørgsmålet: Til hvilken kurs er denne last købt når prisen i danske kr var 3509600 kr I skal ikke regne det ud for mig, men bare forklare mig hvordan JEG... -
Alle punkter til horizontal tangent
ForumindlægHej, håber I kan hjælpe herinde :-) Jeg skal finde alle punkter til den givne kurve hvor tangenten er horisontal... Y = cos2x Hvordan griber jeg det an ? -
Rustur som stammeritual ?
ForumindlægI dag ( 6 september) i politikken er der en kronik om at studiestarten mange steder kammer over i manglende faglighed/seriøsitet , er rendyrket grænseoverskridelse og er ved at udvikle sig til stammefest for rusinstruktører og indviede ??????? Studiportalen er citeret i kronikken omkring debat om... -
ti-89 lommeregner
Forumindlægjeg sælger en ti-89 lommeregner, som er velholdt. ink. introduktionsbog, vejledningsbog, USB, CD. 300 kroner. -
RENTESREGNING HJÆLP
ForumindlægHJÆLP SØGES du låner 10.000 kr. af en ven. han siger , at han vil have 10 % i rente pr. måned. men du skal have betalt ham tilbage efter 3 år, så hvor mange penge skylder du ham efter 3 år? -
DIFFERENTIALREGNING
ForumindlægHJÆLP MED AT DIFFERENTIER f(x) = 2X + 7 f(x) = 150 f(x) = 4X5 – 5X3 + 15X – 200 -
Terminsprøve snyd?
ForumindlægHej Jeg skal til terminsprøve i skriftlig mat A i morgen. Normalt plejer terminsprøven altid at være sidste års eksamenssæt. Ville hører om det er snyd hvis jeg inden prøven downloader sidste års eksamenssæt og bruger dem som vejledning under prøven. Vil det betegnes som snyd eller forberedelse? -
isoler x?
Forumindlægisoler x i udtrykket d+bx=ax+c for hvilke værdier af a og b kan det ikke lade sig gøre?? Vil gerne have mellemregninger med -
Civilingeniør - Diplomingeniør ?
ForumindlægHej alle Jeg ville gerne lige stille 2 spørgsmål, da jeg jeg er lidt usikker. - Hvad er forskellen mellem Civilingeniør og diplomingeniør når det gælder bygning ? - Hvad er adgangskravene på vidergående uddannelse af civilingeniør ? Tak Tak på forhånd. -
PLEASE HJÆLP, DET HASTER! -det går meget hurtigt.
Forumindlæghvad er 184 cm i cm3 ? -
Matematiske begreber!
ForumindlægHej vil i gerne forklare disse begreber: Tangent, overfladeareal! og andre nødvendige ting i kan komme med før' en prøve. Også eksempler.
