Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 19521 til 19540 af 36005
-
1999 skriftlig eksamenssæt....haster
ForumindlægJeg har problemer med opgave 1 e) i følgende sæt: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/kemihn-2005-10-1.pdf Håber nogle kan komme med et svar til opgave 1 e), da jeg ikke forstår hvordan jeg skal svare. Skal nemlig afleverer i dag kl. 16:00 På forhånd tak! -
at dividere
Forumindlæghej med jer jeg går i 7.b. og har her i sommerferien glemt hvordan man dividere kan i hjælpe mig? -
tangent
ForumindlægFunktionen hedder x = tcos(t) y = tsin(t) jeg har en punkt (-pi,0), og skal bestemme ligningen til banekurven (-pi,0). -
Induktiv og deduktiv metode?
ForumindlægHej folkens Så vidt jeg har forstået handler AT om hvilke metoder du bruger til at finde dine svar. Min lærer har flere gange nævnt induktiv og deduktiv metode, som noget der spillede en stor rolle i AT, men jeg kan simpelthen ikke huske hvad det er? Ikke nok med det, er jeg også ret meg... -
Ti-92 lommeregner, hvordan tager jeg den 4. rod eller 3.
ForumindlægHvad skal jeg skrive på ti-92'eren for at kunne tage andet end kvadratroden? Fx den 3. rod af et eller andet...eller den 4. rod af et eller andet. Please svar idag -
Nogen der kan hjælpe mig
ForumindlægII Nedenstående sætninger står enten i aktiv eller passiv. 1. Angiv, om den enkelte sætning er aktiv (A) eller passiv (P). 2. Forklar kort på dansk reglerne for passiv og, hvordan man omdanner en aktiv sætning til en passiv på engelsk. a) The house was destroyed in the storm. b) The rich u... -
vemod
Forumindlæghvad betyder begrebet vemod?? -
Vektorregning(2.015)
ForumindlægJeg har følgende opgave: I et koordinatsystem i planen er der givet et punkt P(-3;-4) og en vektor(a=(1;2)). Punkterne A og B er bestemt ved: Vektor(PA)=vektor(-a) og vektor(PB)=2*tværvektor(a) A er fundet til A(-4;-6) og B(-7;-2) Mit problem kommer i efterfølgende spørgsmål: C er et punkt på d... -
Hjæææælp
ForumindlægHey folkens. Hvordan kan man vide om en tekst er repræsentativ? Og om teksten er inde- eller udefra? -
Nervesystem
ForumindlægSSO.. Er ved at være færdig med min opgave... men havde overset noget i min problemformulering som lyder: Gør rede for nervesystemets opbygning og FUNKTION....... Og tænker ikke ret klart mere. Men hvis der var nogle som kunne give nogle stikord osv.. Tænker noget med at systemets funktion e... -
hjælp til sso
Forumindlægjeg skal i sidste punkt diskutere usa's interesser i Mellemøsten, samt mulighederne for at skabe fred i regionen. Er der nogen der har en kommentar eller foreslag? -
Had / were
ForumindlægHvad kalder man denne type fejl, hvor were udskiftes med had? "Some of the students were disappeared when the teacher wanted to hand out their reports." (had) -
Hvordan foregår engelsk eksamen ???
ForumindlægHvordan foregår engelsk skriftlig eksamen del 2 præcist ?? og hvordan kan man foreberede sig på den? håber jeg hurtigt får svar, for skal op på torsdag... -
Hæv parenteserne og reducer
ForumindlægHar virkelig brug for hjælp til senest imorgen og hvis du/ i har tid må du/ i meget gerne svare på dem alle sammen!!!!!!?? -
ligning med brøk
Forumindlæghvordan regner jeg ligninger med brøker ud? f.eks. x+1= x over 2 ( hvor x er tælleren og 2 er nævneren ) eller f.eks. 2x- x+1 over 3 ( hvor x + 1 er tæller og 3 nævner ) = 4 hvad med når der er paranteser? jeg har et regnestykke der hedder 2(2x+1)=x+4 kan nogle hjælpe. hjælp hjælp -
Opgaver Mat
ForumindlægHej allesammen. Nu har jeg brug for hjælp fra nogle der er dygtige til at forklare MATEMATIK. Jeg vil MEGET GERNE HAVE EN FORKLARING på hvordan man gør. en opgave lyder... 1) En kapital Ko er på 6 år blevet forentet til 20006, 86 kr. Den årlige forrentning er 4. 2 % Beregn Ko. 2) løs li... -
sammensatte funk.
ForumindlægFunktionerne f og g er givet ved: f(x)= 2x - 3 og g(x) = 2kvdr. x Bestem en forskrift for (fog)(x); husk at angive Dm(fog) Angiv derefter f´(x), g´(x) og (fog)´(x) Hvordan begynder jeg -
ferie fra gym?
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig at vide hvor meget fravær man kan få på en hel uge? jeg har ca. 37 timer om ugen.. jeg er blevet tilbudt at komme ud og rejse i en uge, og det giver som bekendt fravær, men kan man på nogen måde undgå dette fravær? med en lægeerklæring eller lign.? På forhånd tak -
MOL vægt??
Forumindlæghej allesammen!!! jeg skal finde molvægten for nogle forskellige stoffer. men problemet er bare at jeg ikke ved hvad mol-vægt betyder... er der nogle rare sjæle der kan fortælle mig det??? jeg skal finde molvægten af følgende stoffer: H2O, H2SO4, NaCl, SiO2, CO2, CaCO3, NH4+, NO3... -
differentiering
ForumindlægSka vise at man ved at differentiere ln(w)=ln(1-a)+ln(A)+a*ln(K)-a*ln(L) (a er en konstant) får dw/w=a*dK/K-a*dL/L. Hvordan viser jeg det? Er der en der ka vise mig beregningsgangene?
