Søgning på: Andet. Resultater: 19541 til 19560 af 91205
-
Juridisk metodelære hjemmeopgave
ForumindlægHej Jeg skal aflevere en hjemmeopgave i juridisk metodelære på onsdag den 17-09-08: Hjemmeopgave 7: ”Rygklausulen” JEG SYNES DEN SER SVÆR UD OG JEG VED IKKE HVORDAN JEG SKAL STARTE JEG HÅBER DER ER NOGEN DER KAN HJÆLPE! mvh DILE -
Hjælp til boganmeldelse
ForumindlægHej. jeg skal skrive en boganmeldelse, eller en filmanmeldelse. Mit problem er så at jeg aldrig ahr skrevet sådan noget før, så hvis nogen af jer måske har en oversigt over hvad de skal indeholde, ville jeg meget gerne have den, så jeg ved hvad jeg skal lave.. på forhånd tak :D -
Faktorisere et polynomium
ForumindlægHvad vil det sige at faktorisere et polynomium og giv eksempler på dette. tusind tak på forhånd :) -
stamfunktioner, bestem og ubestemt integral - bestemmelse af arealet M
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til denne opgave, opgaven ligger i følgende link... Tak, med håb om at høre fra jer :D -
Rigtig formel?
ForumindlægGælder dette? : hvis: y=b*a^x er: x= ln(y/b)/ln(a) -
Kumuleret frekvens
ForumindlægHej. Jeg vil høre om hvordan man finder kulmuleret frekvens ved i grupperede observationer? -
Differentialligning
ForumindlægHej alle. Er der nogle der kan hjælpe og lede mig på vej til det rette svar? Bestem den funktion f(x), der er løsning til differentialligningen f '(x)=3/x , x>0 og hvis graf går gennem punktet (e,5) Jeg håber i kan give mig lidt forståelse for, hvordan det ... -
Kvadratsætninger med flere led
ForumindlægHeeej allesammen. Og rigtig god påske. Sidder og læser lidt op på matematik til terminsprøven, og har fundet ud af at der i mine bøger intet står noget om kvadratsætninger med flere led. Er der nogen der ligger inde med en forklaring eller en konkret formel for dette? Her her I nogen eksempler, s... -
Komma engelsk
ForumindlægHvis et subject på engelsk består af tre navneord, hvor de to sidste er forbundet med "and", må man selv om, om man sætter komma før "and". Men hvad, hvis det er to navneord forbundet med "and"? -
Beregning af partialtoner
ForumindlægBeregn frekvenserne af de tre første partialtoner i et halvåbent rør med effektiv længde på 66,0 cm. Hvad bliver frekvenserne af de tre første partialtoner, i et åbent rør med samme effektive længde? -
Konvergens (114)
ForumindlægHej Jeg vil gerne finde ud af om denne række er konvergent Jeg har brugt kvotientkriteriet Så har man at Hvis jeg forkorter med n i begge gbrøkker har jeg at når n går mod uendeligt så gå det absolutte forhold mod 0. Dvs. rækken er abs. konvergent og dermed konvergent. Korrekt? -
Normalvektoren
ForumindlægHej alle sammen, har brug for lidt bedre forståelse omkring normalvektoren. Jeg forstår ikke helt, hvordan man kan regne den ud osv... Min bog forklarer kun meget meget kort, at normalvektoren er den vektor, der står vineklret på en linie. Jeg ved, hvordan man kan løse den fra en linies eller p... -
Så lidt.
ForumindlægHvordan siger man: "så lidt" på fransk, når nogen siger: "Merci beaucoup"? :D -
Arv af blodtype
ForumindlægHvis jeg har blodtype B og min mor også har det, hvad kan min far så have? Hvis et par tvillinger får børn med partnere, der til tilfældigvis har samme blotype også. Altså tvillingerne har samme blodtype og deres partnere har samme blodtype. Vil parrenes børn få samme blodtype? -
nogen der gider hjælpe?
Forumindlægen ret linje har hældningskoefficienten -2 og skærer koordinatets førsteakse i punktet P(3,0) bestem en forskrift for den funktion f, der har denne rette linje som graf ?? -
Hjælp til MatB spørgsmål.
ForumindlægHej alle. Håber I vil hjælpe for er noget lost lige pt. Bestem a, så ligningen 2x^2-2x-4=-x^2+2x+a, har løsningerne -1 og 3 - I den her opgave ved jeg ikke helt om jeg skal bruge rødder (y=a(x-x1)(x-x2)) eller om jeg skal få ligningen til at give 0? og hvis jeg skal det hvordan kommer jeg så vide... -
Forklaring af model om drivhuseffekten
ForumindlægHej, Er der en venlig sjæl som kan forklare mig denne model. Jeg er godt klar over at det er drivhuseffekten, men hvad viser de forskellige pile? Tak på forhånd -
Hurtig svar: densitet/rumfang
ForumindlægI et førsøg skal jeg hælde 50 ML i et måleglas og stille den på en vægt og derefter nulstille vægten, derefter hælder jeg småsten i måleglasset indtil de når vandoverfladen, Så aflæser jeg på måleglasset hvormeget vand der er i måleglasset. jeg for 88ML vand i måleglasset med småsten i.derefter ... -
hvad er særligt for biologis metode og religions metode?
Forumindlæghej Jeg skal til AT imorgen men bliver pludselig i tvivl om hvad der er særligt for henholdsvis biologi metode og religions metode? -
resume af novellen Søndag fra Bavian af Naja Marie Aidt ??
Forumindlægresume af novellen Søndag fra Bavian af Naja Marie Aidt ??
