Søgning på: matematik a noter skriftlig. Resultater: 19561 til 19580 af 168518
-
Adgangskrav?
ForumindlægHej. Nogen der ved hvad adgangskravet er i gymnasiet.Mit gennemsnit er på ca. 7.83 ! -
Herons formel | Matematik formelsamling
KompendieHerons formel benyttes til at bestemme arealet af alle typer trekanter, hvis man kender sidelængderne. Se Studieportalen.dk's Matematik Formelsamling nu. -
Tips til Prøve
ForumindlægHeij Allesammen ., Skal nemlig have terminsprøve i skriflig matematik imorgen. Så hvis i har nogle råd, så fyr af med dem. Har nemlig hørt at skriflige matematik er meget svært På Forhånd tak. -
Hvilken af disse to gymnasie linjer passer bedst til revisor uddanelse?
ForumindlægHej alle Jeg har valgt at gå i HHX efter sommerferien, men der er to linjer som jeg ikke helt ved hvilken en der passer bedst til en revisor uddanelse. Følgende linjier: 1. Økonomisk orienterede studieretninger: International økonomi A - Virk. økonomi A 2. Økonomisk orienterede studiere... -
MAT B- variable sammenhænge og ligninger
ForumindlægHej, jeg er i gang med at øve til mundtlig matematik og er gået i stå ved følegende spørgsmål: Gør rede for, hvordan man løser ligningerne a*x+b=c , b*a^x=c og b*x^a= c, hvor a, og c er faste tal. Er der nogen hjælp at hente? -
En funktion f er givet ved forskriften f(x)=ln(x)+x3-4x, x>0. a) Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(2, f (2)) . b) Bestem monoto...
ForumindlægPlz hjælp, sidder med den sidste opgave -
Jeres mening!
ForumindlægSyntes at jeg skal droppe skolen i morgen til fordel for en god rapport? Rapporten kommer sandsynligvis til at fylde omkring 12-13 sider (Fysik B). Jeg skal først til at gå i gang nu, kan jeg nå det nu? -
Bestået/ Ikke bestået??
ForumindlægHej folk, hvis man vil ind på en vidergående uddannelse, som kræver at man har bestået matematik B-niveau, men man ikke har, kan man så stadig godt komme ind på uddannelsen hvis matematik A niveau er bestået som suppleringskursus??? -
Ret & find fejl
ForumindlægJeg sidder fast i nedstående lektie a) Correct each sentence and make it grammatically correct. b) Write down one grammatical term per sentence that explains this mistake. c) All these mistakes fall into two categories. Which two? I do not understand. Thank you for asking. Every day he got a... -
Fremskrivningsfaktor og vækstrate.
ForumindlægJeg har 2 opgaver i min matematikaflevering, hvor der bliver stillet de præcis samme spørgsmål, og jeg ved ikke hvad jeg skal svare på dem. Opgave 3 En eksponentialfunktion er givet ved f(x) = 3*1,09^x. a) Gør rede for, hvad fremskrivningsfaktoren fortæller om ændringen i f(x). b) Gør r... -
Oversættelse
ForumindlægJeg har fået en dansk tekst, som jeg skulle oversætte til engelsk. Ville være dejligt med en rettelse. Den danske del: Den irske republik blev selvstændigt i 1922, men den nordlige del af øen blev ikke en del af den nye stat. I de seks nordøstlige grevskaber var der flertal for at forblive en del... -
-3 i eksamen?
ForumindlægHey alle, jeg har været op til skriftlig eksamen, jeg undre mig over hvor meget der skal til for at få -3. Jeg kender nogen der har fået -3 fordi de har lavet 1-2 opgaver og de var også forkerte. Da jeg har lavet 7 ud af 16 og er næsten sikker på at jeg har fået dem alle forkerte, betyder det så... -
Rettelse af oversættelse
ForumindlægDansk: En britisk økonom har skrevet en bog, hvori han imødegår traditionelle teorier. Lykke, hævder han, ikke bruttonationalproduktet og i endnu mindre grad konkurrenceenvnen, bør være den økonomiske politiks altoverskyggende princip. Han underbygger sin teori: på trods af at de vestlige lande ... -
Oversættelse
ForumindlægJeg vil bare lige høre om den oversættelse jeg har lavet lyder nogenlunde fornuftig.Og desuden vil jeg gerne høre om I ved hvor meget man må "lave om" på ordene? Altså om det skal oversættes meget præcist eller om man må tage lidt "kunstnerisk frihed"?Anyway, her er den.Klædt ... -
indekstal
ForumindlægHej alle sammen Jeg har lidt brug for hjælp til nedenstående opgave Jeg har lavet lidt af den, jeg skulle beregne indekstallet for år 2011 og det har jeg gjort på følgende måde: I = aarets værdi/begyndelsesværdi * 100 Jeg har lagt tallen ind: 54842/61224 * 100 = 89,58] Jeg har lidt proble... -
Makroøkonomi
ForumindlægHvilke matematiske emner kræver det du har en indsigt i før du burde sætte dig ned og lærer makroøkonomi ??? Har downloadet sådan en cool bog omkring det på 117 sider. -
Bestemmelse af mulig baserækkefølge?
ForumindlægJeg sidder med et eksamenssæt fra en skriftlig biologi A-eksamen som viser sig at være lidt udfordrende af den grund, at den nødvendige baggrundsviden so far har været ren selvstudie...thanks kære lærer! Anyway, en af opgaverne omhandler angivelse af en mulig baserækkefølge udfra nogle viste amin... -
notehjælp til den amerikanske borgerkrig
ForumindlægDet kunne være rigtig dejligt hvis nogen har nogen til den amerikanske borgerkrig - helst ikke en hel sso da jeg er under et lille tidspres. Det må gerne være noter til Kilder til emnet eller bare generelle noter. En oversigt over forløbet ville også være dejligt at have!Jeg skal op i historie on... -
trekants beregninger, har brug for hjælp!!
Forumindlæghej. der er nogle som jeg ikke helt forstår og det er dé opgaver som jeg ikke kan finde ud af. når i skal besvare dem, skal det være BEREGNINGER tak. her kommer opgaverne: 1) beregn de manglende sider og vinkler i ? ABC, hvor b = c = 16,04 og vinkel-C = 34,28 grader. 2) i trekant ABC er a = 4cmm ... -
VALGFAG
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og skal til at vælge valgfag her i næste uge, men jeg har slet ikke besluttet mig for, hvad jeg præcist skal vælge. Grundet mit høje antal timer, har jeg kun plads til ét enkelt valgfag, og det ligger imellem følgende: Engelsk (B->A), biologi (C->B), programmering (c) ...
