Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 19581 til 19600 af 23766
-
IB-elev søges
ForumindlægJa, overskriften siger alt...Jeg søger en IB-studerende som kan hjælpe mig med nogle spøgsmål mht. studiet, her over studi.Jeg har forskellige spørgsmål, som jeg ikke vil skrive ligenu, men efter jeg har fået svar.Jeg sætter stor pris på hjælpen!!:) -
Hvilket Gymnasium?
ForumindlægHej Jeg vil gerne læse noget indenfor medecin, eller jeg har overvejet at lidt at læse til læge, men hvilket gymnasium er så bedst til denne retning? jeg håber at jeg får en god debat ud af det. -
Hvad er induktion?
ForumindlægHejsa :) Ja, imorgen skal jeg så op i afgangsprøve i fyisk (9klasse). Og en af de emner vi kan trække er induktion. Men hvad kan jeg snakke om, hvis jeg trækker dette emne? Håber virkelige i vil svare mig :) Ps. Hvis i evt, har foreslag til forsøg jeg kan lave, som handler om dette emne, så ville... -
En sætnintg!
ForumindlægHej er der nogen der kan oversætte denne sætning til dansk? Har ikke fået noget gloseark da jeg ikke var i skole i dag, så har lidt svært ved det:/ in urbe princeps habitat et imperat -
Medicinstudiet gennemsnit
ForumindlægHej alle hjælpsomme individer. Jeg vil meget gerne ind på medicinstudiet, om 2 år, når jeg modtager min hue :-) Jeg har indtil videre fået 10 i både samfundsfag og musik (årskarakterer) og 10 til mundtlig samfundsfag eksamen. Hvilket vil sige at mit gennemsnit er på 10,0. Mit mål er at bevare sam... -
Coulombkonstanten
ForumindlægHey, Vi ved, at F=kC* (q1*q2) / r^2 hvor kC er coulombkonstanten, q1 og q2 er de to gendstands ladninger, samt at r er afstanden.. kc=8,99*10^9 N*m^2/C^2 er det nogen der kan begrunde kC's enhed ? Kan ikke lige se det.... på forhånd tak ;D -
Funktioner, integral.
ForumindlægJeg har følgende problemstilling jeg ikke forstår: "sammenlign den fundne accelerations-, hastigheds- og sted-funktion med de teoretiske funktioner. Bestem ud fra forsøget en ligning for bane-kurven og sammenlign med den teoretiske" Vi har lavet nogle grafer, for sted-, hastig... -
Hvor findes Kvote to kvotienter?
ForumindlægHey alle, Nu sidder jeg og tænker påhvor man finder de kvotienter som folk er blevet optaget med i Kvote 2. De burde vel næsten være tilgængelige, som alle de andre der er oplyst her ved midnat. Nogle der kan opklare? -
Uelastisk stød
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe mig med følgende opgave(?): En kugle med massen 0,30 kg og hastigheden 2,2 m/s støder centralt ind i en anden kugle med massen 0,42 kg, som ligger stille. Stødet er fuldstændig uelastisk. Hvad bliver den fælles hastighed efter stødet? Hvor stor er tabet i kinetisk ... -
Afledede
Forumindlægjeg har en funktion og skal finde de partielt afledede. f(x)=(x2-1)/xy jeg har fået den partielt afledede medhensyn til x til fx(x)=(2xy-x2y-y)/(xy)2 er dette korrekt? -
Tæller årskarakteren med
ForumindlægHej med jer/dig, Jeg er i den situation, at jeg har nogle udmærket årskarakterer pt. men mine eksamens karakterer har ikke været så gode, faktisk skidte. Er årskarakteren med til at rette lidt op på det, så gennemsnittet kan blive højere. -
Villy Sørensen, tigrene
ForumindlægHej, jeg ville hører om der var nogle som lå inde med nogle gode notater til Villy Sørensens novelle, tigrene? -
Arbejde af modstandskræfter
ForumindlægOkay, jeg har virkelig brug for hjælp til at forstå denne her opgave, men jeg har mere eller mindre lavet a og b. Jeg er nået frem til, at: Det vil altså sige, at hvis motorens effekt er konstant, så resulterer det i, at jo større hastighed bilen får, jo mindre ved den kraft, der skubber den f... -
Økonomi
ForumindlægHej SP Jeg skal inden længe har valgt min videregående uddannelse, men jeg er i tvivl om valget mellem erhvervsøkonomi-matematik, matematik-økonomi og økonomi. Min helt store interesse er matematik, og jeg vil så vide, hvilken af disse muligheder giver bedste muligheder for at arbjede i ban... -
Alfa, beta og gamma
ForumindlægEr der nogle der kan fortælle med noget om de tre stråler og hvad man bruger dem til -
Bedømmelse af skriftligt dansk eksamen
ForumindlægHej derude Jeg var i dag til skriftlig dansk eksamen, og jeg har selv en rimleig god mave fornemmelse, jeg er SÅ spændt på, at få en karakter, men samtidig nervøs. Jeg er ordblind og der vil derfor hænde nogle uundgåelige fejl. Er der et par kloge hoveder, der vil læse den igennem og gi... -
Hvis man dumper matematik B
ForumindlægHvis man er tilmeldt et suppleringskursus over sommerferien med matematik A, skal matematik B så være bestået, eller kan man godt gå på kurset selvom man er dumpet? -
Filosofi som valgfag C
ForumindlægEr der nogen med filosofi som valgfag på c-niveau, der vil sige nogle generelle ord om faget? Er der meget klassediskussion? Kan man selv bestemme nogle af emnerne? Er der skriftlig arbejde? Læser man originaltekster (oversat?)? Er det generelt et spændende fag, der stiller krav til ens selvstænd... -
"En-to-tre-nu" af Jesper Wung-Sung
ForumindlægNogen der har læst den? -
Afstem ?
ForumindlægHej, jeg har rigtig meget brug for hjælp til en opgave til på onsdag! Man skal afstemme reaktionsligningen: C6H12O6 + O2 --> CO2 + H2O Og for at være ærlig fatter jeg ikke ret meget af det. Er der nogen der gider prøve at forklare mig det? :) På forhånd TAK! Freyh
