Søgning på: matematik c mundtlig. Resultater: 19581 til 19600 af 92738
-
Koncentration
ForumindlægFra et tidligere indlæg Angiv størrelsen af chloridionkoncentrationen i: 0,15M bariumchloridsopløsning, BaCl2(s) ? Ba2+(aq) + 2Cl-(aq) Der er 2 Cl- pr. BaCl2, dvs. for hvert ene mol Ba2+ har du 2 mol Cl-. Dette betyder, at: Spørgsmål: Når jeg har stofmængden af Cl-, hvorfor skal jeg så ... -
udtryk skal skrives på anden form
ForumindlægDette udtryk: √ab - b/2y (√ab er kvadradroden af ab) skal skrives på formen (yb-c(b))/a på forhånd tak -
Differentialligninger
ForumindlægHey derude jeg vil blive meget glad hvis der var nogen som kunne fortælle og eventuelt forklare hvordan jeg løser følgende differentialligning: c'(t)+2.5·c(t)=0.1 begyndelsesbetingelse: c(0)=0.1 Til dem der ikke er klar over hvad c'(t) er, svarer det til den afledte af c(t) På f... -
Inhomogen 2. ordens differentialligning
ForumindlægHvordan griber jeg denne differentialligning an d2y/dx2 +6y = 3e2x ? I opgaven står der: Bestem A. Hvilket siger mig, at jeg skal bruge nålestiksmetoden, men jeg synes, der mangler enten et b eller et c før jeg kan bruge den. Jeg er meget interesseret i begrundelsen for den metode, jeg skal brug... -
Er jeg egnet til statskundskab?
ForumindlægHej, Jeg skriver fordi jeg er utroligt meget i tvivl om jeg er egnet til statskundskab. Jeg håber der er en enkelt eller to, som vil tage sig tid til at sætte sig ind i min situation :). Kort om mig: Jeg er 21, har pt mit andet sabbatår, hvor jeg arbejder. Jeg vil i gang med at studere til s... -
løsning til differentialligningen?
ForumindlægHejsa :) Jeg er simpelthen en skovl til matematik, og sidder her og laver aflevering og falder over spørgsmålet: Bestem til differentialligningen: dy/dx + 3y = 20 den løsning, hvis graf går gennem punktet P(1;4) Er der nogen der kan forklare det, så selv en spade som mig kan forstå det? Jeg... -
Lektiehjælp
ForumindlægLektiehjælp i matematik, fysik og kemi tilbydes..! Jeg er en pige på 21 år som udbyder lektiehjælp på gymnasialt niveau. Jeg har selv gået på studenterkurset på Århus Akademi, hvor jeg bl.a. havde højniveau i Tysk, Matematik og Fysik. Derudover er jeg ved at tage Kemi på A-niveau på VUC. Hvis du... -
Annuitetslån
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp med en matematik opgave angående annuitetslån. :D Jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp! Tak på forhånd -
BNP
ForumindlægHvilke af følgende former for produktion regnes med i BNP: A) Din onkel Jørgen, som er pensioneret tømrer, bygger et nyt drivhus for sin nabo. Som betaling får han 6 flasker god rødvin (selvom han havde foretrukket 8 kasser Tuborg Classic) . B) Cykelteamet Five Forces ansætter to nye mekanikere... -
Mærkelig ligning + spørgsmål
ForumindlægHej, har problemer med disse to opgaver, og kan simpelthen ikke lige se løsningen i dem, så lidt guide ville være fedt :) Første problem: Ligningen: (2x - 4) * ln(x - 1) = 0 . Spørgsmål: Vinkel C= 90 Vinkel A & B = 45 grad Kateterne er ukendte. Hypotenusen: 6√2 Opgaven lyder følg... -
Sandsynlighed og lodder
ForumindlægHej SP Jeg har problemer med en opgave, som lyder: I et lotteri er sandsynligheden for at få gevinst på en lodseddel 33%. a) Bestem sandsynligheden for at få gevinst, når man køber tre lodder. b) Bestem sandsynligheden for at få gevinst, når man køber 8 lodder. c) Hvor mange lodder skal... -
Hæve fag på gymnasiet?
ForumindlægHej :-) Jeg går i niende klasse og skal efter sommerferien begynde på STX. Jeg har valgt den naturvidenskabelige linje (Mat A, Fys B og Kemi B ) fordi jeg har en stor drøm om at blive læge. Problemet er bare at jeg er MEGET i tvivl om det med at hæve fag på gymnasiet.. så jeg har lige nogle ... -
Georg Mohr 1. runde
ForumindlægEr der nogen, der har været til Georg Mohr 1. runde i dag? Har I et bud på et svarark? -
ideer til et udsagn for argumentation
ForumindlægJeg skal vælge ét af nedenstående udsagn og argumenter enten for eller imod, og det skal fylde en side. Hvad synes i, at jeg skal vælge, tror nemlig ikke, at det bliver mere end en halv side. 1. Skoleekskursioner bør afskaffes 2. Der bør indføres månedlige prøver i alle fag 3. SU’en bør nedsætte... -
Hjælp til Naturvidenskablig disposition?
ForumindlægHej. Jeg skal lave en disposition for min fællesfaglig prøve eksamen i naturvidenskab, men jeg er ærlig talt på bar bundt hvad angår opsættelse. Kunne nogle Anbefale en skabelon jeg kan se på? F.eks en gammel disposition de selv har advendt? Jeg har et emne, men har bare ingen ide hvordan opgave... -
HASTER !!!
ForumindlægJeg skal til Engelsk B Muntlig imorgen. Jeg har (dødogpine) trukket "On the street". Her bliver man præsenteret for 3 forskellige cases, med folk der af den ene eller anden grund er hjemløse i U.S.A. Nu vil jeg super gerne vide, hvordan jeg laver den bedst mulige fremlæggelse. Vi a... -
18 års fødselsdag
ForumindlægHej allesammen. Dette indlæg har INTET med skolen at gøre. Jeg skal snart til min bedste venindes 18 års fødselsdag, og jeg vil gerne gøre noget særligt ud af det. Hun holder privatfest på et diskotek, og jeg kunne godt tænke mig at lave lidt fis med hende. Har I nogle gode ideer? :D -
Behøver man beskrive stedet i en novelle?
ForumindlægBehøver man beskrive stedet i en novelle?? (HASTER) -
FSA
ForumindlægHehe ikke noget med at misforstå overskriften. Men til DAnsk eksamen (FSA) Er der så nogen som ville fortælle(Nævne) hva for noget man kan komme op i? (altså alle genrer etc) -
Afhængighed - politiske og økonomiske tiltag
ForumindlægHej derude. Jeg sidder med en opgave, hvor jeg er gået helt kold. Jeg har fået et faktum der lyder følgende: Vurder og overvej hvilken økonomiske og politiske tiltag der kan mindske afhængigheden for et uland globalt? Vil det her være relevnt her og gå ind og påpege konkurrenceevnen som det...
