Søgning på: matematik fp9 2023 december. Resultater: 19601 til 19620 af 32822
  • Reducer Udtrykket ?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen.. Da det er længe siden jeg ikke har ahft matematik, har jeg glemt et par ting.. Jeg skal reducer udtrykkene i opgave 1 som er vedlagt som et fil. Håber nogen der ville hjælpe.. OPAGEVEN ER VEDLAGT
  • Lektiehjælp søges.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg søger en som kan lærer fra sig i matematik. Jeg går i gym og har mat på A niveau. Jeg bor i midt jylland, så det vil være en fordel hvis du boede i nærheden. Det drejer sig om undervisning én gang om ugen. -Håber at hører fra dig.
  • Ligning med brøk.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal have afleveret disse to stykker i morgen i matematik. Jeg kan ikke helt hitte ud af hvordan reglerne er , når man regner med brøker i ligninger. Er der nogen der evt. kan forklare mig hvordan? På forhånd tak. :) (Har vedhæftet opgaven. Nr. 3 + 4)
  • biimplikation

    Forumindlæg
    Hej, jeg er ved at lave en matematik aflevering med ligninger. Min lærer har sagt, at vi skal indsæte biimplikation (⇔). Problemet er bare at jeg kun kan finde dette tegn: ⇔, og ikke det biimplikationstegn, hvor selve tegnet er lodret. Kan I hjælpe?
  • Mat parabel opgave

    Forumindlæg
    Hej alle. Nogle der kan hjælpe mig med denne matematik opgave? dvs. skrive fremgangsmåden :) En parabel er gived ved: f(x) = ax^2 - 4x + 4 a) Bestem a, så parablen får toppunkt i (1,2). Mange tak på forhånd!
  • 10.klasse - råd

    Forumindlæg
    Lærer mam noget nyt i 10 klasse i matematik, engelsk og dansk, fysik/kemi osv. Jeg kunne godt tænke mig at vide mere, om man lærte noget nyt/ er det same som 9 klasse eller hvordan foregår det?
  • Førstegradsligning

    Forumindlæg
    Jeg skal i en matematik opgave gøre rede for at denne ligning: (x-1)*(4x-8)=0 giver x = 2, men desværre kan jeg ikke få resultatet til det. Nogen der kan hjælpe?
  • Tangent og differentialregning

    Forumindlæg
    Jeg har fået en opgave for i matematik, men har forgæves forsøgt at finde ud af den. Please hjælp mig! Bestem tangenten til y = x^2 i punktet (-5,25). Jeg forstår godt hvad en tangent er, men ved ikke hvordan jeg skal finde den ud fra disse oplysninger. Mvh
  • Tabel?

    Forumindlæg
    føler mig lidt dum over det her spørgsmål, menmen spørger alligevel. i min matematik aflevering står der i en opgave at jeg skal lave en tabel over nogle priser, men jeg er ikke helt med på hvad en tabel er. nogen der kan difinere det for mig ? (:
  • funktioner

    Forumindlæg
    Matematik, C Tegn graferne for funktionerne f(x)=1.3*x+1 g(x)=-0.5*x+6 a) Aflæs skæringspunktet i koordinatsystemet b) Beregn skæringspunktet Er dette forkert? http://f69.myupload.dk/getfile/1MrqdhRYK
  • Lektie hjælp

    Forumindlæg
    Hej Vi søger lektie hjælp tre timer om ugen til Cecilie. Cecilie går i 9 klasse, og har brug for motivation i følgende fag. Matematik, Fysik, Fransk. Cecilie bor i Værløse. Vi kan kontaktes på 29499908. Hilsen Fam Dalsgaard
  • Primfaktorer

    Forumindlæg
    Hej jeg har fået en matematik opgave hvor jeg skal regne primfaktorerne ud på 37, 1964, og 511 Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogle bestemte måder som man kan bruge til at regne det ud, da jeg har siddet meget længe og ikke har løst det endnu. Tak på forhånd :D
  • Dividere med opløftede tal

    Forumindlæg
    1) (AB)^2/(A)*(B) 2) og (AB)^2/(A)*(B) Mit bud vil være at 1) = AB og 2) = A ..og er næsten stensikker på at det er forkert. har desværre glemt mit matematik.
  • Alkohol: Mat+Bio

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har tænkt mig at skrive om Alkohol i Matematik A og Biologi B i mit studieretningsprojekt. Nogen der har har ideer til, hvordan jeg kan specificere det? Og hvad jeg kan skrive om i de 2 fag?
  • Integralopgave

    Forumindlæg
    Hej :) www.markjensen.dk/integral.jpg Jeg skal løse denne opgave i matematik, men jeg synes jeg kommer til at køre lidt i ring :S Sorry for det meget store billede. Håber I kan hjælpe mig med løsningen. Hilsen Mark
  • reducering skrives ind på computeren?

    Forumindlæg
    Ja, overskriften siger nærmest det hele. Hvordan skriver man en reducerings opgave ind, med mellemregninger og resultat? Sådan rigtig matematik-'agtig' ? fx. x = 4(a+5b) + 7(3a+b)
  • Simpel Mat med brøker

    Forumindlæg
    Jeg sidder og skal hjælpe min kære kusine, som går i 8. klasse, med noget matematik og jeg kan simpelthen ikke huske hvordan jeg gør! Meget pinligt 3/x=5 nogen som kan hjælpe?
  • Karakterer

    Forumindlæg
    Hej studi Hvis jeg har afsluttet matematik på C-niveau i gymnasiet, men tager det på B-niveau senere på HF som enkeltfag og afslutter det der, er det så ikke kun karakteren fra HF, der tæller, da faget er på et højere niveau end på gymnasiet?
  • karakter

    Forumindlæg
    Hej studi Hvis jeg har afsluttet matematik på C-niveau i gymnasiet, men tager det på B-niveau senere på HF som enkeltfag og afslutter det der, er det så ikke kun karakteren fra HF, der tæller, da faget er på et højere niveau end på gymnasiet?
  • 3. gradspolynomier?

    Forumindlæg
    Jeg er virkelig på skråtten! jeg sidder med en matematik rapport, og skal finde rødder i nogle 3. gradspolynomier.. men jeg aner virkelig ikke hvordan man gør? jeg har kigget lidt rundt, men jeg føler mig mere og mere på røven. any help? Lise Lotte.