Resultater: 19621 til 19640 af 436512
-
Hvad betyder det for økonomien, at der er vækst?
ForumindlægHjælp mig. Hvad betyder det for økonomien, at der er vækst? -
Digt om familie
ForumindlægHej Jeg laver en forberedelsesopgave til min mundtlige eksamen i dansk, hvor jeg bl.a. skal lave en synopsis. Jeg skal bruge et digt, der skal handle om familie. Dog kan jeg ingen finden. Jeg håber, at der er nogle, der har et bud på et digt. Tak. -
hjælp til naturgeo
ForumindlægJeg skal lave en rapport om olie.. jeg har lavet mine problemstillinger, men jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal lave min problemformulering ud fra de spørgsmål.. :'( Nogen der vil hjælpe? -
diarre og iontransport
Forumindlægjeg har denne opgave for, men man ikke lige se hvordan jeg skal gribe den an. Har ikke haft meget om diffusin og osmose (kun en time) så jeg har lidt svært ved opgaven.Vi får oplyst1. ved bunder af villi afgives Cl- aktivt til tarnhulrummet. Na+ følger passivt med2. i villi optages Na+ aktivt. Cl... -
Løsningsmængde
ForumindlægHejjeg har to opgaver, jeg skal finde løsningsmængden for. men hver gang jeg angriber dem, ender jeg op med et eller andet sindsygt svar, der ikke passer når jeg sætter det ind i den oprindelige ligning. Please hjælp mig!Ligning 1)3x+4 (brøkstreg) X(X-2) = -2 (brøkstreg) XLigning 2)3 (brøkstreg) ... -
MatLab Removing incomplete experiments
ForumindlægEr der nogen der kan se hvad der er i vejen med min kode function idComplete = removeIncomplete(id) v=floor(id); u=unique(v); n=hist(v,u); a=n>2; b=setdiff(v,u(n>2)); l1=length(v); l2=length(b); for i = 1:l1 for j = 1:l2 if v(i) == b(j) v(i)=0; break; else v(i)=1; end end ... -
Udregning af n
ForumindlægHej derude! Jeg har en opgave, som jeg simpelthen ikke kan få til at gå op. Jeg er rimelig sikker på, det er rigtigt, det jeg har lavet, så nu vil jeg høre, om der ikke er en, der kan sige mig, hvad jeg evt. skal gøre anderledes, for at få det rigtige resultat. Vi har en funktion: f(x)=4170... -
Bohrs model..
ForumindlægHej Jeg undrer mig lidt over bohrs atommodel... Jeg er ikke sikker men kan den ikke kun bruges til hydrogen?? -
omregning en stigning fra provent til grader og omvendt
Forumindlæghej allesammen :-) er der nogle der ved hvordan man omregner en stigning på en bakke på 10% til grader og en stigning på en bakke på 8 grader til % på forhånd tak og god weekend :-) -
Hjælp til matematik.. VIGTIGT!
ForumindlægHej guys :-) Håber i nyder jeres dag ;) Jeg har en matematik aflevering som skal afleveres i dag, men der er en opgave som lyder: "Et firma har i 2013 en årlig omsætning på 25 mio. kr. Firmaet forventer, at omsætningen øges med 5% p.a. i årene frem mod 2020. Indfør passende variable, og be... -
Stil??
ForumindlægHej, nogen som kan hjælpe med at finde ud af hvad jeg kan skrive i min tysk stil 10-15 linjer. Valgfrit :-) -
Hvordan forbereder jeg mig bedst til eksamen???
ForumindlægHvordan forbereder jeg mig bedst til eksamen???? Nogen som har nogle gode råd til fysik/kemi eksamen og engelsk eksamen??? Og generelt bare nogle gode råd til hvad der virkelig trækker op til eksamen? -
fysik rapport
Forumindlæghvad der sker i atomkernen når isotoper henfalder under henholdsvis α og β stråling? ^^ ^jeg har så været så uheldig at have været syg i den tid vi havde om dette emne, og det er nu blevet som fysik rapport. men jeg aner ikke hvad det er , og jeg har søgt overalt på nettet. så er der ... -
Gerondif
ForumindlægSkal gérondif-formen af et verbum altid starte med 'en'? -
Bestem ligningerne for to tangenter.
ForumindlægEn cirkel med radius 5 har centrum i (3,2). Denne cirkel har to tangenter, der går gennem punktet (10,1). a) Bestem en ligning for hver af disse tangenter. jeg har udregnet normalvektoren til 7 -1 Hvis der kun var én tanget, var det nemt. Men nu ved jeg ikke hvad jeg skal... nogen d... -
Hvorfor skaber offentlig forbrug størst beskæftigelse?
ForumindlægHej Jeg undrer mig over hvorfor offentlig forbrug skaber størst beskæftigelseeffekt? Håber I kan hjælpe! -
HJÆÆLP
ForumindlægHej :) Jeg skal til fysik eksamen snart og kan ikke umiddelbart finde forsøg til vekselstrøm emnet. er nogle der vil lægge nogle ud og forklare dets teori? På forhand tak. -
Den kolde Krig
ForumindlægHej Er der nogen der kan svare mig på USA's engagement under den kolde krig? -
Vø. Hjælp haster .. :/
ForumindlægHejsa Jeg sidder med en opgave hvori jeg skal komme ind på noget med nøgletallets retning og sårn. er der måske en af jer derude der kunne hjælpe mig? håber på et hurtigt svar :/ tusinde tak på forhånd. -
matematikafl.
ForumindlægHej vil hører om der ikke er nogle der kan hjælpe med en afleveringsopg., da jeg er gået i stå.jeg skal vise at F er en stamfunktion til fog det kan jeg gøre ved differation af F(X), men har forsøgt og kan ike få den til at gå op.f(x)=(x/(x+1))^2, x er større end -1F(x)=x+1-(1/(x+1))-2ln(x+1), x ...
