Resultater: 19721 til 19740 af 436512
-
Matematik c - det haster
ForumindlægKære SP Jeg er igang med en matematik opgave som jeg bare ikke kan løse, håber i kan hjælpe mig på vej.. her er opgaven Udviklingen i antallet af gæster ved en festival kan beskrives ved ligningen hvor x er antal år efter 1987, og y er antal gæster det pågældende år. 1. Hvad betyde... -
hjælp
ForumindlægHej alle jeg øver mig til eksamen, og jeg øver mig på at svare på de opgavetyper jeg har opskrevet, og jeg har også skrevet den opskrift, vi bruger op, og jeg håber virkelig, at der er nogen der kan prøve og skrive især de opgaver fra e og ned op så alle punkterne bliver besvaret. Hilsen Sara -
LOOooKk!
ForumindlægHEJskal aflevere denne eng. stil man. og har derfor en bøn om, at en, som er rigtig god til det engelske (for jeg er ikke!) lige ville kigge den igennem for mig...? Please.. (fik en dårlig karakter til årsprøven pga. nervøsitet, og nu VIL jeg bare bevise overfor læreren, at jeg KAN.) Håber du vil... -
Vektor- bestem x
ForumindlægHej jeg har siddet og rodet med den her opgave, men efter lang tid, kan jeg ikke se hvad jeg gør forkert andet end at den formel jeg bruger måske er forkert. Men for mig virker det meget logisk at jeg bruger afgangsformlen til at beregne x. To punkter A og B har koordinaterne (4,5) og (1... -
Gode danske tekster - ideer?
ForumindlægHej derude! Jeg sidder og skal til at finde en tekst som jeg kan skrive om i min EE, men er helt tom for ideer, da danske tekster aldrig har været det jeg har læst mest af. Det skal være fra en dansk forfatter og skal helst ikke være for nemt at analysere, men dog heller ikke for besværligt. Det... -
formler og ligninger
ForumindlægEn kasse har en kvadratisk bund med rumfang 125 Angiv arealet af kassens samlede overflade som en funktion af sidelængden x i den kvadratiske bund jeg forstår slet ikke den her opgave. ved slet ikke hvordan jeg skal tage hul på den -
Sociologi - Ghettodannelse/Kriminalitet. Søger inspiration.
ForumindlægJeg skal skrive et essay i engelsk, der handler om polarisering i samfundet, især ghettodannelse og kriminalitet (Danmark/USA). Dette essay må maksimalt fylde tre sider.I denne tråd søger jeg inspiration til at løfte mit essay op på et højt abstrakstionsniveau. Altså, først of fremmest, hvorfor o... -
Hvor stor effekt afgiver ovnen energi til omgivelserne ved spec. temp. ?
ForumindlægHey drenge...Sidder lidt i saksen, for jeg kan ikke rigtig komme videre.Jeg har fået en opgave som hedder:"Med hvor stor effekt afgiver bageovnen energi til omgivelserne ved denne temperatur (200 grader celcius)?"Jeg har denne funktion opgivet:http://www.absinthen.dk/fys.jpgHvor a = 0,0... -
Kemi og van hoff
ForumindlægNogen der kan sige mig om dette er rigtigt? -
Rettelse af fransk aflevering
ForumindlægHey. Er der nogen, der vil rette disse franske sætninger?1. « Cette journée endeuillée »Dakia parle d´une journée endeuillée. La journée endeuillée est la journée, óu Katia une jeune fille se fait tuer parce qu’elle ne porte pas le hidjab.Les membres du GIA ont tué Katia une lycéenne qui avait re... -
***hjælp***
ForumindlægHey...Sidder og laver en kemi rapport om addition og substitution... Er gået lidt i stå ved spørgsmåletI hvilket opløsningsmiddel, vand eller heptan opløses brom bedst? Hvordan ses dette og hvordan kan det forklares?Håber der er nogle der vil hjælpe....MANGE TAK.... -
Periodiske fænomener
ForumindlægLøs for x tilhører 1 : 4 hver af ligningerne a) 2 * cos(2x + 3) - 1,157 = 0,5267 Hmm har indtastet det på lommeregne men ved ikke om jeg gøre det rigtigt solve(2 * cos(2x + 3) - 1,157 = 0,5267, l 1<x and x<8 ? men den gider ikke er det en lettere måde man kan gøre det på -
differentialregning og modellering med f'
ForumindlægEn virksomhed fremstiller en vare. Omkostningerne O(x) ved fremstilling af x tons pr. uge af denne vare er givet ved O(x) = x^3 - 30x^2 + 500x + 30 Hvor O(x) er udtrykt i en møntenhed, som er underordnet i denne forbindelse. Den producerede varemængde kan sælges til en fast pris på 308 pr. ton ... -
Sheer og Reflektion
ForumindlægHej, jeg har en opgave som jeg er gået i stå i, og håber på lidt hjælp fra jer. Opgaven: Betragt planet gennem origo med normalvektoren n=(1,1,0)T samt samt sheer med forskdningsvektoren s = (0, 0, 1)T 1. Opskriv matricen som beskriver ovennævnte affine transformation. Herefter udføres refle... -
Tegne Program
ForumindlægHejjeg skal bruge et program som kan tegne et omdrejningslegeme. Rundt om en akse.Kender nogle sådan et?Tak -
Fordelingsforhold
ForumindlægNogen der kan svare på denne opgave? -
Bohrs Atommodel og det periodiske system
ForumindlægHej Hvordan kan bohrs model bruges til at forstå det periodiske system?? -
Historie. ang. 3 årsopgave
ForumindlægHejsa...Skal start til at tænke på 3 års opgave. Har allerede bestemt mig for, at jeg vil skrive i historie, men er lidt i tvivl om emnet.Påtænker at skrive noget om 2. verdenskrig..Er der nogle, der har nogle gode bud....???På forhånd tak... -
Præt / imp
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe mig med præteritum og imperfektum? jeg har virkeligt ikke styr på det. Jeg har skrevet begge muligheder op alle steder og de står altid sådan: Præteritum / Imperfektum (Jeg vil også meget gerne vide hvorfor de er valgt hvis det ikke er for meget forlangt. Men kan jeg o... -
spidse vinkel, som linjen l danner med førsteaksen
ForumindlægHej. jeg har en ligning y = 0.33x + 2.67 jeg skal finde den spidse vinkel, som linjen l danner med førsteaksen. tan(-1) (-0.33) = -18.5 det kan da ikke passe at det er en negativ vinkel?
