Resultater: 19781 til 19800 af 436512
-
Tilføring af stærk base til buffer
ForumindlægHej alle. Jeg sidder med en kemiopgave, hvor jeg skal finde ud af, hvor mange mililiter stærk base (NaOH) jeg kan tilsætte før en buffer mister sin evne til at holde pH stabil. Bufferen har en pH på 4, og der bliver brugt 0.4 mol methansyre (18,4 gram) og 0.2 mol methanoat (9 gram). pKs=3,7... -
Angående MATLAB
ForumindlægEr der nogen der ved, hvor matematikprogrammet MATLAB kan købes i Danmark? -
Er det okay at være en stræber?
ForumindlægHvad synes I til overstående? Stræber = (Ifl. min forståelse) en person som vægter skolen højt dvs. kommer til alle timer, er god til at fedte, får gode karakterer (han behøver dog ikke få gode karakterer i alle fag), svarer på lærens spørgsmål konstant (eller som sådan), og en der ikke vil snyd... -
lille gåde
Forumindlægpeters mor er 3 gange så gammel som peter.Da peters mormor, der netop er fyldt 60 år, fik sin eneste datter, var hunpræcis lige så gamel som peters mor var, da hun fik peter.hvor gammel er peter.Er der nogle der kan hjælpe nu har jeg sat med den i lang tid og har set mig hel blind på hvordan den ... -
Videnskabelige hypoteser?
ForumindlægEt spørgsmål som "hvorfor kan man aldrig verificere en naturvidenskabelig hypotese?" volder mig lidt problemer.Mit umiddelbare svar er:En hypotese kan be- eller afkræftes vha. nogle kontrollerede eksperimenter.Hvis eksperimenterne bekræfter hypotesen, opstiller man en teori.Og denne teo... -
Matrix - Adjungering - Hermitisk.
ForumindlægHej. Jeg har 3 matricer, Sx, Sy og Sz og skal vise at de er hermitiske, hvordan gør jeg det? Jeg har læst mig frem til at en matrix er hermitisk hvis A* = A, hvor A* er den hermitisk adjungerede (ved reelle matricer, transponerede). Altså hvis den adjungerede af en matrix giver selve matri... -
beskrivelse af graf..
Forumindlægjeg er igang med en fysikrapport, og er gået lidt i stå. jeg har lavet nogle forskellige grafer, og nu skal jeg til at beskrive og forklarer dem. men hvordan gør man det? er der noget bestemt man skal huske at have med i sine beskrivelser/forklaringer? -
Corioliskraften - SRP
ForumindlægHej Studieportalen! :) Jeg er ved at skrive SRP om fiktive kræfter, og er nu endelig ved at være kommet til det tredje punkt i min problemformulering, der lyder som følger: Under Falklandskrigen skød de britiske krigsskibe ved siden af deres mål. Kanonerne var som udgangspunkt indstille... -
Ordbog
ForumindlægHej hejEr der nogen der ved om der på nettet findes en side hvor man kan indsætte sin engelske tekst som så bliver oversat til dansk..? Jeg kan nemlig kun finde sider hvor der kan oversættes til alle mulige andre sprog end dansk.. (Grunden er at jeg i fysik skal fremlægge en side som jeg har fået... -
Polær og upolær
ForumindlægHvorfor er det lige at polære stoffer kan blandes med polære stoffer, og upolære stoffer ikke kan blandes med upolære stoffer, og polære stoffer ikke kan blandes med upolære stoffer? Sikkert et dumt spørgsmål, men altså... -
Engelsk mundtlig eksamen emne?
ForumindlægJeg sidder her og skal finde et emne til mundlig eksamen i engelsk men jeg aner ikke hvad jeg skal vælge? Vi har fået nogle overemner hvor vi skal vælge en af dem, og finde et underemne men aner ikke hvad jeg skal tage. Overemnerne vi har fået er: Identity and dreams, Terrorism, Nutrition, You... -
indtægter
ForumindlægHej igen Endnu en opgave jeg ikke er sikker på. (ret kikset) Der er allerede et diagram hvor der ved siden står mio. kr og så langs stregen 0 - 40.000 Jeg er bare så dum at jeg ikke kan huske hvordan det ser ud. Det kommer her. 1 2000 var satens samlede indtægter 433 mia kr. Hvor stor en del mil... -
fremgangsmåde til dansk??
ForumindlægNogle der kan fortælle mig en god fremgangsmåde at rette mine dansk stil?? -
intervalmidtpunkt
ForumindlægHvordan beregner jeg intervalmidtpunkt? -
Ligninger og uligheder
ForumindlægHejJeg skal bruge nogen metoder, så jeg kan løse følgende slags ligninger og uligheder:|x+2| > 2 ( jeg tror selv, at | erstattes af (, og at man sætter + og - foran)x-1/x+2 => 0 (=> = større eller lig med)x^2+5x+6 > 0 (tror den skal regnes som en 2. gradsligning)x-3\\/x-4 = 0 (\\/ =... -
Matematisk model
ForumindlægHej..nogen som lige vil hjælpe med at løse denne opgave har prøvet at løse den men kan ik tak på forhånd :D Opgave 5.007 side 28 http://www.emu.dk/gym/fag/ma/faglige_forening/bogsalg/STX_A_vejl_eks_opg.pdf -
Richter...
ForumindlægI Chile var der i maj 1960 en række jordskælv. Det første havde Richtertal 7,5 og et senere havde Richter tal 8,4.Beregn forholdet mellem de to udviklede energimængder???(jeg kender ligningen logE=2,4*M-1,2) (M er Richtertallet, og E er den frigivne energi målt i joule) -
Mat aflevering helpp!
Forumindlæget kvantum hvis trejedel og fjerdedel adderes til det, bliver 2. Hvor stort er kvantummet?jeg ved ikke hvad et kvantum er :P ??2: del 100 stk brød mellem 10 mænd, når te skal have dobbelt portion.vær sød at skrive forklaring til opgaverne og ikke kun resultat for så lærer jeg intet tak! -
Rumvektorer: Plan af fire punkter
ForumindlægOpg. 314 MAT 3AFire punkter er opgivet, hvoraf jeg har udregnet midtpunkterne mellem de to 'hjørner'. Hvordan kan det bevises at de fire punkter danner et plan?Ydermere har jeg en anden forespørgsel:Jeg ville blive meget glad hvis en venlig person gad scanne eller afskrive opgaverne 3.052... -
Mat aflevering helpp!
Forumindlæget kvantum hvis trejedel og fjerdedel adderes til det, bliver 2. Hvor stort er kvantummet?jeg ved ikke hvad et kvantum er :P ??2: del 100 stk brød mellem 10 mænd, når te skal have dobbelt portion.vær sød at skrive forklaring til opgaverne og ikke kun resultat for så lærer jeg intet tak!
