Resultater: 19561 til 19580 af 436512
-
forsøg, baser
ForumindlægEr der nogle, der kan 3 forsøg omhandlende baser? Jeg er nemlig helt lost mht. til det.. De skal helst være nemme og enkle ;-) Hilsen Marissa -
Redoxreaktioner
ForumindlægHej. Jeg har et par problemer med et par redoxreaktioner: 1) 3 -2 1 0 [TlCl4]- + H2S --> TlCl (s) + S8 (s) 2) As2S3(s) + HS- + HS2- -> [AsS4]3- 3) 2 0 3 -2 Co2+ + O2 -> Co(OH)3 4) 3 -2 3 ... -
Ligningssystemer
ForumindlægNedenfor er de to linier, m1 og m2, angivet ved ligningssystemer: m1 : 13y = 17 + 5x m2 : 8 = 7x - 4y Opgavens overordnede formål er at finde liniernes skæringspunkt, men her vil jeg først og fremmest gerne have vished omkring, hvorvidt jeg skal benytte determinant-metoden, hvilket jeg nemlig s... -
Hvor alvorligt er det?
ForumindlægJeg var til en eksamen forleden på uni for første gang (er på 1. semester), hvor alle hjælpemidlerne var tilladt (herunder nettet). Jeg var under KÆMPE tidspres (som langt de fleste andre), at jeg glemte at omformulere en sætning, som jeg har fundet på nettet til at besvare en del af et stillet s... -
Windows movie maker
ForumindlægJeg laver en video inde på windows movie maker. Jeg har sat den der avis ind, men jeg kan ikke få noget billede derind. Er der nogen der kan hjælpe mig? PS: Det er nok bedst at du selv bruger det eller ar forstand på det. Hvis i har flere spørgsmål omkring det, så er min mail her: labbiqa_8@hotm... -
Vulkaner
ForumindlægHvad er forskellen på en vulkanrække og en vulkanøbue ? -
Luftballon og flyvetid
ForumindlægJeg sidder med fysikdelen af et luftballon projekt. Jeg har bereget varmeafgivelsen, men hvad skal jeg holde dette resultat op i mod ? Så på en øvelsesvejledning fra Orbit. Under afsnittet: Varmeafgivelse, udregnes der noget hvor de ud fra sammenligner med varmeafgivelsen. http://www.hamacher.d... -
signifikansniveau?
ForumindlægJeg har haft om statistik på matematik B-niveau, og der havde vi også om et begreb der hedder signifikansniveau. Jeg har læst alle mine papirer og også søgt på nettet, men jeg forstår bare ikke rigtig hvad det er. Nogle gange lyder det som om det er en buffer, men forstår ikke rigtig hvorda... -
Statsafgift
ForumindlægJeg har brug for hjælp til at løse følgende opgaver: En statsafgift ændres et år fra 7,3% til 10,1%. 1) En vare som er pålagt afgiften kostede før ændringen kr. 81,-. Hvad koster den nu? 2) En anden vare koster nu kr. 67,-. Hvad kostede den før afgiftsændringen? 3) Hvor mange procent steg de afgi... -
Tysk oversættelse
ForumindlægHalløj :-) Er der nogle, som vil hjælpe mig lidt med en tysk oversættelse? Er i tvivl om meget af det, men har prøvet.. Den danske udgave: Filmen Napola handler om, hvordan tyske drenge på elitekostskoler, Napolaer, blev opdraget til blind opofrelse for Folket, Fædrelandet og Føreren. Filmen fort... -
Har fået en underlig matematik opgave.
Forumindlæg90 graders varm kaffe hældes i en termokande. Kaffens temperatur er t timer senere y grader , hvor y tilnærmelsesvis er bestemt ved:y=22+68*e^-0,063tUdregn tiden før kaffens temperatur er på 75 grader:Den har jeg løst, den var ikke så svær, den gav 3,956 timer.Men så spørges der, hvad er temperat... -
TI-83 sælges
ForumindlægHej alle,Jeg har en TI-83 lommeregner til salg, da jeg ikke længere har brug for den. Perfekt stand og med manualer. 500 kr. Kontakt mig på mail: [email protected] eller tlf: 60803060 hvis det har interesse :) -
Medicin og Teknologi
ForumindlægMedicin og Teknologi Når man kigger på ug så står der alle er optaget sidste år, betyder det at man kan komme ind med et gennemsnit på 7 eller hvad betyder det? -
Bestem f1
ForumindlægJeg har fået en opgave med en graf for funktionen f. Opgaven består i at bestemme f1(4) ved hjælp af figuren.. Hvordan gør jeg det? -
Eksponentielle udviklinger
ForumindlægJeg forstår ikke, hvad opgaven går ud på. Hvad mener min lærer, når han skriver "estimér"? Opgaven lyder således: Estimér modellens parametre a og b, og brug modellen til at bestemme i hvilket år den gennemsnitlige månedsløn overstiger 500 USD. Og hvilken model er det, der bliver sna... -
Isolering af variabel
Forumindlægm2=(B*e*r)2/c2 +m02 kan det passe at hvis man isolerer m giver det m = ((B*e*r)2+c2 +m02 )(1/2) / c -
Stofmængdekoncentration
ForumindlægHej Jeg kan ikke rigtig finde ud af denne her opgave, som lyder: Udregn hvor meget stof du skal bruge i hvert tilfælde: 100 ml af en 0,2 M CuSO4 * 5H2O Jeg går ud fra at jeg skal bruge formlen: c=n/V 100 ml af en 0,2 M CuSO4 * 5H2O 100 ml= 0.1 L c= 0,2/0,1=0,02 mol/L Men h... -
Disposition-problemformulering
ForumindlægHej... Vi har fået en A-opgave for, det er den vi skal bruge til eksamen til sommer. Mit emne er Levevilkår og sundhed som skal indeholde alle naturvidenskabelige fag (Kemi,geo,bio). Vi skal lave en disposition og derefter en problemformulering. Aner ikke hvordan jeg skal gribe det an. Håber i k... -
Talforholdene mellem ionerne, koefficienten?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder med et problem i min aflevering. Jeg skal finde talforholdene mellem ionerne, opgaven lyder således? Når du skal skrive hvilke ioner ionforbindelsen består af, skal du huske at medtage "koefficienten" dvs forholdet mellem de positive og negative ioner. Ek... -
Voksende og aftagende funktion
ForumindlægHej Jeg har to funktioner hvor jeg skal angive definitions mængden og derefter ud fra f ' (x) finde ud af om de er voksende eller aftagende Den ene er √(x-2) Den anden er ln(2x-3) Jeg ved gdt hvordan jeg kan se om de er voksende eller aftagende, men jeg ved ikke hvordan man finde defin...
