Søgning på: historie eksamen synopsis. Resultater: 19621 til 19640 af 48309
-
PESTEN - den sorte død - mundtligt oplæg
ForumindlægJeg skrev et indlæg tidligere om, hvad man skal sige til sit mundtlige oplæg til AT. Selv om jeg går i 3g, har jeg stadig ikke fattet, hvad det er man skal sige i den mundtlige del, når man nu netop aflevere sin synopsis i hele sætninger. Jeg har altid troet, at det var meningen, at man skulle ... -
Frusteret over tekst materiale!!
ForumindlægHej alle sammen. Vi har min klasse HF.2ÅR i KSH, naturligvis øvet os på at lave synopsis ud fra et prøvemateriale Alle gange vi har gjort det har vi fået et kompendium om f.eks sovietunionen eller Indien, alt efter tema Så skulle vi bare læse det, og finde det vigtigste og lave synopsis ... -
Religionsanalyse Tips?
ForumindlægHej alle, jeg skal snart til eksamen i Religion C, hvor jeg skal analysere en eller to tekster, som jeg trækker. Jeg følger pt. denne model ift. analysen: https://imgur.com/a/aBxX7FR Dette er et eksempel på en tekst jeg kan trække: https://imgur.com/a/JHyxb53 Er det bare mig, eller er det ikke... -
Den stille pige eller den dovne dreng
ForumindlægHej!Vil hører om der er nogle stille piger her inde eller dovne drenge, som i virkeligheden får 7 eller 8 i årskarakterr, fordi de er for gernerte eller for passive og dovne, men går til eksamen og får 11 eller 13Jeg mener bare det er ikke fordi en elev der normalt får 7 går op og får 13 fordi ha... -
Skriftlig dansk
ForumindlægHey..Jeg vil lige spørge jer herinde angående den skriftlige dansk-eksamen. HVordan kan man bedst forberede sig til den, udover at man læser sin egne stile igennem. Har i tips/råde osv.! Jeg er meget villig til at tage imod erfaringer..! Fordi eksamen er i mine øjne meget svær!på forhånd tak -
Dansk mundtlig HF
ForumindlægHej! Jeg er 100% fjernstuderende, men hvordan forbereder jeg mig bedst på min mundtlige eksamen i dansk A? Sådan praktisk set? Jeg har nogle super analyseværktøjer på min PC, men hvad skal jeg ellers sætte mig ind i? Og så to spørgsmål omkring selve eksamen: Hvad menes der med en ken... -
Hjælp til AT-emne
ForumindlægHej, Jeg har virkelig store problemer med at finde et emne til AT hvor overemnet, jo som de fleste nok ved, er Rejser. Jeg har både overvejet noget med flugt/flygtninge og Tintin (da Tintin jo har foretaget en del rejser og måske derfor kunne være et meget sjovt udgangspunkt) (Jeg har også overve... -
Hjælp haster! Mangler et eksempel på en sag, hvor medierne har fortalt halve sandheder eller sågar fordrejet dem
ForumindlægHej alle! :-) Jeg søger en sag, hvor at medierne enten kun har vist halvdelen af sandheden (fordi deres kilder ikke har været i orden eller fordi historien har været bedre, hvis nogle informationer blev udeladt) eller hvor medierne har fordrejet sandheden. Jeg har tænkt lidt på Helle Thorni... -
Den danske velfærdsstat og dens problemer
ForumindlægHej, jeg står og har 24 timers forberedelse i historie, og har trukket "den danske velfærdsstat og dens problemer" .. Hvor der om emnet står: Emnet diskuterer årsagerne til skabelsen af den danske velfærdsstat, undersøger dens karakter og forholder sig til nogle reaktioner på udviklinge... -
Superstudent?
ForumindlægHej. Jeg er interesseret i nogle facts omkring superstudenter ad matematisk linje på alment gymnasium. Umiddelbart har jeg ikke kunne finde noget brugbar statistik e.lign. her i forummet eller andetsteds.For det første:Hvor mange studenter om året har et gennesnit på den pæne side af 10? Hvor man... -
Videnskabelige hypoteser?
ForumindlægEt spørgsmål som "hvorfor kan man aldrig verificere en naturvidenskabelig hypotese?" volder mig lidt problemer.Mit umiddelbare svar er:En hypotese kan be- eller afkræftes vha. nogle kontrollerede eksperimenter.Hvis eksperimenterne bekræfter hypotesen, opstiller man en teori.Og denne teo... -
Vurdering af stil FSA 2005
ForumindlægHeyJeg har jo været op til skriftlig dansk FSA som alle andre 9. klasser har! Jeg ville blive glad, hvis nogen kunne læse den igennem og komme med en vurdering af den!Opgaven var med i FSA hæftet maj-juni 2005, nr. 2:Et skibsforlisForestil dig, at du er journalist på en avis, som planlægger en ar... -
Lektier i juleferien?
ForumindlægPlejer man at få lektier for i juleferien?Jeg siger ja, min ven siger nej ("det er jo jul..."). -
Dårlig overskrift!
ForumindlægJeg er efterhånden ved at være godt træt af at oplæg med overskrifter som "Haster", "Hjælp" eller "Hjælp til oversættelse! HASTER". Jeg begyndte at hjælpe med lektier herinde på studieportalen for 7 dage siden, og jeg har allerede set 15-20 tråde, der har haft oversk... -
Farvel til drømmestudiet?
ForumindlægJeg har siden min barndom haft en drøm om at læse jura, men nu ser det ud til, at jeg må vinke farvel til mit drømmestudie. Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre. Har et gennemsnit på 7 (uden hurtig start bonus). Jeg mangler 6 eksamener. Jeg har en forhåbning om, at det vil gå godt, da jeg vil gøre ... -
Ungdom
ForumindlægHeej, jeg har brug for fx. en avisartikel, et digt, en novelle osv. som handler om ungdom. Evt. noget i selv har lavet ? - På forhånd tak (: -
Fysikeksamen omkring Universet (igang nu)
ForumindlægHej. Jeg har lige været oppe at trække i fysik, vi har jo 24-timer med den nye ordning, mit emne blev formulerets således: "Prøvens første del omfatter en præsentation af emnet Universet i dag. Den faglige samtlale vil tage udgangspunkt i dels din indledende præsentation og del i en ønsk... -
Fuld pensum
ForumindlægHeej alle. Jeg er oppe i fuld pensum nu. og slutter i år d. 25 . Men jeg er utrolig bange for ikke at bestå, og ikke bliver student i år. Min årskarakter tæller ikke med :( er der noget at gør ? snakke med skoleinspektøren eller vejlederen ang. det ? for måske vil det hjælpe ... -
Gamle karakterskala & videregående uddannelse ?
ForumindlægHej alle ! Jeg står og skal til at søge ind på videregående uddannelse her efter sommerferien, og jeg afslutter min nuværende gymnasielle uddannelse her om nogle dage. Jeg er under DEN GAMLE REFORM - altså benytter jeg mig også af den gamle karakterskala. Jeg ved godt, at der har været en masse... -
Karakterblad, gennemsnit?
ForumindlægHvad var jeres gennemsnit på jeres seneste karakterblad? Mit var på 8,5! - dte nye skala.
