Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 19621 til 19640 af 34042
-
Finansiel regning
ForumindlægHvad betydning har de 4 parametre i formlen kn=ko*(1+r)n? Og hvordan løser man ligningenen kn=ko*(1+r)n med hensyn til k0 . Det vil sige, at k0 skal stå alene på venstresiden i ligningen. Vis beregningstrinemne og forklar? -
Fysik på A
ForumindlægFysik er virkelig noget der interessere mig, - Er der en uddanelse man skal have Fysik A og eventuelt kemi b, for at kunne søge ind. -
Language
ForumindlægHej med jer, Når jeg indsætter: \usepackage[danish,english]{babel} Får jeg en warning i texniccenter, og jeg ved ikke om det bare skal ignoreres, eller om det er fordi jeg gør noget forkert. Hilsen Rasmus -
Er dette rigtigt?
ForumindlægJeg har en ligning m: 5x+3y-6=0 Jeg bestemmer normalvektoren: n=(5;3) Nu skal jeg bestemme et punkt på linjen. og her kommer jeg i tvivl, jeg jeg omkrive ligningen 5x+3y-6=0 til denne form: 5(x-15)+3(y+3)=0 også er punktet p(15,-3) -
regne tal til procent
ForumindlægI dag lever kun 800 millioner kristne ud af verdens godt 2 milliarder i Vestens lande. Hvis jeg skal regne hvor meget de 800millioner er i procent. Tak på forhånd -
Studieretning for pilot og detektiv
ForumindlægHej Jeg vil gerne vide hvilken studieretning der er bedst at tage på STX, når man gerne vil have et job som pilot eller detektiv. Hvilken studieretning er så bedst at tage, og/eller er det godt at tage nogle specifikke fag på gymnasiet? Tak på forhånd! :) -
Hjælp til en ligning
ForumindlægDenne her kan jeg ikke rigtig komme igang med, håber en kan hjælpe: Den ene rod i x^2 + 6x + a = 0 er -2. Bestem a og den anden rod. Hvordan kommer jeg igang og hva gør jeg håber en kan skærer det ud i pap for mig. -
Nulpunkt
Forumindlægjeg skal prøve at vise at f har kun ét nulpunkt.. Er elendig til det, har brug for et skub for at komme i gang med resten af opgaverne f(x) = (x-1) * (x^2-4x+6) -
TI89 til salg
ForumindlægHej alle. Jeg har en "TI89 Titanium til salg" Jeg Har købt den d. 13.09.07 i "Bog & idé", så den er faktisk helt ny. Jeg er droppet ud af mit studie for en måned siden og skal bare af med den. Jeg har stik, manual og Garantibevis til den. Jeg skal bare af med den, så er til a... -
Rette?
ForumindlægEr der ikke nogle der vil rette min mat. aflevering? Den består kun af 5 opgaver! Den skal aflevers i morgen, så det ville være godt med noget feedback! -
Trekant i rummet
ForumindlægJeg kender ikke så meget til det her. Jeg ved at man til opgave a skal sætte dem ind i formlen T=0.5*|CE*CD|, men jeg ved ikke hvordan man udregner |CE*CD| Tak på forhånd. -
Grundtvig og skole
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig lidt, I'm lost. Jeg skal skrive en dansk stil: Jeg skal skrive et essay om Grundtvig, skole og indlæring, hvori jeg også overvejer Grundtvigs betydning for nutidens syn på skole og indlæring i Danmark. Men jeg er helt væk, for ved slet ikk hvad jeg skal skrive... -
tal med udråbstegn
Forumindlæghej.. jeg sidder og skriver om sandsynlighedsregning, men så er der i nogle af eksemplerne at der fx. står: 0!=1 6!=747 kan jeg få en lille forklaring på hvad dette betyder? -
HJÆLP" fremgang i passagertallet på ca. 3 % om året. I 2012 var passagertallet ca. 2,7 mio.
ForumindlægI Billund Lufthavn har der de seneste år været en fremgang i passagertallet på ca. 3 % om året. I 2012 var passagertallet ca. 2,7 mio. Opstil en funktionsforskrift for passagertallet i de kommende år, hvis udviklingen fortsætter. Fremstil et grafisk billede af funktionen. Hvor mange år går der, ... -
Snit på 7.8.
ForumindlægHey jeg står et snit på 7.8, det er noget jeg forholsvis holder stabil. Mine største drømme og forhåbning er at blive revisor eller økonom, men med et snit på 7.8 opfylder jeg så det krav? -
Hjælp til forståelse af: "Sammenhæng mellem variabeler med liniær regressioner..."
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe mig med besvarelse af denne opgave? Forstår det bare ikke :( NV opvarmer man en flamingokasse med forskellige elektriske pærer. Sammenhængen mellem effekten af en pære P målt i Watt og den maksimale tilvækst i temperatur Tmax målt i C grader og er blevet regist... -
Sandsynlighedsregning haster!!!
Forumindlæghej jeg har brug for hjælp til en opgave som lyder.. I en pilotundersøgelse fandt man denee sammenhæng hos en gruppe mennesker _________________________________________________ Ordblind ikke ordblind i alt _______________________________________________ Ven... -
SRP - lige et par spørgsmål..
ForumindlægHej allesammen.. Jeg sidder og skriver SRP i biologi og kemi, og har lige et par spørgsmål, som jeg håber i kan svare på.. 1. Når man skriver om et forsøg i kemi, medtager man så også en liste over apparatur og kemikalier, eller er det nok bare at nævne hvad man har brugt under fremgangsmåden? 2... -
Krav til fagkombination.
ForumindlægHej alle sammen, Jeg er allerede begyndt at spekulere over fagkombinationen til AT-eksamen i 3.g.. Mit problem er, jeg skal hæve et af min B-fag (står mellem kemi eller fysik), men jeg regner med at hæve kemi, dog ville jeg vide, om et af fagene skal være et A-fag? Da jeg gerne vil kombinere det ... -
√2∙x^2- √2∙x-√8=0
ForumindlægHej. √2·x^2- √2·x-√8=0 Jeg skal på en eller anden måde have løst ligningen uden brug af lommeregner. Jeg har solvet den på lommeregneren og x=-1 eller x=2. Nogen der kan hjælpe mig med mellemregningerne?
