Søgning på: fysik b eksamen. Resultater: 19641 til 19660 af 122597
-
Supplerende Materiale?
ForumindlægHej Jeg er lidt usikker på, om man til mundtlig biologi eksamen på b-niveau skal have supplerende materiale med, eksempelvis i form af figurer/tabeller? -
Her kan I blære jer i fred:o)
ForumindlægNår man læser de forskellige indlæg her på studieportalen.dk fornemmer man at folk ikke helt kan lade være med at komme med små kommentarer om hvor godt, det er gået dem til deres ekssamen. Det er temlig træls, for når man ikke selv har været oppe endnu, er det sidste man gider høre på, hvor godt... -
Skriftlig prøve - tips
ForumindlægHej!Jeg skal meget snart op til FSA i Matemtik skriftlig (på torsdag)...Derfor vil jeg blive glad for at høre, hvordan I ville have forberedt jer?Hvad kan jeg gøre som forberedelse op til matematik-eksamen?Mange tak! -
Eksamenssæt mat A STX 2009
ForumindlægHej.. Er der nogen der har besvarelsen til den skriftlige eksamen fra maj 2009 , til mat A ? :) -
Renteformlen
ForumindlægHej Jeg vil gerne i min mundtlig eksamen kunne drage en sammenligning mellem renteformlen og potensligninger. Men hvordan gør jeg det smartest - uden censor opdager jeg er en dør til potensligninger :) Er der nogen der har et godt råd? -
10. klasses afgangseksamen
ForumindlægJeg skal på STX her efter sommerferie, hvor jeg mener at man skal have fysik på mindst c-nivea - kan det passe? i hvert fald mener jeg at jeg skal have det på c-niveau. Jeg går nu i 10. klasse og vil helst ikke op i mundtlig fysik. Skal jeg til prøve i det for at kunne komme ind på gymnasiet, sel... -
13-taller?
ForumindlægHvor mange 13-taller har du fået gennem dit skoleforløb?Var det folkeskole eller gym/htx/hhx?Bare nysgerrig :) -
Vand
ForumindlægHej . Hvis jeg trækker om vand i fysik, hvad kan man så fortælle om? jeg synes ikke der er meget.. -
En funktions middelværdi over intervaller
ForumindlægHej jeg har fået et spørgsmål til min mundtlige matematik eksamen der hedder: Gør rede for en funktions middelværdi over intervallet [a,b] Håber der er nogle der kan hjælpe. -
Klage
ForumindlægEr der nogle regler for hvad man er berettiget til at klage over? Jeg vil gerne klage over mine årskarakter i fysik. Ved sidste karaktergivning fik jeg 10 i skr. og 10 i mundtlig. Men så lige inden årskarakterne skulle gives, fik vi en prøve, som jeg fik 4 i. Jeg fik dermed årskarakterne 4 og ... -
Mundtlig prøve (10. kl.)
ForumindlægHejsa. Jeg går i 10. klasse, og jeg skal så på stx næste år. Nu er det så sådan, at jeg (selvfølgelig) skal op i de mundtlige prøver til sommer. Men jeg overvejer kraftigt at vælge fysikeksamen fra, fordi jeg virkelig ikke har lyst. Fysik (og så matematik) er mine svageste sider i skolen - det ... -
KRISE! - Galilei termometer..
ForumindlægJeg sidder og arbejder på opg 3.a (Galilei termometer) fra skriftlig eksamen i fysik 2005.. Nu har jeg knoklet lidt med den og er ikke kommet særlig langt.. Så er der nogen som måske kunne hjælpe mig ved at vise, hvordan en besvarelse af denne type skal se ud? For det med delvis tekstbesvarelser ... -
lineære
Forumindlæghej marias foto 3 kr. pr. billede 25 kr. for fremkaldelse Funktionen til den er: Y=3x+25 hvordan kan jeg til mundtlige eksam fortæl at 3 er a og 25 er b hvis nu de spurgte mig hvordan jeg kan se det -
Er det snyd?
ForumindlægJeg spekulerede over følgende:Hvis man fandt terminsprøve sættene fra de sidste 2 år, både vinter og sommer.Fx i fysik eller dansk.At man så lavede opgaverne fra samtlige sæt, og i dansk gennemanalyserede, og skrev halvstile (i notatform), og tog det med til terminsprøverne.Vil det så være snyd e... -
Balmerformlen
ForumindlægHey folk. Hvad er balmerformlen og hvordan kan man egentlig definere den? Er ved at blive sind syg, kan ikke finde noget om det i mine fysik bøger :/:/ Tak på forhånd! -
Karakter i matematik 1-årigt
ForumindlægHej.Jeg har lige et lille spørgsmål:Jeg fik 6 til 2.g eksamen i matematik... og da denne karakter tæller 1/3 del, hvordan forholder det sig så, hvis jeg får 03 til 3.g eksamen i matematik?03+03+6 = 1212/3 = karakteren 4 ?...Får jeg 03 eller 5 i karakter beviset ? -
AT-synopsis og opgavekategorier
ForumindlægMed alt den tværfaglighed gymnasiereformen bringer med sig ville det måske være en ide at lave nye opgavekategorier. Hvis man fx har en AT-synopsis i engelsk og fysik, hvilken kategori skal den så gå ind under? Og hvad med studieretningsprojektet eller en opgave i dansk og historie? -
første orden
ForumindlægHej i opgave c) står der: til hvilken tid er 80 % af den oprindelige mængde N2O5 omdannet? Hvad skal man gøre? Skal man aflæse på grafen ved at gå ud fra 0,8 på y-aksen? http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/... -
Jævn- og vekselstrøm..
ForumindlægHej .. Skal op til fysik eksamen i morgen, og er gået lidt i stå med emnet vekselstrøm og Induktion.. Hvad er forskellen på vekselstrøm og jævnstrøm egentlig? Jeg kunne godt tænke mig nogle forslag til hvordan en disposition til Induktion kunne se ud... Og hvilke forsøg jeg kunne lave til det? M... -
Kan det virkelig passe den her er til 00?
ForumindlægHej. Jeg har i dag fået min skriftlig karakter og blev ret overrasket over at få 00 til skriftlig eksamen B i matematik! Jeg plejer ellers at få 7 og 10 til afleveringer og fik 7 til terminsprøven og 7 standpunkts karakter! Jeg har vedhæftet min matb eksamens opgave. Vil en venlig sjæl ki...
