Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 19641 til 19660 af 95434
-
Adgangsgivende eksamen, Hvordan?
ForumindlægHej. Jeg stoppede for få år siden på gymnasiet, lige før sidste eksamen i 3.g. Dvs jeg har afsluttet alle fag på nær ét(matematik mundtlig). Jeg vil så gerne have gerne have en adgangsgivende eksamen nu, således jeg kan tage en videregående uddannelse. Jeg gik på matematisk linie, med matemati... -
nogen forslag ?
ForumindlægAT - eksamen er igang ,, Min hovedfag er Religion og Samfundsfag, mit emne er indvandrer i Dk, er der evt. nogle som har nogle forslag til en problemformulering - Det jeg indtil videre har tænkt på er : Problemformulering : hvilken betydning har integration af indvandrer for det danske samfund? m... -
Har brug for hjælp
ForumindlægHej har du mod på at hjælpe mig med matematik på b-niveau. Jeg kører gerne til alt mellem Roskilde, Slagelse og Kalundborg. Det skal helst være nogle gange om ugen - ca. 3 timer hver gang. Hvis du bor i Kbh...skal det helst være 1 gang pr. uge i min. 5 timer. Du skal starte hurtigst muligt. Beta... -
Kan man bruge metoden kausalitet i en redegørelse?
ForumindlægJeg skal til DIO-eksamen (Det Internationale Område på HHX) på mandag, men jeg er blevet i tvivl om en ret grundlæggende ting i min opgave :(( Kan man bruge metoden kausalitet i en redegørelse? Hvis jeg fx skal redegøre for en historisk begivenhed, kan jeg så finde kausale årsagssammenhænge, ell... -
Er Fransk så vigtigt?
ForumindlægHejsa:) Undrede over om jeg skulle vælge med at tage et fransk-kursus på aftenskolen imens jeg går på gum eller senere, og er fransk svært? Vil gerne lære fransk, så hvis man har fransk på højt niveau, kan man det flydende? Vil gerne høre jeres efaringer, så skriv tilbage På forhånd tak! -
Vektorer i rummet - Nogle opgaver (1/2)^-1 :))
ForumindlægJeg har nogen meget vigtige opgaver som jeg gerne skulle være sikker på er rigtige, som følger:7.045 (Eksamensopgaver i matematik(vektorer i planen)):"I et koordinatsystem i planen er der givet to vektorer, a = (5;2) og b = (-3;7) (vektorstreger er underforståede)Beregn a*b og det(a,b).&quo... -
Stoffet mellem stjernerne?!?!?!
ForumindlægGodaften i dejlige mennesker. Jeg er kørt fuldstændig fast i en fysik opg og det ville være super lækkert hvis i kunne hjælpe mig. Stoffet mellem stjernerne i en galakse består hovedsageligt af hydrogenatomer. Fordelingen af hydrogenatomerne kan fastlægges, idet de udsender stråling i radiobølgeo... -
selvstændigt fysikprojekt - varmeledningsevne
ForumindlægJeg skriver selvstændigt projekt i fysik, hvor jeg skal bestemme varmeledningsevnen for en flamingokasse. Hertil skal jeg bruge formlen: k=Q/t*(d/A(Tvarm-Tkold)) hvor k er varmeledningsevnen for materialet, og Tvarm-Tkold er temperaturforskellen, mens Q/t er mængden af varme der ledes over tiden... -
Jeg skal s'' være læge!
ForumindlægDet er for tit, at jeg på SP støder på unge 2. og 3. generationsindvandre, der kun ønsker stillinger som læge eller advokat. Er det ønsker de henter hjemmefra, som i familien anses som prestige? Der findes masser af stillinger indenfor fysik, kemi og matematik med minimumsløn på 50 k mdr. Jeg har... -
funktionelle grupper i aspartam
ForumindlægGod aften alle sammen! Jeg har brug for hjælp her til denne opgave omkring aspartam. Jeg har prøvet mig frem men ingen fremskridt... På forhånd? mange tak!!! Udpeg følgende funktionelle grupper i aspartam: a) carboxylsyre b) amin c) ester Hvor mange asymmetriske carbonatomer er der i asparta... -
Keglesnit
ForumindlægHej. Jeg ved at et keglesnits fremkomne kurver kan udtrykkes ved : ax^2 + bxy + cy^2 + dx + ey + f =0 hvor a,b,c,d,e,f tilhører de reelle tal. Hvordan kan man vise det? Har siddet med det i en time nu og kan simpelthen ikke finde ud af det -
Jokes!
ForumindlægHeey ! Mangler fysik eksamen og så er der sommerferie! jeg tænkte at jeg ville fyre nogle jokes af til eksamen, SELVFØLGELIG KUN HVIS DET GÅR GODT.. så tænkte om der ikke var nogen der havde nogle fysik/kemi jokes i ærmet? :b må meget gerne berører disse emner: - Syre, Baser og Neutralisation.... -
Nyttevirkning
ForumindlægHej! Jeg siddder med en fysik aflevering der omhandler nyttevirkning, hvor jeg skal finde ud af nyttevirkning af 3 apperater, hvor vi målte starttemperaturen og sluttemperautren og hvor mange watt apperatet brugte i sekundet, og hvor lang tid det tog i alt at opvarme vandet med 30 grader.... -
Fysikaflevering: hydrogenspektret
Forumindlægvi har i fysik fået en rapport for omkring hydrogenspektret. Vi ved ikke helt hvordan vi skal gribe det an, er der nogen der kan hjælpe??? opgaven hedder: Vi bestemmer nogle (3) bølgelængder i hydrogenspektret ved hjælp af et gyniometer. Herudfra kan de tilsvarende fotonenergier findes. Disse ... -
Hastighed og afstande
ForumindlægHej Jeg skal løse en fysik opgave med nogle partikler der forlader et transportråd i en vinkel med vandret på 18grader. Partiklerne skal lande i en tragt, der har dimensionerne 0,5x0,5m, og som står 1,2 fra transportbåndet (horisontalt). Partiklerne slipper transportbåndet i en høje af 1,7 m (al... -
Rettelse af oversættelse
ForumindlægHejsa :o) En lille engelsk oversættelse, som jeg har brug for hjælp til.. Jeg har prøvet mig frem, men synes ikke rigtig det lyder som jeg gerne vil have det :P OVERSÆTTELSEN: Danmark – set ude fra. Vi går som regel ud fra at udlændinge, når de udtaler sig om Danmark og danskerne, kun har lov... -
formel forviring
Forumindlægc(A)= ( n(A) ) / ( V(opl.) ) eller bare c=n/V min lærer har imidlertid givet en formel der siger c(A)= ( m(A) ) / ( V(opl.) ) men kan ikke se hvordan vi kan "udskifte" n med m det er opg. 1.17 En hvidvin er tilsat SO2 som konserveringsmiddel. For at bestemme SO2-konce... -
Varmefylde og varmekapacitet - hjælp!
Forumindlæghej Jeg er lidt i tvivl om om jeg har forstået forskellen på varmefylde og varmekapacitet rigtigt.. Et legeme med massen 350 g får tilført varmemængden 665 J. Herved stiger temperaturen fra 19,6 til 23,4 grader Temperaturstigning: 3,8 K Bestem varmelegemets varmekapacitet: C=Q/(delta) T= 665J/3,8... -
Valg af uddannelse?
ForumindlægHej jeg har brug for lidt hjælp og forslag til hvad jeg skal læse. Synes det er SÅ svært at beslutte sig for én uddannelse når nu der er så mange muligheder. Mit gennemsnit er på 10,5 indtil videre og jeg bliver færdig med min HF her til jul. Jeg tror ikke at mit gennemsnit vil falde/stige drast... -
Skifte studieretning-Hjælp søges :)
ForumindlægHejsa :) Kender nogle af jer reglerne for at skifte studieretning? Jeg starter på HTX til august, og har oprindeligt valgt biotek-mat linien. Jeg har så fundet ud af, at jeg kan få flere af mine yndlings fag (altså dem jeg skal bruge) på fysik-mat linien. Tror I, at det kan lade sig gøre? Nor...
