Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 19641 til 19660 af 111527
-
eksponentiel udvikling
ForumindlægHej Mangler en formel til denne opgave: En eksponentiel udvikling af typen f(x)=b*a^x vides at: halveringskonstanten (T_1/2)=2,34 Når x_1=2,9 er f(x_1)=12,4 Opstil en funktionsforskrift for f(x) Har prøvet en del selv, og har fundet frem til dette udfra f(x)=b*a^x kan det passe mit a^x=1,34... -
Hjælp!
ForumindlægKan ikke finde ud af resultaten til disse her!. 2(x + 2y - 20) +4(3x + y + 15) = 5x(a - b + 4c) - 3x(2a - 4b - 5c) = (-4)(-2-4)-12 = x - 5(2x -4(x + 6)) = 10 - 5x = 14 + (4 - x) x= -
Spørgsmål til fysik pensum
Forumindlæghey derude... er der nogen af jer som har haft fysik på B i STX (og har været til eksamen), som kan stille mig nogle spørgsmål, som i ved bliver stillet under en fysik eksamen for de nedenstående emner: 1. Kræfter - Newtons love, tryk og temp. 2. Arbejde - mekanisk energi 3. Termisk energi og ... -
Bestemmelse af bølgelængder i grundstof
ForumindlægHej med jer alle :) Jeg sidder med denne opgave, som jeg ikke ved hvordan jeg skal gribe an - jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre. Opgaven lyder: a) Bestem bølgelængderne for de to forskellige grundstoffer der er stillet op som spektralrør. Bestem farve, styrke og bølgelængde b) ... -
Aktuar/forsikringsmatematik overførsel via Bachelor i Matematik
ForumindlægHej SP! Jeg afslutter STX til sommer og drømmeudannelesen er at blive Aktuar. Er der mange der søger ind i forhold til pladser? Jeg syntes snittet på kvote 1 er steget helt vildt, 8,5 i 11' og 10,0 i 12'. Jeg er usikker på om jeg har en chance for at komme ind via kvote 2 da jeg k... -
1973 Danmark: Krise - økonomi og politik
ForumindlægHejsa Jeg sidder til Stx's 24timers historieeksamen i øjeblikket. Jeg har trukket det overordnede emne, Kriser - økonomi og politik. Jeg har fået følgende materialer 1. "Jordskredsvalget" 1973 (tekst om valget af Per Bendix) 2. Fremskridtspartiets første program 1973 (uddrag) ... -
Eksamens stil
ForumindlægHej er der nogle der har skrevet denne opgave fra eksamenssættet stx B niveau 2016: A focus on the sharing economy. Write a paper (700-1000 words) in which you answer the following questions. Answer the questions separately. 1. Explain briefly what the sharing economy is, and outline some of th... -
Afstand fra centrum til linje
ForumindlægHej - jeg har problemer med opgave 2.008 fra vejledende eksempler på eksamensopgaver, stx A-niveau A. Bestemmelse af afstanden fra cirklens centrum til linjen l: x^2+4x+y^2-6y-23=0 3x-4y-4=0 Ved brug af kvadratkomplettering kan cirklens ligning omskrives på følgende måde: x^2+4x+y^2-6y-23=0&hAr... -
Na+/K+pumpen
ForumindlægHej :-) Jeg sidder og forbereder mig på biologi B eksamen (STX) og skal i den forbindelse besvare følgende: Med udgangspunkt i vedlagte bilagsmateriale skal du holde et kort oplæg om nervesystemet og natrium-kaliumpumpens betydning. Dét jeg ikke forstår er, hvor Na/K pumpen sidder henne? ... -
Matematik på gymnasiet.
ForumindlægHej studieportalere, måske ser nogle af jer det her som snyd, men vi hjælper jo hinanden herinde! :) Jeg går i 9. klasse og skal på gymnasiet næste skoleår. Og jeg er meget nervøs i.fh.t matematik-niveauet på gymnasiet, så mit spørgsmål er; er der nogle specielle ting som man skal være lidt b... -
Damplokomotiv
Forumindlægførst vil jeg sige tak til brugeren "frodo" for hans hjælp da jeg oprettede et indlæg den 4. august...her er opgaven jeg vil have hjælp med:Mens det viste damplokomotiv (ikke relevant) kører, beskrives højden h over skinnerne af den vandretliggende trækstang, kobbelstangen, ved:h(t)= 0,... -
Religion C Eksamen - har brug for hjælp
ForumindlægEr der nogle der har analyse eksempler på nogle tekster, som evt kan bruges til Religions eksamen. Jeg er lidt på bar bund når det angår analysen, som man skal igennem i de 24 minutters forberedelse man har. Al form for hjælp takkes! - jeg skal op på onsdag d.17/6-2015 -Casper -
Indledning er jo ikke det samme som problemformulering.
ForumindlægKan det virkelig passe at der er ingen der har står på foreskellen mellem indledning, problemformulering og emneafgrænsning? -
vækst Vigtigt hjælp !!!!
Forumindlæghey alle sammen kunne virkeligt godt bruge noget hjælp til denne her Energiinsentitet for danmark og polen i årene 1994-2005 Energiintensitet 1994 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 Danmark 151 147 162 146 141 132 125 127 124 128 120 Polen ... -
helle helle. tekst til eksamen analyse.
Forumindlægjeg har trukket helle helle til eksamen, ville høre om der var nogle der eventuelt havde en tekst fra hende som er analyseret? I mit pensum er Globryllup og fasaner. håber der er nogle der vil hjælpe da jeg synes hendes tekster er lidt anderledes og svære at analysere? -
Eksamen c-niveau
ForumindlægHejsaJeg skal op til fransk eksamen på c-niveau d. 12/06-2006. Pensumet er "kun" på 60 sider, så det er ikke så slemt. Jeg har lavet mine lektier hele året og jeg har da også en fin årskrakter, men jeg frygter virkelig eksamen.Jeg har tænkt mig at skrive et resumé til alle 60 sider, så ... -
middelalderen
Forumindlæghej ville lige høre om jeg har forstået middelalder perioden er det sandt:? det jeg har skrevet nedenunder middelalder startede i 1000 - 1500 tallet efter vingetiden perioden er meget fokus på norden kommer i europæisk stor magt, og meget snak om den danske konges Niels og snakken om knud... -
forståelse af kort sætning.
ForumindlægDescribe the theory of minerals and rocks.Skal jeg beskrive forskellen mellem dem?Beskriv teorien af/om mineraler og sten.? -
Spændingsfald vs. spændingsforskel
ForumindlægHvad er forskellen på spændingsfald og spændingsforskel? Eller har begge begreber den samme betydning? Vh -
Definition : Sinus og Cosinus og tangens
ForumindlægHej Håber nogen kan hjælpe mig . Hvordan gøre man rede for definitionerne for sinus, cosinus og tangens ?
