Søgning på: de måske egnede. Resultater: 19661 til 19680 af 29788
-
AT2010: dansk/samf: marxismens indvirking på litteraturen???
ForumindlægVil det være muligt at skrive AT i dansk/samf om marxismens indvirkning på litteraturen? - i forhold til overemnet? Og er der nogen der har nogle gode bud på hvordan en konkret one-liner og problemstillinger kunne så ud i det tilfælde? Måske andre der har valgt emnet? Jeg har netop måttet skrotte... -
Projekt opgave 7.B
ForumindlægHej alle sammen Jeg skriver fordi jeg ville høre om der var nogle der havde en god idé til min fremlæggelse. Mit emne er "Roller", altså folk som måske går hjem efter skole og skifter tøj , for at folk ikke tænke grimme ting om dem. Men det kan også bare være hvordan man snakker, hvis m... -
Projekt opgave i 7.B
ForumindlægHej alle sammen Jeg skriver fordi jeg ville høre om der var nogle der havde en god idé til min fremlæggelse/produkt. Mit emne er "Roller", altså folk som måske går hjem efter skole og skifter tøj , for at folk ikke tænker grimme ting om dem. Men det kan også bare være hvordan man snakke... -
Et par spørgsmål
ForumindlægHej, Et af mine eksamensemner hedder "carbon i organisk og uorganisk kemi". Nu spørger jeg måske lidt dumt, men optræder carbon ikke udelukkende i organisk kemi og IKKE i uorganisk kemi. Er det ikke netop carbon, der gør en forbindelse organisk. Andet spørgsmål: En kovalent binding er... -
Bangladesh
ForumindlægHej ! Jeg er i gang med 24 timers eksamen og har trukket emnet 'Bangladesh' .. Mit probem er så bare at vi kun har fået udleveret et ark hvor der står meget lidt .. Opgaven lyder som følger: Giv med udgangspunkt i geofaglige begreber en redegørelse for det naturmæssige grundlag i Bangla... -
5 spørgsmål til samf. hjæælp !!
ForumindlægHej, jeg skal besvare disse spørgsmål, men har det svært med det. Kan i måske skrive lidt om det? Bare så jeg forstår det :) Lav en rapport, hvor du besvarer disse spørgsmål. 1. Hvad er det økonomiske kredsløb? 2. Beskriv med egne ord de tre klassiske ideologier. 3. Beskriv de tre økonomiske mod... -
Proteinsyntesen kemisk set
ForumindlægHej! Et af de mange emner jeg kan trække til Kemi A eksamen er protein syntesen... Jeg var der desv ikke da vi gennemgik den kemisk set, og ingen fra mit hold har taget nogle notater til den.. Nogen der ved hvor der ligger en forklaring af den på nettet, eller kan forklare den herpå måske?? Alts... -
Akut Lektiehjælp i genetik søges!!!! Århus!
ForumindlægJeg er en pige, der bor i Århus, der søger lektiehjælp i genetik. Jeg læser medicin på universitet, men genetikken volder mig desværre problemer, specielt sandsynlighedsregning. Jeg søger derfor lektiehjælp mod betaling selvfølgelig, vedrørende genetikopgaver 1 gang om ugen måske 2, hvor vi mød... -
Akut lektiehjælp i genetik søges!!!! Århus!
ForumindlægJeg er en pige, der bor i Århus, der søger lektiehjælp i genetik. Jeg læser medicin på universitet, men genetikken volder mig desværre problemer, specielt sandsynlighedsregning. Jeg søger derfor lektiehjælp mod betaling selvfølgelig, vedrørende genetikopgaver 1 gang om ugen måske 2, hvor vi mød... -
Hvorfor bruger man messing til musik instrumenter?
ForumindlægHej alle sammen . Hvorfor er det lige at man bruger messing til instrumenter og hvordan bliver de påvirket når metallet bliver enten kølet af eller varmet op? Her forstiller jeg mig at lyden bliver forsinket, hvilket måske kunne skyldes at metallet "trækker sig sammen" når det bliver... -
Kold Krig og Palæstina - HJÆLP - haster :(
ForumindlægHej alle... Jeg er igang med 24 timers eksamen i historie og har trukket den kolde krig med fokus på Koreakrigen. I mine noter kan jeg se, at man kan perspektivere til Palæstinakonflikten, men kan ikke lige komme på noget konkret i Palæstinakonflikten, der er til sammenligning med den kolde krig ... -
Bestem en ligning for en Plan
ForumindlægHej allesammen Synes ikke rigtig min opgave giver mening. Måske er i bedre til at se hvad der forventes jeg skal gøre: Bestem en ligning for den plan ss , som indeholder linien l, og som har størst mulig afstand til punktet P Oplysningerne: l: x = 9 + t y = 5t z = 9+ 12t P (10,-3.-4) S... -
E^(x) ligning? eksponentiel funktion
ForumindlægJeg har fået følgende ligninger jeg skal løse, og jeg kan ikke rigtig gennemskue den: 19*e^(x) = e^-x+6 og 76*e^4x+5 = 4*e^6x+4 hvordan skal de løses? Derudover har jeg også fået: bestem integralet ved håndkraft: ((1/x) + exp(-x) + 3x^2) dx hvor grænserne er 2 og 1. Nogen der måske ka... -
Hjælp til -> Do - don´t - does - doesn´t
ForumindlægHej. Jeg er begyndt på engelsk undervisning for begynder. Jeg har fået nogle lektier for, der handler om at sætte det rigtig ind. Det drejer sig om disse ord. Do don´t does doesn´t Jeg forstår ikke forklaring der står i min bog og har svært ved at forstå hvordan den skal bruges og hvornå... -
HASTER HJÆLP
ForumindlægHEJ jeg sidder lige nu for forbereder mig til EC, og jeg har et løsningsforslag der hedder at JBS, skal lave et helt nyt mærke. Det jeg så tænker over, det er hvilken model man kan bruge til sin PP omkring det. Nu tænker du måske de 4 p'er, det har jeg også gjort, men når jeg tænker vid... -
Triglyceriders kemiske egenskaber
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe mig med at forstå triglyceriders kemiske egenskaber? - Gerne ved at smide et link til en webside man kan bruge som kilde - altså ikke wiki osv. Jeg har selv svært ved at finde noget om de kemiske egenskaber, måske fordi jeg ikke er helt sikker på hvad der helt menes, ... -
vektorregning - ligning
ForumindlægHej jeg skal løse ligningen (ps. tror der skal stå vektor d istedet for b). Men min solve-funktion siger at der ingen løsninger er, måske har jeg indtastet det forkert. Det blev trykket på følgende måde i Nspire. dotP står for prik norm står for længde nSolve(dotP(c,d)/norm(c)*norm(d)=30) -
Ideer til forsøg med tørret pasta?
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal til at skrive en opgave omkring pasta og skal i denne forbindelse have koblet mikrobiologi med ind. Så jeg vil høre om nogle måske havde nogle gode forsøg, som man kan udføre med pasta? Tænker især på nogle hvor man kan se mikroorganismernes virke. Har forgæves spurgt min... -
tvivl om parabels skæring med x-aksen
Forumindlæghej jer der ikke sover, jeg skal til matematik eksamen i morgen. mundtlig. jeg har desværre glemt at få kigget på et spørgsmål så nu sidder jeg her kl. 23.55 og er i tvivl om det her spørgsmål der lyder: ''udled formlen for parablens skæring med x-aksen (rødderne i andensligningen)'... -
Japan - hjælp!
ForumindlægJeg har været oppe og trække mit emne til eksamen: Japan. Jeg har trukket flg. to billeder: Guldpavillonen i Kyoto Sumobrydere Samt følgende tekster: Japan efter 1945 (s. 117-22) Artikler fra information 7/ og 31/1 -> omhandlende Japans haltende økonomi Jeg kan hverken finde hoved eller hal...
