Søgning på: matematik eksamen 2020. Resultater: 19661 til 19680 af 60833
-
Dumpet/bestået???
ForumindlægJeg har dumpet matematik A. Men bestod sidste år med fine karakter. Har jeg så bestået matematik A? -
Øvelsesopgaver
ForumindlægDet er ikke et lektiespørgsmål; men ville høre om I kendte nogle hjemmesider, hvor man kan downloade øvelsesopgaver til Skriftligt Matematik HHX B eksamen. Jeg ved godt, at Studienet.dk har nogle opgaver, men det er mere vejledende løsninger og ikke hvor man selv skal løse dem. Jeg søger neml... -
Spørgsmål
ForumindlægJeg har fået 02-02 i årskarakter, og skal til skritflig eksamen, jeg ved jeg får 00. Har jeg så dumpet matematik b? -
Matematik bestem samtlige rødder i tredjegradspolynomiet g(x) = x^3-10x^2+33x-36=0
ForumindlægHar en opgave der lyder: bestem samtlige rødder i tredjegradspolynomiet g(x) = x^3-10x^2+33x-36=0 Jeg ved at man skal sætte =0 -
er der ikke please nogen der gider at hjælpe? jeg troede det her var danmarks største lektiehjælp, men det eneste jeg får svar på, er i matematik..:(
ForumindlægHej Jeg har tidligere oprettet et spørgsmpl der hedder: dansk essay - er det sådan man gør? i kategorien dansk, men der er ingen der har svaret. Jeg har virkelig brug for hjælp så please er der ikke nogen der kan hjælpe? mange hilsner mig -
2005 december Typeopgave 1 Matematik Niveau B Delprøven uden hjælpemidler Prøvens varighed: 1 time.
ForumindlægNogle der har den liggende: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Hhx/090513_typeopgave1_matB_hhx_2005.ashx jeg har lavet , men da jeg gerne vil have en god karrakter vil jeg lige gennemgå svarene :) -
Matematik hjælp (Bestem, hvor mange danske kroner den svenske årsløn svarer til og bestem forskriften for den stykkevis lineære funktion)
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med denne opgave og kan skære det helt ud i pap for mig? Jens er bosat i København og har fået tilbudt et job i Sverige. Han har fået tilbudt en fast månedsløn på 60000 svenske kroner (SEK). Hvis han siger ja til jobbet, skal han beskattes i Sverige. Han ønsker at samme... -
Løsning til differentialligning, Vejen til Matematik A2, Opgave 302, Side 244, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 302 Undersøg on funktionen f ( x ) = 2e2x - 1 er løsning til differentialligningen y' - 2y = 5 Mit forsøg Jeg mener at man kan anvende følgende: f ( x ) = ekx og f ' ( x ) = kekx ( 2e2x - 1 )' + 2 (2e2x - 1 ) = 5 4e2x -1... -
Spg. vedr. areal af trekant bestemt udfra 3D koordinater (Opgave 8B - Matematik A STX - 10 dec 2010)
ForumindlægJeg er i tvivl om jeg har løst opgave b) rigtigt: - Jeg har vedhæftet min besvarelse i .PDF format. Hvis du/i har Maple: http://malerpris.dk/Matematik%20A,%20STX,%20den%2010%20december%202010%20MH.mw Jeg har defineret følgende: og får: T := (1/2)*dotP(AB,AC)=18 Mit problem er at det ri... -
matematik statistikOpgave 2 – Ugrupperede I en klasse på 27 elever gives følgende karakterer: 7,4,02,4,02,00,10,7,00,02,4,12,7,02,02,00,7,10,02,00,4,02,7,4,1...
Forumindlægi en klasse på 27 elever gives følgende karakter 7,4,02,00,10,7,00,02,4,12,7,02,02,00,7,10,02,00,4,02,7,4,10,02,,12 find hyppigheder og frekvenser for de forskellige karakterer -
noter tak
Forumindlægnogle der ligger med nogle noter da jeg skal op i mundtlige matematik ku det være rart med nogen som passer til mundtlig matematik eksamen -
Cylinders rumfang, Vejen til Matematik B2, Opgave 148, Side 161, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægJeg kan se at det er en opgave, der er blevet stillet tidligere, og som er besvaret af mathon, men jeg har nogle spørgsmål til nogle mellemregninger. En cylinder er indskrevet i en kugle med radius 3 , Hvilken højde h skal cylinderen have for at dens rumfang bliver størst muligt. Jeg har tegnet... -
Er man bestået?
ForumindlægHej, er man bestået hvis man har fået 4 i mundtlig matematik og 4 i skriftlig, og så skal man op i matematik mundlig eksamen og man får 00. Er man så bestået? -
Hvordan beregnes gennemsnittet?
ForumindlægHej jeg har hverken gennemsnittet til at læse medicin eller odontologi som er mine eneste ønsker. Jeg lægger næsten hele 2 karakterer under det krævede gennemsnit men er fast besluttet på at jeg vil ind på et af disse to uddannelser da jeg ikke kan se mig selv arbejde indenfor noget andet. Jeg e... -
Forskrift for sinuskurve, Opgave 89, Side 97, Vejen til Matematik A2 (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 89. a) Aflæs amplitude, periode, parallelforskydning ( d ) og bestem vinkelfrekvensen. b) Angiv kurvens forskrift --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Mit forsøg: jeg kan ikke vedhæfte et billed af tegningen ... -
Statistik-Normalfordeling, Matematik HF FÆLLESFAG, Opgave 1016, Side 257, (Ib Axelsen, Lis Bøttcher og Hans Jørgen Schrøder)
ForumindlægOpgave 1016 En virksomhed fremstiller vaskepulver, som sælges i poser a 5 kg. Man regner med, at vaskepulver mængden i poserne er normalfordelt med middelværdien 5100 g, og at 10% af poserne indeholder mere end 5300 g. Indtegn på normalfordelingspapir den rette linie, som de kumulerede frekven... -
Eksamenssæt
ForumindlægHej Er der nogen der ved, hvor jeg evt. kan finde de gamle eksamensæt i matematik og engelsk fra STX -
Tror I de unge kommer op i mundtlig mat??
ForumindlægHvad tror I? Tror I 2'gerne kommer op i mundtlig matematik?? -
Årsprøve ved ikke afsluttet fag
ForumindlægMin studieretning indeholder matB. Her efter ferien skal jeg aflevere et valgfagsskema, hvor jeg vælger matA. Der er et par stykker fra klassen, der afslutter matematik i år, så de skal til skrift. eksamen. Skal dem, der vælger matA også til en eksamen og gælder det for noget? -
Skr. årsprøve tilbage?
ForumindlægFår man sin skr. årsprøve og eksamen tilbage, eller får man bare en karakter?
