Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 19661 til 19680 af 23683
-
SRP - Finanskrisen
ForumindlægHej alle! Jeg skriver i øjeblikket SRP og er lidt tom for idéer og jeg håber i kan hjælpe og inspirere mig. Min opgaveformulering lyder således: Der ønskes en kort samfundsøkonomisk redegørelse for finanskrisen i USA. Med afsæt i redegørelsen, ønskes en komparativ analyse af Barak Obamas ta... -
SRP - Omar Khayyams ligning hjælp
ForumindlægHej alle sammen Jeg er igang med at skrive min SRP, og jeg har ikke særlig meget tid tilbage, jeg har emnet Arabisk matematik og jeg har fagene Mat A og His A. Jeg er igang med min analyse, men jeg er gået i stå fordi i min anden del af analyse så skal jeg gøre følgende: Vis herunder at Omar Kha... -
Pepsi og Coco-cols parametermix i fremtiden?
ForumindlægJeg er midt i min SRP i dansk og afsætningen og jeg er simpelthen gået i stå i problemformuleringen :( mit overordnede emne er reklame analyse, så jeg har lavet analyser af pepsi og Coca-Colas reklamer, og kort sagt er Coca cola - køb for at være social og traditionel og pepsi er - køb for at væ... -
Højreekstremisme i USA - karakter 10
ForumindlægDenne opgave handler om højreekstremisme i USA, hvoraf den givne problemformulering besvares gennem tre hovedafsnit med tilhørende underafsnit. I den første del af opgaven redegøres for holdninger og aktiviteter inden for forskellige højreekstreme grupper i USA, hvoraf der gøres rede for en sele... -
Det vurderende niveau - nyt stof???
ForumindlægHej Hvis i ikke orker at læse mere dybdegående om mit problem, er her mit spørgsmål: MÅ DER INDDRAGES NYT STOF/NYE INFORMATIONER I DET VURDERENDE NIVEAU? Jeg er i fuld gang med DHO, hvor jeg skriver om Mandelas kamp mod apartheid. Min problemformulering lyder således: Med udgangspunkt i en red... -
DHO længde
ForumindlægHejsa Jeg skal til at skrive min DHO og har omkring 10 dage til dette. Jeg har sat mig godt ind i mit emne og har hentet indsamlet en masse materielle, herunder bøger og avisartikler, som jeg skal bruge. Jeg har set på tidligere opgaver, og som jeg kan forstå, er der 5 forskellige dele i opgaven... -
Glemt kildehenvisninger
ForumindlægHej, jeg skal til mundtlig forsvar snart og har under gennemlæsning af min opgave opdaget at jeg ved væsentlig lang reklame analyse (5 sider) ikke har henvendt til lærebogen jeg brugte til begreber. Det er f.eks. filmiske virkemidler osv. Jeg har ligeledes glemt at henvise til modellen over fasci... -
AT og borgerretighedsbevægelsen
ForumindlægHej med jer. Jeg har AT i denne uge, i fagene Engelsk og Historie '''A'''. Jeg har valgt og skrive om Rosa park, og måske sætte fokus på hvilke fremskridt hun gjorde for den afro - amerikanske befolkning. Men så skal jeg self også have noget engelsk ind over det. Jeg ved... -
Selvstudie af vigtige emner som ikke behandles på Uni?
ForumindlægHej. Lineær Algebra, Analyse, Numerisk analyse, Operationsanalyse, integralteori, videnskabsteori, finansiering, statistik sandsynlighedsregning,... det er mere eller mindre det matematik jeg kommer til at studere på min Bachelor-udd. Herudover vil der være en håndfuld økonomiske fag (mikro, mak... -
Genetik
ForumindlægHej allesammen, jeg håber at i kan hjælpe mig med disse spm helst med en forklaring, da det er forståelsen og ikke facit jeg har brug for. :-) På forhånd tak DNA-replikation (fordobling) kan studeres i celler som dyrkes først i fravær og derefter i tilstedeværelse af radioaktivtmærket thy... -
Down syndrom SRP
ForumindlægHejsa, Jeg står i et stort dilemma. Jeg har valgt og skrive om abort for down syndrom fostre i fagene biologi A og religion C. Jeg har fået af vide af min lærer, at min diskusionsspørgsmål kan være alt for svær og svarer på, da matrialet er for afgrænsede. Jeg sidder virkelig i tidspres, fordi j... -
Mundtlig forsvar, aner ikke hvor jeg skal starte hjælp!! skal op i morgen tidlig
ForumindlægHej alle, jeg skal op til mundtlig DHO i morgen tidlig, hvor jeg skal fremlægge et oplæg på 5-7 min, men aner ikke hvor jeg skal starte. har min problemformulering her: Redegør kort for industrialiseringen, arbejderbevægelsens opståen og for den litteraturhistoriske periode det moderne gennembru... -
Kun en Time
ForumindlægHej Jeg skal analysere digtet kun en time af Emil aarestrup. Jeg er lost i 4 strofe - resten af analysen har jeg styr på så det er blot en opklaring på hvad der sker i strofe 4 jeg har brug for hjælp til at opklare Lange Nætter, korte Dage, Medens Aarene de rulle, Ingen Sol, en evig Kuld... -
Induktivt eller deduktiv
ForumindlægHej I min SRP har jeg skrevet om følgende i diskussion: Med afsæt i analysen ønskes en diskussion af, hvorvidt den valgte dokumentar er repræsentativ blandt nutidens unge. Inddrag empirisk materiale; herunder ba°de kvantitativt og kvalitativt data samt materiale fra sociale medier. Diskute´r en... -
arv og miljø -dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej. Jeg har trukket fordybelsesområdet "arv og miljø" til min dansk mundtligt eksamen, jeg ved ikke hvad jeg skal vælge som mit prøveoplæg. -(har overvejer ørneflugt - den grimme ælling, men ved at censor og min lære har hørt den så mange gange, at det er dumt at vælge den) Har overv... -
Dansk og historie: Er dette korrekt?
ForumindlægHej Jeg har skrevet en opgave hvor jeg har kombineret dansk og historie. Jeg har tænkt lidt over hvordan fagene 'spiller sammen' og hvad de hver især bidrager med Jeg har tænkt at historie naturligvis bidrager med 'viden om de historiske forhold'. Jeg har analyseret en kilde hvo... -
Titanic (havet)
ForumindlægHej. Har impulsivt valgt at skrive om Titanic til årets AT emne; havet. Jeg har fagene historie A og Engelsk B. Dog er jeg meget i tvivl om hvordan havet kommer i centrum med dette emne. Indtil videre har jeg tænkt, at man vha. engelsk kunne se Titanic filmen og lave en analyse af den. I histor... -
havd mener han med det, som han har skrevet Friedrich Hegel?
ForumindlægHerren og slaven Udgangspunktet i Anerkendelse er Hegels analyse af en kamp på liv og død mellem to mennesker, der ender i et herre-slave forhold. Den ene overvinder den anden og lader den besejrede overleve - som slave. Herrens sejr består i retten eller rettere sagt magten til at nyde frugterne... -
Afsætnings opgave på brugt møbel firma.
ForumindlægHej alle. Jeg sidder med en lille case på et online firma der sælger brugte møbler. Det skal ikke være det helt store, men skal bestemt bruge nogle modeller. Målet er mest af at analysere deres nuværende position, og baseret på det, rådgive om hvad der skal ske fremadrettet. Det okay at få lid... -
Statistik hjælp/vejledning/undervisning tilbydes
ForumindlægHar du brug for hjælp til statistik i forbindelse med eksamen, dit projekt, din opgave etc. så send en besked. Jeg er vældig tålmodig, pædagogisk og har en bred erfaring. Er civil-ingeniør, PhD i anvendt statistik og har arbejdet 15 år som statistiker. Mvh Jens (Bor i Nordsjælland)
