Dansk Historieopgave

Det vurderende niveau - nyt stof???

09. maj 2014 af JulieSG (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej

Hvis i ikke orker at læse mere dybdegående om mit problem, er her mit spørgsmål: MÅ DER INDDRAGES NYT STOF/NYE INFORMATIONER I DET VURDERENDE NIVEAU?

Jeg er i fuld gang med DHO, hvor jeg skriver om Mandelas kamp mod apartheid. Min problemformulering lyder således:

Med udgangspunkt i en redegørelse af apartheid i Sydafrika vil jeg analysere Mandelas kamp mod apartheid og afslutningsvis vurdere Mandelas betydning for bekæmpelsen af apartheid.

I min analyse forklarer jeg hvad Mandela gjorde for at bekæmpe apartheid. I min vurdering vil jeg kort opsummere hvad han gjorde, og så forklare hvad andre modstandsgrupper gjorde, med henblik på at vurdere hvad hans modstand betød.

Men må der inddrages nyt stof i vurderingen? Jeg har jo tænkt mig at fortælle noget nyt, eftersom jeg fortæller om andre modstandsgrupper.

Jeg blev lige pludselig vanvittigt i tvivl, og kan ikke finde svar på nettet! Jeg håber virkelig der er en som kan hjælpe mig.


Skriv et svar til: Det vurderende niveau - nyt stof???

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.