Matematik

Selvstudie af vigtige emner som ikke behandles på Uni?

09. oktober 2014 af Amril (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Hej.

Lineær Algebra, Analyse, Numerisk analyse, Operationsanalyse, integralteori, videnskabsteori, finansiering, statistik sandsynlighedsregning,... det er mere eller mindre det matematik jeg kommer til at studere på min Bachelor-udd. Herudover vil der være en håndfuld økonomiske fag (mikro, makro, på forskellige niveauer).

Jeg læser i øjeblikket lidt mere økonomi ved siden af som selvstudie (bøger fra polit-uddannelsen, ret blødt stof), men (og her kommer spørgsmålet), vil i mene at der i stedet er nogle matematiske emner/fag/bøger, som er anbefalelsesværdige som selvstudie, som måske fungerer som et godt komplement til de resterende fag, eller som er centrale mht. en specifik retning (finans, aktuar, etc) men som ikke dækkes af fagene fra oven? 

Det ville være bedst, hvis der ikke var for store krav til forhåndsviden (netop derfor valgte jeg at selvstudere økonomi først, da mange lærebøger ikke stiller de store krav til læserne). 

Skriv et svar til: Selvstudie af vigtige emner som ikke behandles på Uni?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.