Søgning på: bestem tallet p'(15), og forklar, hvad dette tal angiver. Resultater: 19681 til 19700 af 144397
-
mængdelære/nedadstigende faktoriel
Forumindlæghvad er det nedadstigende faktoriel N^(2), med andre ord hvad er "N i 2 rund" når N er en mængde, nærmere mængden {1,2,...,n} ? jeg ved at det nedadstigende faktoriel n^(2), ("n i 2 rund") er lig n!/((n-2)!) NÅR n ER ET TAL men kan ikke lige finde ud af at overføre denne viden... -
Asymptoter
ForumindlægBestem samtlige asymptoter til f(x)=x2lnx. Argumenter :) -
Anvendelse i matematik (fortsæt)
ForumindlægDer gælder, at salgsprisen kan beskrives ved funktionen: ,og 0 ≤ x ≤ 500 Hvor x er den månedlige afsætning i stk. Omkostningerne ved produktionen kan bestemmes ved funktionen C(x)= 200x+3.000, x ≥ 0 a) Bestem salgsprisen, hvis der skal afsættes 400 stk. pr. måned. Jeg har udre... -
Gældsbreve
ForumindlægHeysa... Er der nogle der har en "fremgangsmåde" til løsning af gældsbreve? Er i tvivl om hvordan man griber en opgave angående disse an... Skal man først klargøre om der er tale om et simpelt eller omsætningsgældsbrev og hva så?? God snestorm:P Hygge! /Dehumanized -
Monotonilinje - HOW
ForumindlægJeg har de vandrette tangenter: f(x) = 0 = 2,18 | 0 | 0,68 Grafen for for funktion F, er vedlagt Hvordan laver man en monotoni linje, har prøvet, men ved ikke hvilke tal jeg skal bruge.. -
2. gradsulighed
ForumindlægHej. Jeg har en opgave der hedder: Løs andengradsuligherden x^2-14x-51>=0 Jeg er helt lost.. hvad gør jeg? skal den give 2 tal som er større end 0? løser jeg den bare som en normal andengradsligning? Venlig hilsen Rasmus :) -
Matematik B - Delprøve 1 - Et par opgaver som driller lidt
ForumindlægJeg vil gerne få lidt hjælp og forklaring til følgende ogpaver :-) Nr. 3,4 og 5. Den sidste opgave.. Her har jeg kun et enkelt spørgsmål. Kan man så vælge to tilfældige tal mellem 15 og 85 som har forskellen mellem hinanden lig med 10? -
HASTER !!!!!!!!!!1
ForumindlægHej alle. Hvordan bestemme eksponential og pontens forskrift vha. 2 punkter uden hjælpe midler ? -
hjælp til om formulering
Forumindlæghej \njeg har et par sætningen som lyder forkerte og vil om formulerer, men kan ikk. Håber at der nogen der kan hjælpe... \n\n...i Sovjetunionen, hvor man ikke ved helt pga. mangel på statiske materialler, hvor mange der døde. Men det man er sikker på er at tallet helt op på millioner. Begrund af... -
HJÆLP DET HASTER! Sansynlighedsrengning
Forumindlæghej jeg har brug for hjælp til at regne sansynlighedsregning for jeg er meget dårligt til det opg. 1. hvad er sansynligheden for ved at kast med en terning a. Atslå en 3'er eller 4'er? b. ikke at slå en 3'er eller 4'er? c. at slå et lige tal? ... -
Nutidens sædelige lighedskrav
ForumindlægJeg skal analysere Elisabeth Grundtvig: "Nutidens sædelige lighedskrav" i "Kvinden og samfundet" 1887. Og så er mit spørgsmål: Hvad er den tekst? Fordi det er jo et foredrag, men den er nedskrevet i medlemsbladet "Kvinden og samfundet", så er det en artikel, en k... -
Sandsynlighed
ForumindlægHvad er sandsynligheden for at 2 ud af 3 terninger viser det samme?Er det bare 1/1 * 1/6 * 5/6? -
Parameterfremstilling med hensyn til t
ForumindlægJeg har en parameterfremstilling og jeg har nu fundet t. men t er to løsninger. t=1 og t=0. Så ville jeg høre om det er rigtigt forstået at t ikke skal være 0. jeg mangler argumentet til hvorfor!Håber nogen kan hjælpe:D -
Radioaktiv stråling
ForumindlægHvad betyder det når der står:(0/-1)eAltså hvor 0 står over -1) -
prik produktet af 3 vektorer
Forumindlæghej...skal gøre følgende:(Vektor a * Tværvektor b) * vektor cVektor a= (4/1)Vektor b= (-3/-3)Tværvektor b= (3/-3)Vektor c= (0/-4)Hvordan skal man gøre? kan godt prikke vektor a med tværvektor b, men så ved jeg ikke hvad jeg skal gøre?hjælp?på forhånd tak -
Pi
ForumindlægHej... Jeg skal skrive en opgave om pi... Nogen der kender nogle gode bøger om pi (helst på dansk)...? -
klage?
ForumindlægKan man klage over sine karakterer, så meget at man har mulighed for at snakke med rektor om d..Eller skal man ikke gå så langt- hvad mener I? -
ekspionentilleog potensielle
Forumindlæghej vil lige spørge hvis man nu skal kende forskel på ekspionentille y=b*a^x og potensielle y=b*x^a når det er man skal finde årene er det så ike i ekspionentille man bruger hele åre fx 2 år og i potensielle bruger man mere fx 0,75 aktså ned kommaer eller er det bare mig der t... -
Kvote 2 - uniTEST
ForumindlægHej! Jeg har været til unitest på SDU og har lige fået svar - Men jeg vil blot lige være sikker på, at jeg forstår svaret korrekt, så det ville være fantastisk, hvis der var en venlig sjæl, som kunne uddybe nedenstående for mig :) På forhånd, mange tak! "SDU har nu gennemgået resultaterne... -
Reducer :(
Forumindlæg2*(5a+7)-14 ( Skal til termins prøve i morgen, jeg øver mig lidt.) Vil i gerne løse den sammen med mig?
