Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 19681 til 19700 af 158924
-
Forskrift for lineære funktion
ForumindlægHej. Jeg har et lille problem med en matematik opgave. Jeg har fuldstændig smidt ud af hovedet, hvordan man finder forskriften for en lineære funktion, og synes ikke rigtig jeg kan se mig ud af det, vha. af andres lignende problemmer og spørgsmål herinde. Opgaven lyder: Bestem forskrifte... -
Kan jeg ikke læse videre?
ForumindlægJeg afslutter STX på mandag, men jeg er meget i tvivl med hensyn til om jeg overhovedet kan komme ind på nogen videregående uddannelse. Angående matematik på A-niveau. Årskarakter: Her har jeg fået 4 i mundtlig matematik og 02 i skriftlig. Eksamenskarakter : skriftlig 00 og mundtlig 0... -
Differentialregning
ForumindlægHej folkens Jeg skal til mundtlig eksamen i matematik b, men har fået dette irriterende spørgsål som jeg ikke fatter en skid af.. har sat med det i flere dage uden at komme videre: Differentialregning Du skal gøre rede for hvad der forstås ved en differentialkvotient. Desuden skal du gøre rede ... -
Du har givet følgende punkter
Forumindlæghej sider lige og kigger på noget matematik, men kunne ikke komme videre er der nogen der kan hjæpe mig med denne opg Du har givet følgende punkter: A(1,3) , B(2,-1), C(9,1) og D(0,0) Bestem en ligning for linjen gennem B og C. -
Grader?
ForumindlægOkay, lidt matematik-halløj: Det handler om cosinus. : I den retvinklede trekant ABC skal du beregne de ukendte stykker, når <B = 43 grader og kateten a = 10 grader.. what do i do? -
Hvad tjener en gymnasium-lærer
Forumindlæghttp://www.gl.org/loenogans/Loen/Sider/Hvadtjenerengymnasielaerer.aspx Startlønnen for en gymnasielærer på stx eller hf er minimum 29.680 kroner (inkl. pension) pr. 1. april 2010, som det fremgår af nedenstående tabel. For undervisere på hhx og htx er startlønnen minimum 31.110 kroner (inkl. pen... -
Gode råd?
ForumindlægGode råd til at forstå matematik? Har virkelig svært ved matematik. Har i nogle gode råd til at kunne forstå? -
X=?
ForumindlægHej. Nogen der kan sige mig formlen for at udregne x i en y=ax+b-ligning (som jeg self har glemt navnet på. på forhånd tak for hjælpen -
Hjælp til regler omkring SU i forbindelse med eksamensframelding og GSK
ForumindlægHej, jeg er i en spidsfindig situation lige nu. Jeg afslutter min enkeltfags HF til sommer. Og har alle de nødvendige fag påkrævet + de 3 valgfag. Engelsk A Matematik B Billedkunst B Mit problem består i at jeg på nuværende tidspunkt har Matematik på A-niveau. Jeg skal bruge et gennemsnit på ... -
Hvilken studieretning vil være bedst?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg står og skal til at vælge endelig studieretning(STX). Mit foreløbige valg er: Samfundsfag A, Engelsk A, Matematik B. Situationen er dog den, at jeg ikke længere magter mere sprog end højest nødvendigt (eng A) og at jeg bliver mere og mere afklaret med at jeg skal læse idr... -
Spansk, Substantiver, adjektiver og artikler
ForumindlægOversæt følgende til spansk (både ubestemt og bestemt form): 1. Et lille hus – det lille hus 2. Nogle elegante mænd – de elegante mænd 3. En flot kvinde – den flotte kvinde -
Bestem intergralet
ForumindlægHey alle, kan nogle hjælpe mig med denne opgave? ∫10 (8x^3 + e^x) dx -
Definitionsmængde
ForumindlægHvordan finder man definitionsmængden af en funktion, hvis f(x) = ln(1+2x)-1/3x ? -
Program til rapport/opgave-skrivning
ForumindlægSom antydet af overskriften søger jeg et tekstbehandlingsprogramm der tager højde for matematisk symbolbrug, ligninger osv. Det skyldes det faktum at jeg inden så længe skal skrive den uundgåelige SRP! :-S PS: LaTex vil under ingen omstændigheder anses som et muligt alternativ (det er for indvikl... -
Utilfreds med skriftlig engelsk eksamenskarakter
ForumindlægHej alle Jeg fik 10 for min besvarelse til min engelsk afgangseksamen, jeg føler dog selv at besvarelsen klart var til et 12 tal. Denne karakter kan potentielt betyde at mit snit ikke er tilstrækkeligt til mit ønskede studie, derfor var det mit håb at nogen herinde ville læse opgaven igennem og ... -
Uddannelse uden gymnasie
ForumindlægHej :) Jeg går i 10.kl, og overvejer ikke gymnasie pga. afleveringer osv. Så mit store spørgsmål er, hvilke uddannelser kræver ikke gymnasial uddannelse? -
Tysk grammatik, anbefaling?
ForumindlægHej Studieportal Jeg har et spørgsmål angående om der nogen her inde, der kan anbefale nogen/nogle tyske grammatikbøger samt øvelsehæfter til at øve sig. Jeg går lige pt. i gymnaiset og ønsker mig derfor at øve det tyske grammatik ved siden af skoletiden, da jeg føler at undervisningen er en smu... -
Fjederkraftens arbejde
ForumindlægHej En opgave lyder: En fjeder med fjederkonstanten 1250 N/m sammenpresses 7,0 cm. Beregn fjederkraftens arbejde. Dette har jeg gjort således: Fjederen sammenpresses nu yderligere 7 cm - hvad er fjederkraftens arbejde på det sidste stykke? Jeg har gjort således: Er fremgangsmåden... -
Grænseværdi
ForumindlægHej Hvordan giver følgende udtryk mening: Når ikke selv optræder til højre for sigma? -
Lineæritet
ForumindlægHej Derude Er der nogen der kan hjælpe mig med mit spørgsmål? Jeg har den modellen der hedder y= 2,5•x+10,5. Jeg ved godt, at der er hældingkoeffient 2,5 og skæringspunkt 10,5. Men udover hvad fortæller 10,5 i modellen? På forhånd tak
