Søgning på: fysik b eksamen. Resultater: 19681 til 19700 af 122597
-
Har jeg bestået mat?
ForumindlægHej, Jeg kunne rigtig godt tænke mig at læse sociologi og mangler adgangskravet mat b som jeg har dumpet. Jeg har derimod også dumpet mat c med 02 og 02 i årskarakter og 00 i årsprøve. Kan jeg stadig tilmelde mig et mat b hold på 4 måneder og dermed stadig bestå mat b eller hvad? Tak på forhånd.... -
spændingsfald
Forumindlæger her en som kan hjælpe med fysik. om spændingsfald i et kredsløb.? jeg har vedhæftet opgaven -
Hjælp
ForumindlægEr der en matematik/fysik ekspert som jeg kan spørge om hjælp? Det handler om parameterfremstilling for eliipse -
Funktioner?
ForumindlægHej. jeg mangler lidt hjælp med denne opgave. Gødningsenheder x - Kornudbytte f(x) 0.....................300 50....................982 a) Beregn en forskrift for funktionen, b) Beregn det antal gødningsenheder, der fordobler kornudbyttet? på forhand tusinde tak -
Fra 2g til 2hf??
ForumindlægHalløjsa.. Kan man godt flytte fra 2g til 2hf?? Har afsluttet alle de fag man har i 1hf undtagen NF. Har afluttet biologi og fysik men har ikke haft geografi, men har derimod haft kemi. -
GSK til medicin studiet
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder lige og prøver at finde hale i hvordan og hvorledes med gymnasialsupplering. Jeg er i den situartion at jeg gerne vil læse medicin, men mangler fagene fysik b (som jeg dog har på c niveau) og kemi b(som jeg slet ikke har haft) Jeg vil gerne begynde på medicin et halvt... -
gode råd søges?
ForumindlægHej! Jeg sidder og skal til eksamen i dansk, og jeg har trukket om Romantikken, og jeg har så valgt digtet: Danmark, mit fædreland af H.C.Andersen, og nu er jeg gået i stå. Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det an. Nogen som har et godt forslag? Håber virkelig på hjælp :) På forhånd... -
Autoimmun - teori (debat?)
ForumindlægHej SP. Jeg har det sidste stykke tid gået og tænkt på autoimmune sygdomme, og hvordan man kan forhindre disse, uden at have fantastisk meget kenskab til det. Da vi har haft et forløb omkring diabetes, har mine tanker kredset om det som eksempel. Jeg vil dog gerne diskutere min teori, eller bare... -
Lektiehjælp i matematik&fysik på uni (1.år) - Gerne i Odense
ForumindlægHej, Jeg søger en person med solid viden indenfor matematik&fysik, som kan hjælpe mig med generel forståelse, og gerne ugentlige afleveringer. Jeg tænker noget i stilen med 2-3timer om ugen, og muligvis eksamenslæsning indtil årsskiftet. Jeg læser på SDU i Odense, det vil derfor være beds... -
VALG AF STUDIERETNING
ForumindlægHej Alle Sammen. Sidder her, og skal til at vælge min endelige studieretning her om ikke særlig lang tid. Mine valg står mellem to retninger. 1: Matematik, fysik, kemi 2. Matematik, fysik, informationsteknologi. Jeg ved ikke rigtig hvad det der informationsteknologi går ud... -
De nye regler
ForumindlægHej folkens Hvordan er de nye regler for, hvor mange eksamener man skal op i? Jeg har været op i disse fag i 1 og 2. g Musik, Fysik, Engelsk Og jeg har disse fag i 3.g Matematik, Kemi, Dansk, Historie, Biologi C, Design, Old, Religion Jeg ved godt, at AT er fast, men hvad med de andre fag? Hv... -
Elektrisk energioverføring
ForumindlægI dette emne er det godt at kende begrænsningens kunst. Det har dog ikke afholdt folk fra at skrive tykke bøger om emnet.Sædvanligvis vil man begynde med statisk elektricitet. Hvis I har tæpper på gulvet eller pelsen fra en død gnaver, kan der indledningsvist godt spindes en ende over det. Det ka... -
Jeg får dårligere årskarakter er det fordi jeg er en indvandre elev?
ForumindlægJeg har gået på HTX i 2.g hvor jeg gik på naturvidenskabelig linje hvor jeg havde Matematik på A , Fysik A osv. men jeg droppede ud pga. depression og nu går jeg på 2-årige STX ( jeg går lige nu i 1.g ) og i dag (Den 1. 30) Fik jeg 00 til årskarakter til Matematik (A) og Fysik (B) både skriftli... -
SRP 2010
ForumindlægHej alle derude. Jeg skal skrive SRP i år, og har studieretningen Bioteknologi A, Mat A og fysik B. VIl gerne høre jeres forslag til SRP, om nogle emner man kan skrive om osv. ? -
Tvivl om udregning af gennemsnit
ForumindlægJeg går på 3 år, og skal muligvis have min hue her til sommer. Jeg er dog kommet i tvivl om hvordan skolen udregner om man har over 2 i snit, da jeg har hørt at de regner ens årskarakter med. Passer det? Altså vil det sige at ens eksamens karakter ikke har så stor en betydning? Hvis ja, regne... -
kvantemekanik
ForumindlægHar et problem med opgave 4.4, side 110 i Fysikkens verden 2. opgaven lyder således:4.4Et brintatom ioniseres af en foton. Den løsrevne elektron har energien 2,7eVa) Hvilken hastiged (er steget over og skrevet far af nogen?) havde elektronen, dan den forlod brintatomen?b) Hvilken bølgelængde havd... -
Eksamenssprøgsmål
ForumindlægHej, jeg skal op til Matematik B og har virkelig ikke styr på det. Jeg har fået 14 spørgsmål som jeg skal have klar til eksamen - vil gerne tilbyde 500,- for at der er en der vil lave dem på en forståelig måde. Det er beviser og redegørelser m.m. der skal laves. - Alle mellemregninger SKAL være... -
novelle
ForumindlægHej jeg skal op i dansk eksame meget snart, jeg skal op i novelle fra perioden 1940-1990. men kan bare ikke finde en god novelle, kan i hjælpe. -
Medianen i en trekant
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen i matematik i morgen og vil gerne vide om nogle kender til en formel hvor man "i ét hug" kan udregne medianen i en trekant. tak -
Hjælp til binomialfordeling og normalfordeling
ForumindlægHej. Håber nogen kan hjælpe med disse eksamenspørgsmål til min mundtlige eksamen i matematik B. :) På forhånd 1000 tak - det er en kæmpe hjælp, da jeg har ekstremt svært ved matematik! a) Redegør for forskelle mellem binomialfordelingen og normalfordelingen? b) Forklar, hvad der menes med et k...
