Søgning på: psykologiens veje noter. Resultater: 19681 til 19700 af 29738
-
Blod
ForumindlægHej, Jeg har et spørgmål angående menneskeblod. Når det bliver "dyppet" i noget vand med noget saltkoncentration. dvs henholdsvis saltkoncentration på 0,1 og 4 % Hvilken vej vil vandet gå? I den med 0 % bliver vandet spredt. Ved 1% for bliver den det samme, da der i blodet inde... -
osmotisk aktivitet
ForumindlægHej, Jeg har et spørgmål angående menneskeblod. Når det bliver "dyppet" i noget vand med noget saltkoncentration. dvs henholdsvis saltkoncentration på 0,1 og 4 % Hvilken vej vil vandet gå? I den med 0 % bliver vandet spredt. Ved 1% for bliver den det samme, da der i blodet inde... -
Tidszonerne. Geografi !!
ForumindlægHej..Jeg har nogen simple spørgsmåle.jeg håber jeg få svar, eller en hjemside som kan hjælpe med at besvae de spørgsmåle.-Hvilken vej drejer jorden rundt?-hvor lang tid varer en omdrejning?___timer- hvor mange grader drejer jorden pr. time?-I hvilken tidszone ligger Danmark?-hvor i Danmark er der... -
Transformation - Transformersætning?
ForumindlægHej allesammen! Jeg vede at transformersætningen lyder: Up * Ip = Us * Is Jeg ved bare ikke hvordan den 'forklarer' hvad transformation er? Jeg ved godt hvad det er, det er hvor man transformerer en energi til en større eller mindre form så energien ikke bliver spildt. Vi har få... -
HJÆÆÆÆLP til makroøkonomi
ForumindlægHej alle sammen, Jeg har en lidt større opgave for i makroøkonomi, men allerede ved første spørgsmål er jeg helt blank. Det er virkelig forfærdeligt. Men fatter det bare ikke. Så ville høre om der er nogle der evt kan hjælpe? Bare med at besvare nogle af spørgsmålene, så det giver mening. For... -
Hjælp Alkohol gæring!
Forumindlæghej jeg sejler ved et spørgsmål: lyder følgende, Forklar hvorledes man kvantitativt kan følge gæringsprocessen med henblik på bestemmelse af processens effektivitet og mængden af forbrugt kulhydrat og produceret ethanol og carbondioxid. Redegør for forhold, som er af betydning for gæringspro... -
AT - hjælp
ForumindlægHej! Jeg skal skrive om Senmodernitet og identitetsdannelse, hvor jeg inddrager "American psycho". Vi skal skrive AT, hvor emnet er det samme som SRP. Det giver os åbenbart lidt hjælp til hvad vi skal skrive om og det hjælper os lidt i gang med opgaven. Jeg har siddet i lang tid... -
stigning matgrader
ForumindlægEfter to års intens, motiveret og trofast arbejde med matematik tillader jeg, at udnævne mig til centimatman. Jeg ved der er lang vej til at blive milematman, men der er ikke andet end at blive ved. Da næste skridt er at forstå Horner's skema til løsning af tredjegradspolynomier beder jeg all... -
Ridnings matematik
ForumindlægJette vil gerne finde ud af hvor meget hendes hest Amigo vejer, men har ikke muligheden for at stille den op på en vægt. Hun benytter derfor en regnemetode, der kan angive Amigos omtrentlige vægt. H: hestens ægt i kilogram G: hestens gjordemål i cm Gjordemål: Målet fra hestens ryg og rundt om ... -
Nelson Mandela's visioner
ForumindlægHey! Jeg er i gang med at skrive SRP omkring Apartheidstyret og Nelson Mandela. Jeg er i min analyse blevet bedt om at analysere 2 taler af Mandela (engelske) fra før Apartheidstyrets sammenbrud, og derudfra fortælle om hans visioner for fremtidens Sydafrika. Jeg har dog et ekstremt besvær med ... -
Matematik - kort spørgsmål, nogen der kan hjælpe?
ForumindlægKære studieportalen. Jeg sidder med en lille lektie til imorgen i matematik. Jeg er gået lidt... Ja død i den. Vil høre om der var nogle der kunne hjælpe mig på vej? Opgaven lyder sådan (udsnit af opg) Med udganspunkt i forksirften for en lineær funktion: y = f (x) = ax+b skal følgende behandles:... -
problem regnign heste
Forumindlæghjælp! jette vil gerne finde ud af hvor meget hendes hest Amigo vejer, men har ik mulighed for at stille den op i en vægt. Hun benytter derfor en regnemetode der kan angive Amigos omtrentlige vægt H: hestens vægt i kilogram G: hestens gjordermål i cm. H= 6,25 * G - 625 Jette har målt Ami... -
Sinus, Cosinus... (hjælp til beregning af sider og vinkler)...
ForumindlægHej...Vi er igang med at repetere 1.års pensum og er dermed nået til trigonometri. Dette er ikke min stærke side, ogProblemet er bare at jeg slet ikke kan huske noget af det... :(Derfor ville det være meget rart, hvis nogen kunne hjælpe mig på vej(eller få min hjerne til at tænke 1 år tilbage)...... -
Afstemning af redoxreaktioner, 1.g.
ForumindlægHey! Jeg skal bl.a. afstemme følgende redoxreaktioner:H2S + O2 ---> H2O + SO2C2H6 + O2 ---> CO2 + H2OH2O2 + ClO2 ---> HClO2 + O2Br2 + NH3 ---> N2 + NH4BrAl2O3 + C+ Cl2 ---> AlCl3 + COMin lærer har sagt at vi skal afstemme dem (indsætte koefficienterne) ved angivelse af oxidationsta... -
Matematik...bekræftelse!
ForumindlægHej... Kan nogen bekræfte nedenstående:f(x)=(x^2+x)*tan x <=>f'(x)= (2x+1)*tan x + (x^2+x)*(1/cos^2v)<=>f'(x)= (2x+1)*tan x + (x^2+x/cos^2v)...håber at der er nogen der kan fortælle mig, at jeg er på rette vej... -
en svær fysik opg.
ForumindlægHer har jeg igen en opg. som jeg har lidt svært ved, og da jeg fik sådan en god hjælp sidst så ville jeg lige spørge igen, her er opgaven:To biler kører hen ad en vej. Bil A kører med hastigheden 50 km/h, og Bil B kører med 60 km/h. Da de er på linie bremser begge biler med acceleration på -2,8 m... -
Raket til Månen
ForumindlægHjælp! Jeg skal lave en beregning, hvor jeg skal sende en raket til månen. Jeg sender den første lidt uden for Jorden, så skal den videre til Månen.. Normalt plejer jeg at beregne ændringen i potentiel energi... Epot = - G * ((mjord*mrumraket)/afstand ml. jord og måne)-(-G* ((mjord*mrumraket)/afs... -
Lightergas-rapport
ForumindlægPænt goddag til jer allesammen, er der mon nogen som kunne hjælpe mig lidt på vej til hvad jeg kunne skrive i min teoridel, til denne rapport, som går ud på at bestemme den molare masse af lightergassen, som jeg fik til 50 +1/3 mol,? Jeg går ud fra at noget generelt om gasser og derved idea... -
Two Continuous Functions are integrable - men hvordan?
ForumindlægHej derude Jeg sidder med to funktioner, som jeg har lige problemer med at integrere i forhold til x. Denne funktion ser, vi jo typisk i forbindelse med Gaussian fordeling (normalfordeling). Jeg har søgt lidt på nettet og fundet lidt, der kunne hjælpe mig på vej. Men jeg kan simpelthen ikk... -
Kemi/matematik
ForumindlægChlor er en giftig gas og grænseværdien for chlor i opholdsrum er 1,5 mg pr. m3.Vil den mængde Chlor, der kan udvikles af 1,0 mL KLORIN ved reaktion med saltsyre, betyde at grænseværdien overskrides i et rum på 14,7 m3.Man ved følgende:Der kan udvikles 0,041 g Chlor ved reaktion mellem 1,0 mL KLO...
