Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 19701 til 19720 af 77388
-
Radioaktivitet ...
ForumindlægHar hørt noget om at der skulle være en eller anden formel for at regne halveringstid ud for et eller andet stof ?kender den ikke selv, så hvis du kender den, kan du så ikke lige give den ? -
Metode ?? hjælp, skal snart i årsprøve!
ForumindlægHej folkens. Jeg og min gruppe skal op i årsprøve i AT på torsdag, og i vores tilbageleveret synopsis spørger vores lærere ind til, hva det er for en metode vi har brugt til et af vores besvarede spørgsmål. Vi er ret i tvivl om hvad det er for en metode, og tænkte på om nogle af jer kunne hjælp... -
Fakultet = Idræt = ?
ForumindlægHvilken fakultet hører faget idræt under? Er det den naturvidenskabelige, humanistiske eller den samfundsfundsfaglige? På forhånd mange tak, Liv1988 -
integration
ForumindlægEn fabrik skal fremstille metalplader til industrimaskiner. Man har brug for at vide, hvor meget pladen vejer, og hvor pladens tyngdepunkt findes.Fabrikken skal fremstille 3 nye pladetyper. Tyngdepunktsberegningerne skal indkodes i udskæringsmaskinen.Pladerne skal være 4 mm tykke, og det anvendte... -
Spøgelser?
ForumindlægHar I nogen anelse om, hvorfor fysikere er skeptiske over for spøgelser? -
Mistænkelig indlæg
ForumindlægUnder fysik er der to indlæg hvor der tilbydes køb af pas og kørekort -
Hjælp med produkt til projektopgave!
ForumindlægHej, vi er to piger der skal lave projektopgave i uge 9 og vi er godt igang med at forberede os til det, overemnet er forandring og vi har valgt delemnet skilsmisse. Har i nogle ideer til hvad vi kan lave som produkt?? Vi er nemlig helt lost! -
Vurdering af dansk terminsprøve
ForumindlægI ugen optil påskeferien, var jeg oppe i skriftlig dansk terminsprøve. Jeg har netop fået kritik tilbage, og der står: Indhold: Godt og morsomt essay. Struktur: God. Sprog: Godt, sprudlende, humoristisk. Udryd dine sjuskefejl! Karakter: 12 Siden 8. klasse i folkeskolen, har jeg aldrig fået... -
halveringstiden ( fatter intet )
Forumindlægbestem halveringstiden for det pågengælde nuklid t/min = 0 , 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 a/Mbq = 2.5 1.9 1,45 1,09 0.86 0.62 0,49 0,36 0,27 0,23 a)bestem halveringstiden for det pågengælde nuklid b) hvor lang tid går der, før aktivitetn er faldet til 1,0 KbQ? fatter ikke hvorda... -
Htx / Stx ?!
ForumindlægHej! Jeg går i 9. kl og skal snart finde ud af, hvilket gymnasium jeg skal vælge. Dermed har jeg MEGET svært ved at træffe en beslutning! Altså jeg står i det dilemma, at jeg ikke kan finde ud af, om jeg skal vælge stx / htx. Derfor tænkte jeg på, om der er nogen, som vil fortælle / hjæl... -
TI 89 til salg
ForumindlægJeg har et par TI 899;ere til salg.Jeg går selv på IB hvor vi netop har fået at vide at vi ikke må bruge den lommeregner alligevel, så derfor er vi en hel klasse der gerne vil have dem solgt.TI 89 bliver på mange gymnasier standarden på de nye linier der er kommet.Prisen på dem er ca. 1500 - 1... -
Gennemsnit og karakterer
ForumindlægHej alle, jeg er meget ængstlig for min fremtid her på det sidste, især mht mit gennemsnit. Jeg ved ikke hvad jeg vil være, men vil gerne have et højt gennemsnit på over 10 ca. Det her er mine karakterer som tæller med, og jeg har 5 A-fag. Fysik B Mundtlig 7 Skriftlig 10 Tysk B Mundtlig 7 Skrif... -
Klage over karakter i skriftlig dansk
ForumindlægTil afgangsprøven i skriftlig dansk valgte jeg at skrive et essay. Der skal altså siges, at jeg fik 10 i alle 3 standpunkt og 10 i mit sidste essay, så for mig var det et sikkert valg. Alligevel endte jeg med at få 4, og efter at have snakket med resten af klassen, kom jeg frem til, at jeg ikke e... -
Min Ven Thomas spørgsmål
ForumindlægKan i svare på dem her pleaseee Hvem har startet “den offentlige hemmelighed”? Hvorfor er Claus for en gang skyld glad for Lisbeths store “flab”? Har Thomas ret, når han siger, at Claus er fuld af fordomme? Hvorfor? Hvordan opfører Mini sig under diskussionen? Hvor... -
Farmaceut studiet
ForumindlægJeg skal starte på farmaceut-studiet på Danmarks Farmaceutiske Universitet efter sommerferien og vil meget gerne høre fra nogen der læser til farmaceut.Jeg er lige blevet student og er lidt bange for at det bliver for svært på universitetet. Jeg er interesseret i kemi, hvilket også er grunden ti... -
Mat A
ForumindlægHey folkens...Jeg ligger (i 1.g, ny reform)på 8 i skr. og 9 i mdt. i mat B, jeg vil gerne opgradere det til A.Mit spørgsmål lyder derfor, kan jeg gennemføre det på a-niveau? Ja, jeg ved at der er mange faktorer der spiller ind, men håber på at I med erfaringer kan hjælpe mig...Mange tak -
Pc Program
ForumindlægJeg er startet på gymnasiet og antallet af Blækregninger er kraftigt forøget.Jeg mangler et program der kan lette det lidt. Hvor jeg kan skrive brøk stykker osv. ind uden problemer. Og så skal programmet selv sætte opgaven pænt op.Programmet behøver ikke at kunne regne stykkerne, jeg skal jo også... -
medicin studiet
Forumindlæghej, jeg har et spm ang. medicin studiet. jeg tager en fagpakke til sygeplejerske, men efter jeg har taget denne uddannelse, kan jeg søge ind på medicin studie? selvom jeg ikke har en HF? -
Mundtlig mat B på gym
ForumindlægHey hey!Jeg skal op i mundtlig matematik på mandag. (B niveau på gym)Jeg tænkte på, om nogen har nogle eksempler på, hvad man kan trække? Vi har haft noget generelt på klassen, men kan ikke helt finde ud af om man bare får et emne, fx "linjen og cirklen" og så skal udlede noget derfra, ... -
endelig ferie. !!
ForumindlægSå er ferien omkring hjørnerne, og nu skal der slappes af, MEN jeg har valgt at bruge en del af min ferie på at blive bedre til mundtlig engelsk. Så jeg tænkte på om I kender nogle engelske romaner, som er læsevenlige for en 9. kl. elev. ?? (ingen kærligheds romaner. TAK ;D)
