Søgning på: matematik c mundtlig. Resultater: 19701 til 19720 af 92738
-
Grænseværdier og kontinuitet
ForumindlægHejsanEn opgave lyder:Vis, ved at udregne delta(y), atf(x)=(x+1)/(3-x)er kontinuert i 5.Angiv definitionsmængden for f, og gør rede for, at f er kontinuert.Hvordan gør man? Jeg er en n00b til matematik :( -
HJÆLP HJÆLP! EKSAMEN!!!
ForumindlægJeg skal op til matematik mudtlig B, her den 26. Og jeg har virkelig brug for hjælp. Er der nogen der har nogeb notater omkring beviser. Og hvad skal man gøre hvis man ikke kommer op i et bevis, men op i linære funktioner f.eks.??? Skal man så bare gennemgå, hvordan man bruger formelen for linære... -
sammenlign boksplot og histrogram
ForumindlægHej. Da matematik ikke er min stærke side spørger jeg herinde. Jeg har lavet et histogram og en boksplot. Jeg er kommet til opgave h hvor jeg skal sammenligne de to, hvordan sammenligner man de to forskellige? (billed vedhæftet) -
gamel opgaver ;)
ForumindlægGodaften i alle friske mennesker;= ) er det gå i byen aften idag eller slap af aften? heh jeg vil bare lige spørge om der ikke er nogle der har nogle gamle matematik opgaver og svar til, som i kan sende? gerne hvis i har lavet opgaverne i mathcad eller på TI-84;) -
Eksamenssæt i Mat HHX A?
ForumindlægHej skal til terminsprøve i morgen i Matematik A på HHX, hvilket betyder at vi højst sandsynligt skal lave eksamensopgaven fra sidste år. Så jeg ville høre om der er nogen som ligger inde med den:)? ps. Er ligeglad med karakteren, om det er til 02 eller 12:P Håber der er nogen som har den!:) -
Potensregneregler.
ForumindlægHej jeg vil have hjælp til matematik.. Er der nogen der kender nogen potens regneregler, for jeg er ikke så god til potens regning.. en ting mere. Isolere x, det har jeg også meget svært ved.. er der nogen der gider hjælpe mig med de her to ting.. det er meget meget vigtigt.... Er der ikke nog... -
dumpet eller bestået fag?
ForumindlægHvad sker der hvis en videregående uddannelse kræver bestået matematik, og at man så har fået: 7 og 7 i årskarakter men 00 og 00 i eksamenskarakter? Kan man så ikke komme ind på den videregående uddannelse, som kræver mat Bestået? -
Skitser!!!
Forumindlæghalløj derude! vi har et problem i min klasse! vi kan ikke finde en god og hurtig måde at lave skitser på i matematik noget idéer? nogle gode programmer som I muligvis har erfaring med :) -
Erhvervsøkonomi?
ForumindlægHey... Nu skal jeg snart til at vælge valgfag, så ville lige høre om der er nogen der vil fortælle lidt om faget erhversøkonomi?Minder erhversøkonomi på gymnasiet om handelsskolens?Er det et meget tungt fag?Hvad mener I, der har (haft) det?Håber der er nogen der vil svare..mvh mig -
pH beregning
ForumindlægMit spørgsmål er vedhæftet i linket: https://imgur.com/a/R5ug23U Ved 37 C kan nedbrydningen beskrives ved fgl. hastighedsudtryk: kobs=1,40*1+-4 M-1 min-1 *[H+]+17,2 M-1 min-1 *[OH-] Vands ionprodukt Kw er 2,39*10-14 ved 37 C. Hvordan skal opgaven løses og gribes an? Tak på forhånd! -
Strukturen i et bevis
ForumindlægJeg sidder her og læser op til matematikeksamen. Mange beviser er bygget op sådan at man kan omskrive løsningen til udgangspunktet. Et godt eksempel er beviset for diskriminantformlen. I beviset laver man en masse fiddelihut (multiplicer med 4a, læg b^2 til og træk b^2 fra, faktoriser og isoler... -
Funktion
Forumindlæg2x^2-3x+C For hvilke værdier af C har ligningen præsis en løsning ?? Hvordan finder man ud af det ? -
ÅhÅH
ForumindlægÅhåh... har mat. afl. til i morgen og kan ikke komme videre. Trekant ABC hvor A højde H er tegnet på linjen BC. dvs. ABC delt op i 2 trekanter. vinkel B 43,3 længde AC 4,7 længde CH 2,1 lAHl beregnes ved a^2+b^2= c^2 ikk? skal så bruge cos og sin til at finde vinkel c? -
Videregående uddannelse?
ForumindlægEr det muligt at læse/søge ind på Matematik-Økonomi med et gennemsnit på 6.00? -
Hjælp
ForumindlægHejsa! Jeg har lige fået en test tilbage i matematik, hvor jeg klarede mig usædvanligt dårligt, i forhold til hvad jeg plejer. Jeg står lige nu og skal beslutte inden mandag, om jeg vil have matematik på A eller B. Jeg vil rigtigt gerne have matematik på A, fordi det er noget jeg synes kan vær... -
SRP - Farvestoffer
ForumindlægHej Er der nogle, som har skrevet SRP om farvestoffer i matematik og kemi og kan forklare, hvad det indbefatter inden for hhv. matematik og kemi, dvs. hvilke emner man som regel kommer ind på? Tak på forhånd. -
vil man får færdighedsregning opgaver på htx
Forumindlægvil man får færdighedsregning opgaver på htx, jeg har hørt at på htx(matematik niveau b) at man fokuserer på nogle specielle emner i matematik -
til de kloge hoveder opg 3.018
Forumindlægi en trekant ABC, hvori <B er stump, er <A=21.2 grader, |BC|= 6.9 og |AC|= 14.2 beregn vinklerne B og C beregn |AB| Beregn arealet af trekanten ABC -
Ekstra fag efter afgangs eksamen ved en STX uddannelse.
ForumindlægHey alle sammen :) Jeg bliver færdig med stx her til sommer, nu kommer jeg bare i tvivl om hvor vidt mit gennemsnit rækker til min drømme uddannelse. Jeg vil gerne være flyveleder, hvilket kræver et gennemsnit på 6,0 - hvis alt holder som det er nu, men hvis der er noget der går galt så mit genn... -
Karaktergennemsnit
ForumindlægHejJeg har et snit, der kun ligger lige over de 7 godt trukket ned af et par uheldige og uretfærdige 6-taller, og derfor bliver jeg lige nødt til at vide helt præcist, hvilke karakterer, der indgår i hhv. eksamenskarakteren og årskarakteren.Regner man gennemsnittet på alle senest givne årskarakte...
