Matematik

Hjælp

21. september 2018 af Elevn (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hejsa!

Jeg har lige fået en test tilbage i matematik, hvor jeg klarede mig usædvanligt dårligt, i forhold til hvad jeg plejer. Jeg står lige nu og skal beslutte inden mandag, om jeg vil have matematik på A eller B.  Jeg vil rigtigt gerne have matematik på A, fordi det er noget jeg synes kan være spændende. Desværre har denne test gjort mig lidt i tvivl.. nogen der har en brugbar holdning til hvad jeg skal gøre?

Brugbart svar (0)

Svar #1
21. september 2018 af kuntz15 (Slettet)

Du må gøre op med dig selv, om dette kun er et enkelt stående tilfælde, eller om du forventer at du kommer til at klare dig bedre fremafrettet.

En ting så, hvilken ting var der i testen, som du klarede dig dårligt i ? 

Svar #2
21. september 2018 af Elevn (Slettet)

Det var en test som jeg egentligt ikke synes var svær... Men det var lidt blandede opgaver.

Brugbart svar (1)

Svar #3
21. september 2018 af swpply (Slettet)

Hvis du syntes matematik er spænende så skal du ikke lade dig skræmme af at en test ikke gik som forventet. Vi har alle prøvet at få et skuffende resultat i mindst en test i et fag vi er (eller var) intereseret. Det uheldige i dit tilfælde er at dette sker få dage inden du skal vælge om du vil havde matematik A eller B.

Jeg kan fortælle dig en lille hemelighed. Jeg klaret mig selv dårligt i mine første standpunktskarakterer i matematik A i 1.G. Matematik var et af mine absolut favorit fag i gymnasiet, så jeg bestemte mig for at ville være stædig og knokle hård for at forbedrede mig inden mine næste standpunktskarakterer. Det gik hverken bedre eller værre end at jeg også forbedrede mig en smugle til i mine næste standpunktskaraktere og sådan fortsatte det for mig i matematik A... små forbedringer hver gang. Jeg endte med at være blandt de bedste i klassen og fortsatte derefter med at studere bl.a. matematik ved universitetet.

Moralen af min lille anekdote er at hvis du inderligt finder matematik interesant, så skal du ikke lade resultatet af en test forhindre dig i forfølge dine interessere. Viljestyrke og en stor arbejdsindsats vil sikre dig at du nok skal nå at forbedre dig inden din næste test... du skal dog huske at det er små skridt over en lang periode. Du må bare ikke forvente at det sker af sig selv.

Jeg vil slutte med et citat af vores nationalhelt Niels Bohr:

"An expert is a person who has made all the mistakes that can be made in a very narrow field."

Op på hesten igen og sæt dig ned og grundigt studere fejlende i den test du fik tilbage forleden.

Skriv et svar til: Hjælp

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.