Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 19701 til 19720 af 32066
  • Spilteori og steroider

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg skriver SRP i idræt og matematik, hvor jeg skal skrive om steroider og spilteori. Jeg skal opstille en spilteoretiskmodel om unges overvejelser til at tage steroider. Jeg er i tvivl om hvordan det skal se ud og hvilke værdier jeg skal indrage. Hvis der er nogle der har eksempler vil de...
  • Gode råd til terminsprøve?

    Forumindlæg
    Hey.. jeg skal til terminsprøve om en uge i folkeskolen i matematik (færdighedsregning, problemregning) er der noget jeg skal lægge meget mærke til i de prøver? Nogle gode råd til, hvad jeg skal huske i problemregning/færdighedsregning Håber I vil hjælpe..
  • SRP om demens

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal snart vælge emne i SRP og jeg kunne rigtig godt tænke mig at skrive om demens. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvilket andet fag end biologi det ville give mening i at skrive i. Jeg har overvejet dansk eller matematik.
  • Jeg har brug for enorm hjælp (folkeskolen)

    Forumindlæg
    Vi har snart en eksamen i matematik, og jeg har virkelig brug for hjælp til, hvordan jeg kan blive bedre Hvis der er en hjemmeside eller deromkring noget, så pls send det inde her Jeg har virkelig brug for at blive klar til den afsluttende eksam
  • Smittefrekvens ift. corona

    Forumindlæg
    Hej, jeg er i gang med at skrive min SRO om epidimier (fagene biologi og matematik). Jeg har prøvet at finde ud af hvad smittefrekvens er, dog uden held. Kan man selv regne smittefrekvensen ud? og hvad helt præsic er det? Mange tak på forhånd:)
  • Folkeskolens afgangsprøve uden hjælpemidler - svær funktions opgave

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har været oppe i folkeskolens afgangsprøve i matematik uden hjælpemidler. Disse to opgaver var især svære og jeg har undret mig over dem meget. De to krydser er mine svar, og jeg tror desværre de er forkerte. Hvad er det korrekte svar og hvorfor? Mvh
  • Lineære sammenhænge

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg er i gang med min matematik afl. og er noget til en opgave, som jeg ikke helt forstår. Opgaveformuleringen lyder således: “udfyld resten af tabellen, når det oplyses, at funktionen f er lineære. Du skal tydeligt vise, hvordan du gør” Billede af tabellen er vedhæftet. På forhånd t...
  • n er n+n+n+n+4 røde kvadrater.

    Forumindlæg
    hej alle jeg er i gang med at kigge på en matematik aflevering jeg har fået for og en af spørgsmålene forstår jeg ikke rigtigt er der nogle der kan hjælpe mig, der er spørgsmpål 5.4 og 5.5 jeg ved at 5.5 er noget med kvadratsætningerne (eller noget i den stil)
  • Grundlinje af trekant??

    Forumindlæg
    Jeg har en opgave i matematik, hvor jeg skal udregne arealet af en trekant, men jeg har ikke grudnlinjen. Jeg har kun højden = 100, og 3 vinkler, A = 40, B = 70, C = 70. Nogen der ved hvordan man udreger længden af grundlinjen?
  • Logistisk vækst uden grænseværdi

    Forumindlæg
    Har fået stillet dette spørgsmål i matematik: Forklar om den logitiske vækst. Giv et eksempel, hvor grænseværdien ikke eksisterer. Er i tvivl om, hvordan man kan have en logistisk vækst, hvor grænseværdien ikke eksisterer. Hvis der ikke er en grænseværdi, er funktionen så ikke eksponentiel? Er ...
  • 9. kl. Mat. Eksamenssæt til øvelse

    Forumindlæg
    Hej SP! Jeg søger færdigheds- og problemregningsopgaver i matematik (folkeskole afgangsprøve). Kender I nogle hjemmesider, hvor man kan finde dem henne? Eller har I evt. nogle gamle liggende derhjemme (uden svar), som I vil være så venlig at dele?
  • Brug af enheder

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen der ved, om man skal anvende enheder i matematik i gymnasiet? Altså i selve beregning Fx areal af en kvadrat er 6*6 eller 6dm*6dm ? Eller så tilføjer man bare enheden i "opgavens konklusion"
  • Er det tilladt at anvende svarende fra FSA'er som jeg har lavet til terminsprøven?

    Forumindlæg
    Godaften, Sagen er, at jeg er blevet en anelse i tvivl, om det er tilladt at anvende mine svar fra gamle FSA'er som noter til terminsprøven i matematik med hjælpemidler (hvis de er gemt offline)? Tak på forhånd.
  • Hvordan øver jeg mig på problemløsning?

    Forumindlæg
    Hejsa, om omkring 11 dage skal jeg op til terminsprøven i matematik, og jeg går lidt og frygter problemløsningsdelen (den med hjælpemidler). Derfor vil jeg gerne spørge jer hvor, eller hvordan jeg kan øve mig (særligt ting som Geogebra, Algebra og geometri).
  • tangent til cirkel

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg har fået en aflevering for i matematik, dog mangler at gennemgå nogle ting i det emne vi har om lige pt. Jeg har derfor svært ved at svare på de sidste opgaver i afleveringen. Dette er den ene opgave:
  • Ligning.

    Forumindlæg
    Er nød til at BEDE om hjælp til denne ligning: (x-1)+17(x-3)=4(4x-9)+4 Jeg kan føler mig meget fortabt, eftersom Jeg ikke har haft matematik siden 1989 :-( Jeg kan ikke finde ud af det med de parenteser, de forvirre mig voldsomt.
  • Hjælp til vejledende eksamen spørgsmål

    Forumindlæg
    Har fået et vejledende spørgsmål til den mundtlige matematik eksamen der hedder: Gør rede for eksakt løsning af den lineære 1. ordens differentialligning. Er der en der kan forklare mig hvad "Gør rede" indebærer? På forhånd tak.
  • EKSAMEN!! til jer der var til mat skriftlig idag?

    Forumindlæg
    Hej! Til jer der var til folkeskolens matematik færdighedsregning hvad svarede I så ved opgaven om hvor mange gange den lille trekant kunne være inden i den store? jeg gættede på 6, men havde desværre ikke tid til at regne det efter... :(
  • MAT A SKRIFTLIGT

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg sidder og skal læse op til matematik skriftlig eksamen. Jeg savner en oversigt over alle de emner, man skal have styr på, og en slags oversigt over de "opgavetyper" man kan blive udsat for. Er der nogle der ved, hvor man kan finde sådan en? Tak på forhånd!
  • Bekendtgørelse for eksamen, Mat A Stx.

    Forumindlæg
    Hej, Jeg synes ikke rigtig jeg kan finde rundt på undervisningministeriets side. Er der nogen der kan linke mig til hvordan eksamen foregår med den nye ordning på Matematik A? Altså hvor lang forberedelse, hvor meget til at votere osv? Mvh