Matematik

Gode råd til terminsprøve?

13. oktober 2022 af helena000 - Niveau: 8. klasse
Hey.. jeg skal til terminsprøve om en uge i folkeskolen i matematik (færdighedsregning, problemregning)

er der noget jeg skal lægge meget mærke til i de prøver? Nogle gode råd til, hvad jeg skal huske i problemregning/færdighedsregning

Håber I vil hjælpe..

Brugbart svar (0)

Svar #1
14. oktober 2022 af AMelev

1. Dagene før prøven: Forbered dig så godt som muligt på gamle afleveringer. Koncentrer dig, om at lave de opgaver, du er usikker på, i detaljer.
2. Aftenen før prøven: Klap dig selv på skulderen og sig til dig selv, at du har gjort, hvad du kunne.
Læg bøgerne til side og slap af med det, du har lyst til. Få en ordentlig nats søvn, så du er udhvilet på dagen

3. Til prøven: Læs opgaveformuleringerne grundigt.
Færdighedsregning: Start med dem, du har styr på, så er du godt i gang. 
Problemregning: Noter de vigtige oplysninger på et stykkke papir, så du ikke skal lede hele teksten igennem for at find dem, når de skal bruges.
Pas på ikke af blive fanget tidsmæssigt af en enkelt opgave. Hvis du skal bruge resultatet fra en opgave, som du ikke kunne løse, i en anden opgave, så sæt det til et eller andet og gå videre derfra i stedet for at give helt op.

Det det, jeg lige kunne komme på.
God arbejdslyst og husk, at hvis du gør dit bedste, kan ingen forlange mere.

Skriv et svar til: Gode råd til terminsprøve?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.