Søgning på: engelsk disposition nelson mandela. Resultater: 19721 til 19740 af 26355
-
Bølger og Fotoelektrisk effekt - Fysik Eksamen
ForumindlægHej igen, har blot nogle flere spørgsmål før jeg skal til fysik eksamen ! For det første, hvad er stående bølger, og hvordan opstår de i diverse musikinstrumenter der er karakteriseret af strenge og lukkede-, halv- og helåbne rør? Hvad er den fotoelektriske effekt, og hvordan beviste Einsten ... -
Anatomi - termer og begreber
ForumindlægHej SP. Jeg sidder her med nogle begreber til det anatomikursus jeg er ved at tage online. Jeg er kommet fra til at inversion og pronation ser MEGET ens ud på en fod, ligesom eversion og supination. Men jeg er i tvivl om, om det faktisk er det samme, og hvilken term der er mest korrekt at bruge... -
Printer og netværk
ForumindlægHvis man har en laser printer og gerne vi have den tilsluttet ens netværk hvad skal man så gøre? Printeren har ingen net-stik, men ejer kun en USB-port. Ydermere har min router ingen stik der hedder printer.. Hvad gør jeg?? -
Medicin studiet
ForumindlægJeg har et snit på 10,7 inkl. hurtigstartbonus og ønsker at læse medicin. Hvis adgangskvotienterne er de samme som sidste år, så har jeg kun mulighed for at komme ind på AAU eller AU som standbyplads. Jeg bor i KBH området, men at flytte ser jeg ikke som det store problem og desuden vil jeg allig... -
Dm(f)/Vm(f)
ForumindlægHej Hvordan angives Dm(f) og Vm(f) helt formelt? Min bog, HTX Mat B2, som tilsyneladende ikke rigtig kan finde ud af, hvad den helt vil, angiver i eksempler både nævnte begreber med firkantede klammer og krøllede parenteser, ex: Desuden anvender den både almindeligt komma og semikolon... -
Offline - snyd?
ForumindlægHej Når man er til eksamen/årsprøve skr. må man jo ikke bruge internettet, men er det muligt at bruge en hjemmeside "offline" uden at man blive beskyldt for snyd? Jeg har fundet en hjemmeside hvor man kan beregne det gyldne snit ved at sætte billedet ind.. -
Essay i sagprosaopstilling?
ForumindlægHej Jeg er lidt i tvivl: bør man stille essays op i sagprosaopstilling (dvs. med rubrik, underrubrik, mellemrubrikker, byline, brødtekst osv.) eller er det valgfrit? -
mættede og umættede carbonhydrider
Forumindlæghej.. er der nogen der kan forklarer mig hvad mættede og umættede carbonhydrider er? jeg tror det er alkaner og alkener, kan det passe? på forhånd tak -
Må man det?
ForumindlægHej, Må man egentlig tage sine notatater hjemmefra med til selve eksaminationen? Altså også dem der er lavet på com? På forhånd tak! -
Opgave status
ForumindlægJeg ved at der er mange som ikke kan forstå hvor deres opgaver bliver af.. Af den grund har jeg oprettet denne tråd, hvor jeg håber at readaktører fra de andre fag også vil give deres besyv med statusen. Der ligger pt.: 82 opgaver og vendter i biologi og 78 opgaver i kemi. Personligt vil je... -
hurtig Hjælp til grammatik
Forumindlægjeg har brug for lidt hjælp til at finde ud hvad fejlene i disse sætninger hedder. Altså ikke hvad fejlene er, men hvad det er for en slags fejl. " All of them are very sweet" "When you have to go to xxxxxx school...." "4.days we can leave the school at 12.15 and one d... -
rettesætninger med gramatisk forklaring
ForumindlægDer er 1 fejl i følgende sætninger: - Peter simply cannot avoid to get tricky questions from the teacher (jeg tror at "to get" skal rettes til "getting", men kan ikke forklare med gramatiske regler) - Have you heard anything about that the rules have been changed lately? fork... -
Hvilken fag kommer SRO'en til at indeholde?
ForumindlægHej Jeg ved at jeg skal i 2.g skrive en af de større opgaver (SRO). Men studieretning består af tre fag, det må da blive svært at inddrage alle tre fag med selvom de alle tre er narturvidenskablige..? Eller er det bare to af af de te fag der skal med ..? -
International politik
ForumindlægVil i kalde det for et internationalt samfund eller internationalt system? Og hvorfor? -
ILIADEN - Homers - Noter til 1. og 24. sang
ForumindlægHej Jeg skal snart til old-eksamen, og i den forbindelse ville det være UTROLIG, utrolig dejligt med nogle noter til 1. og 24. sang. På forhånd mange tak Vh Anne -
03.. jeg mangler lidt hjælp
Forumindlægokay, jeg var så uheldig at jeg fik 03 til min latin eksamen i 1.g og så tænkte jeg på om det gælder for 3, eller 0.3?? fordi mit eksamens gennemsnit som skolen har talt sammen passer, hvis jeg regner det med som 3. men jeg har altid troet at det gjaldt for 0.3?? er der nogen der ved det?? -
Noter til Eksamen
ForumindlægHey Nogle som kender de klare regler omkring noer til eksamen? Må man gerne have sine noter, som man har skrevet i løbet af året (herunder også computer noter), med ind til selve eksaminationen? Jeg mener der blev lavet en ny regl sidste år som gjorde at det var lovligt. Dette indlæg gælder stude... -
Salg af bøger til medicin studiet
ForumindlægHej Alle Jeg har en del bøger til medicin studiet 1 og 2 semester, har vist stadig de fleste, men nu har jeg skiftet uddannelse og så skal de væk :) Så skal du bruge nogen, så skriv endelig og så finder vi en god pris :) -
1 sætnings rettelse
ForumindlægAs a muslim girl, I think it's okay to marrie within a different culture, but not outside the religion, because first of all my parents wouldn't accept it and from family experience I have seen that many problebs will come. -
Søger danskkyndig - Skr dansk 2007
ForumindlægHej alle! jeg har netop, sikkert som mange andre kommende studenter (wehu!) fået mine skriftlige prøver tilbage. Jeg er utilfreds, idet jeg har fået karakteren 8 i dansk. Da jeg læste min stil igen, blev jeg pludselig i tvivl. Jeg havde forventet mere, men tilsidst så jeg mig blind på stilen, og...
