Søgning på: religion c begreber. Resultater: 19721 til 19740 af 70434
-
Eksamen - Energi
ForumindlægSkal til eksamen i fysik i næste uge. Kan risikere at trække spørgsmål om Energi. Skal kunne give en præsentation af begrebet energi og lægge hovedvægten på energiomsætning. Er det nogen, der kan hjælpe med, hvad jeg kan bruge 8 min. på at snakke om dette? Er lidt blank på dette område, så al h... -
Kulturforståelse :)
ForumindlægHej alle sammen :) Til min sidste eksamen skal jeg op i kulturforståelse, men desværre er mine noter ikke lige de bedste (desværre). Derfor ville jeg høre om der var nogen, som havde nogle noter omkring kultur begreber og hvad de betyder. - Hvis ja, er i velkommen til, at skrive en besked herind... -
Efterkrigstiden
ForumindlægJeg skal til mdt. dansk eksamen den 8. og i vores emne om efterkrigstiden fortalte min lærer at det er godt at sætte sig ind i Realistiske vs. Modernistiske strømninger i den periode, og det har jeg intet begreb om. Nogle der har nogle input til det, og som kan komme med lidt guldkorn? :D -
Validitet og reliabilitet
ForumindlægHeeey folkens Nogen der kan hjælpe mig med forståelsen af validatet og reliabilitet. Ved at validatet (=gyldighed) og reliabilitet (pålidelig)...har søgt lidt frem og tilbage, men mangler bare nogle eksempler for en bedre forståelse og forskellen på de 2 begreber. Nogen der har nogle gode e... -
Den eksponentielle funktion (udvikling)
ForumindlægHej jeg skal redegøre for begreberne fremskrivningskonstant, vækstrate, fordoblings- og alveringskonstant (tiden) samt udlede formler for disse, og redegøre for differentiering af en eksponentialfunktion. Problemet er bare, at jeg ikke kan finden noget om fremskrivningskonstant, vækstrate og diff... -
Diffrentialregning
Forumindlæg• Forklar, hvorledes man v.hj.a. f ’(x0) kan bestemme ligningen for en tangent til en graf. • Redegør for, hvad fortegnet for den afledte funktion f ’(x) kan fortælle om monotoniforhold, maksimum og minimum for en funktion. Begreberne definitions- og værdimængde ønskes også ... -
HÆLP mig med Homers Odysse
ForumindlægHej, Hvorfor bliver Nestos kaldt for "hestebetvingeren Nestor"? Og hvad er en hestebetvinger egentlig? Hvad er Pylierfolket? Er Thrasymedes Nestos søn? Hvem er Aigiderysteren? Jeg forstår ikke sætningen: "Ganske som hun bad da den forstandige søn af Odysseus."? Er der et begre... -
Sandsynlighedsregning - tilbagelægning
ForumindlægHej Jeg sidder og skal til eksamen i sandsynlighesdregning, men jeg har meget svært ved finde ud af "tilbagelægning". Selve begrebet er jeg i tvivl om. Hvad vil det sige at det er med tilbagelægning? Og hvad hvis det er uden? Og hvad er deres styrker og svagheder?Og hører... -
Bevis for procentregning
ForumindlægJeg har fået disse eksamenspørgsmål som jeg skal forberede mig på: -Forklar, hvordan man lægger procenter til og trækker procenter fra. -Gør rede for begrebet fremskrivningsfaktor, og giv et eksempel på anvendelse heraf. Jeg har både forklaret og gjort rede for de to ting, men jeg... -
fremskrivningfaktor og gennemsnitlig procent.
Forumindlægheej... jeg har fået mit udkast til mundligt matematik eksamen, og sidder og bøvler men et spørgsmål, som går ud på at omtale begreber som fremskrivningsfaktor og gennemsnitlig procent, ved godt at fremskrivningsfaktor er 1 + r men, ville gerne kunne sige lidt mere til eksamen om det.. mvh. tri... -
humor og satire!
ForumindlægHej alle sammen sidder her i satiren og ikke mindst humoren sverden og føler mig lidt på hærensmark... For at blive færdig har jeg brug for hjæp til følgende spørg: -Hvad er satire og hva dækker dette begreb? -Hvad er humor og hvad dækker dette begræb? Kan i give mig to eksempler på humor (hv... -
Drama eksamen - hjælp
ForumindlægHej. Jeg skal til dramaeksamen i næste uge, og der er lige nogle begreber jeg ikke helt forstår, som jeg håber I kan hjælpe mig med. På forhånd mange tak!(: Hvad er frontstage og backstage? Hvad er skindialoger? Hvad er en tomteks i det absurde teatert? Hvad er en revy i det stilise... -
MAT A svar haster - haster
Forumindlægspørgsmål: - omtal anvendelser af det bestemte intgral ( forstår ikk spørgsmålet? mener han at jeg skal give exp- på det bestemte integral?) - omtal anvendelser af stamfunktioner - redegør for at det bestemte integral kan opfattes som en grænseværdi for summer (eksempelvis middelsummen) - defener... -
Ang. Elektrolyse af HCL
ForumindlægHej. Jeg har lige et spørgsmål om elektrolyse af HCL. Kan man putte phenolphtalein for at fremme effekten? Så den basiske del i elektrolysekaret bliver rød? Og det er vel? H2? Men i dets beholder kommer der jo kun luft? Og klor Cl2 i den anden? hm, og kan i hjælpe mig med begrebet "titring... -
braham
Forumindlæghej, der er nogle begreber jeg ikke helt endnu forstår indenfor buddhismen.. Hvad er en Brahmanog en Boddhisatva? er en Boddhisatva en der er blevet oplyst og hjælper andre med at blive det? Af hvad jeg har læst, har jeg forstået at der er 3 forskellige hovedretninger i budhismen, hvoraf de to ... -
Genotype, fænotype osv.
ForumindlægRedegør ud fra et selvvalgt eksempel for begreberne fænotype – genotype, homozygot - heterozygot, autosomal – kønsbunden, recessiv - dominant, og forklar derefter hvordan man kan se på en stamtavle, at der er tale om en recessiv sygdom. Har lidt svært ved at finde et godt eksempe... -
SSO - oversætte engelsk
ForumindlægHej JEg skal oversætte noget engelsk biologi til dansk, og der er et begreb, jeg ikke kender til. Sætningen lyder: Efficacy may be related to a modification of climacteric overactivation af GnRH pulse generator Det er det der "pulse generator" jeg ikke helt forstår, jeg håber meget på ... -
Bio hjælp!
ForumindlægEr der nogen der har nogle gode svar til det her: Beskrive de forskellige faser af transkriptionsprocessen inkl. initiering, elongering og terminering. Beskrive DNA-replikation inkl. begrebet semikonservativ replikation, initiering samt syntesen af leading-streng og lagging-streng jeg har prøv... -
Eksamensspørgsmål - Eksponential funktioner
ForumindlægHej, har fået dette spørgsmål som jeg kan trække til eksamen. Har brug for hjælp! håber virkelig i kan hjælpe.. Gør rede for sammenhængen y=b·a^x og dens graf, og forklar betydningen af a og b. Forklar begreberne fremskrivningsfaktor og halverings- og fordoblingskonstant. Vis hvordan man kan ... -
Eksamensspørgsmål - Eksponential funktioner 2
ForumindlægHej, har fået dette spørgsmål jeg kan trække til eksamen. Har brug for al den hjælp jeg kan få! Gør rede for sammenhængen y=b·a^x og dens graf, og forklar betydningen af a og b. Forklar begreberne fremskrivningsfaktor og halverings- og fordoblingskonstant. Vis hvordan man kan bestemme halveri...
