Søgning på: fransk eksamen mundtlig. Resultater: 19741 til 19760 af 42938
-
Bevis for sin og cos
ForumindlægEr der nogle, som kan hjælpe mig med beviset for sinus og cosinus. Jeg har mat. på b-niveau. Jeg forstår ikke rigtigt det bevis der er i min bog (Tal, geometri og funktioner). Der står følgende:"Vi ser på trekant ABC og den tilsvarende standart-trekant A'B'C' hvor c'=1. Her e... -
Additionsformlen
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig at bevise additionsformel nr. 3 som siger: sin(u+v)=cos(u)*sin(v)+sin(u)*cos(v) hvorefter jeg vil bevise odifferentation af sin(x) til min mundtlige eksamen. Jeg er lavet en enhedscirkel hvor jeg har tegnet to enhedsvektorer. Herefter har jeg fundet skalarproduktet melle... -
Budskab i en artikel (Dansk)
ForumindlægHej. Jeg har trukket emne i dansk til 10 klasses mundtlig eksamen, som hedder når livet slår et sving. og har valgt en prøvetekst fra ekstrabladet som hedder i et par sekunder er jeg glad, som handler om en 21 årig kvinde, der har kæmpet med selvskade og selvmordstanker siden hun var 14, om hvord... -
Hvad er budskabet til denne artikel? (i et par sekunder er jeg glad, ekstra bladet )
ForumindlægHej er der nogen der kender til og har læst denne artikel grundigt? : http://www.lmsnyt.dk/Files/sk%c3%a6re%20smerten%20v%c3%a6k%20EB_31032014.pdf (i et par sekunder er jeg glad). Det er den artikel jeg skal snakke om under min mundtligt dansk eksamen i næste uge, og har brug for ALT hvad i ved ... -
hjælp til forståelse af Spørgsmål
ForumindlægHej jeg har fået mine mundtlige eksame spørgsmål til Matematik A Der er nogle jeg ikke lige forstår, så håber en kan hjælpe mig. 1) Gennemføre beviset for andengradsligningens rødder. Kan ikke finde det bevis er ikke helt sikker på hvad det er for et bevis ? 2) Redegøre for andengradspolynomiet... -
Hvad skal der til for at bestå Oldtidskundskab C på STX?
ForumindlægOldtidskundskab er ikke mit stærkeste felt, og faget har kun en vægtning på 0,75, så det er ikke noget der vil gå synderligt meget ud over mit gennemsnit, udover en demical til eller fra. Jeg har andre eksamener at tænke på, og vil derfor distribuere min tid på den mest fornuftige måde, så jeg b... -
Gymnasiet eller HF
ForumindlægHejNogle der kan forklare hvorfor der er den forskel på HF og gymnasie?(jeg vil er ikke ude på at starte debatten om hvad der er bedst)Jeg har selv afslutte en alm. matematisk studentereksamen på 2 år på studenterkursus (med samme niveauer som 3. årig).Min søster har samtidigt afsluttet HF.Jeg sy... -
Feedback på rapport/oplæg jeg skal eksamineres i, som led af et virksomhedprojekt.
ForumindlægHej kemikyndige :) Jeg læser kemi på KU og skal til at starte på mit 3. år. Jeg har her i sommerferien arbejdet på et virksomhedsprojekt for en medicinalvirksomhed, hvor jeg har skulle syntesere et stof hvis biokemiske egenskaber virksomheden har en interesse i at undersøge. Jeg skal i den forbi... -
Akustisk Guitar lyd!
ForumindlægHej,Jeg ved at der i en akustisk guitar vil lyden blive koncentreret inde i selve kassen, og skydes ud som en kraftigere lyd så at sige - det fungere sådan set som en lille aplifier.. Præcis som i et rum med god akustik, hvor lyden forstærkes visse steder, mens der andre steder er et "dead-p... -
Spørgsmål ang. metode
ForumindlægJeg har i min AT-eksamens synopsis beskrevet et eksperiment som værende hypotetisk deduktiv. Jeg skal op til eksamenen i morgen og forsvare den mundtligt, men bliver nu pludseligt i tvivl om, hvorvidt eksperimentet er induktivt eller deduktivt. Emnet er skørbug (sygdom, der ramte sørejsende). Her... -
f(x) løsning til differentialligning
ForumindlægJeg har lidt svært ved denne type af opgaver, hvor man skal vise, at f(x) er løsning til en differentialligning. Fx. har jeg nogle opgaver fra starten af året som jeg ikke har kunnet regne, håber der er en som kan fortælle mig fremgangsmåden og hvordan jeg kan løse dem, for mundtlig eksamen er li... -
Demokrati i Danmark og USA
ForumindlægHej. Jeg har været oppe og trække spørgsmål til min Samfundsfags eksamen i morgen. Titlen er "Demokrati i Danmark og USA" og opgaveformuleringen lyder således: "Ud fra vedlagte materiale skal du opstillle, dokumentere og diskutere en faglig problemstilling, dvs du skal lave en syno... -
Eksamenforberedelse til Kemi
Forumindlægnogle tips til mundtlig kemi eksamen på c-niveau- Jeg skal snart op i kemi på c-niveau og det er jeg ikke vildt tilfreds med, men man skal jo prøve at få det bedste ud af det, så jeg vil gerne have noget hjælp til hvordan man lige skal kringle sådan en situation. Vi har fået et eksempel på hvor... -
Gensplejsning og kloning?
ForumindlægJeg sidder og er ved at forberede mig til den mundtlige biologi eksamen, og skal kort gøre rede for princippet med gensplejsning... Der står ikke så meget om det i min bog, og har søgt på nettet hvor jeg dog har fået lidt information, men det er ikke det store, så har virkelig svært ved at finde... -
Gensplejsning
ForumindlægSidder og er ved at forberede mig til min mundtlige biologi eksamen imorgen (B-niveau). Jeg har fået en figur der viser en gensplejsning og har meget svært ved at forstå den:( Først ser man noget menneske dna med et insulin gen, insulingenet bliver klippet ud vha EcoRI. I den anden side af fig... -
Phytagoras: a²+b²=c²
ForumindlægJeg er ved at forberede mig til den mundtlige prøve i matematik. Der er nogle forskellige emner vi skal igennem til eksamen, og jeg er ved at lave noget med phytagoras. Jeg har valgt emnet: Titanic Spørgsmål 1: Der kommer en retvinklet trekant der, hvor titanic er ved at synke (hvor n... -
Potens og rod?
ForumindlægHejsa. Jeg skal snart op i mundt. årsprøve, matematik, og har bl.a. et sprøgsmål der lyder: Potens og rod Giv en beskrivelse af potens og rod. Gør derefter rede for potensudvikling. Nogen som kan give mig nogle gode råd til hvordan jeg skal sammenkoble emnerne, og mest af alt: hvad er væsentligt... -
Vektorer i rummet
ForumindlægJeg er i gang med at læse til mundtlig eksamen, og skal lige ha' styr på et par basisregler: Ved vektor mellem to punkter, ved de fleste vel, at vi bare trækker punkterne fra hinanden. Eks; P(0,5,0) og C(3,5,4). Men rækkefølgen er jo ikke ligegyldig: Enten ender man op med vektor PC = (3,0,... -
Kim Fupz Aakeson
ForumindlægHej:) Jeg har trukket Kim fupz som fordybelsesområde til dansk mundtlig eksamen, jeg tænkte derfor om der var nogle af jer der lå inde med nogle forslag, til hvilken novelle jeg kunne vælge. Da vi har læst "Jomfruen", "Tennis" og "Drengen der ikke vidste hvad han ville&qu... -
Berlin og efterfølgende betydning
ForumindlægHej I kære mennesker! Det er sådan, at jeg om ikke så længe skal til tysk eksamen (mundtlig) og er så småt ved at være færdig med dispositionen. Jeg har lavet et punkt der hedder: "Berlin" (her vil der komme forskellig info om byen m.m.), "Hitlers tot" (hvornår, hvordan og...
