Søgning på: fysik noter b. Resultater: 19741 til 19760 af 110438
-
mat-programmer?
Forumindlæghej, er der nogen der kender nogle matematikprogrammer , hvor man kan løse ligninger numerisk osv.? (skal bruges til studieretningsopgave) -
bakke :(
ForumindlægHvis en person kører op af en 87 meter høj bakke. kan man så beregne det arbejde det kræver at komme op på toppen af bakken ? -
Matematisk beskrivelse og analyse af spring (længdespring)
ForumindlægHej, jeg skal snart til at skrive Srp. Min opgave lyder på at jeg skal skrive om længdespring, hvor fagene er mat og idræt. Jeg har bare et problem med hensyn til litteratur indenfor matematikken. Jeg kan nemlig ikke finde noget der beskriver et spring, en formel eller en slags af analyse af et... -
tygdekraften og ligevægt
ForumindlægJeg er i gang med mit studieretningsprojekt her i 3.g og har fået dette spørgsmål jeg ikke forstår: Beregn tygdekraften mellem en stor og en lille kugle når systemet er i ligevægt. Nogen der kan hjælpe med hvad det vil sige når det er i ligevægt? -
Molekylers gennemsnitlige kinetiske energi
Forumindlæg1 g H2 og 2 g N2 er placeret i hver sin beholder med ens V og T. Argumenter for, at molekylerns gennemsnitlige kinetiske energi i begge beholdere vil være ens. Skal jeg argumentere ud fra E_kin = ½mv? Hvis den gennemsnitlige E_kin i begge beholdere er ens, så må N2-molekylerne jo være langsomme... -
hjælp til fysikdel i SRP
ForumindlægHej Jeg skriver om ultralydscanning i min srp opgave. Jeg har fundet materiale der beskriver selve ultralydscanningen, men skal finde ud af hvordan den virker rent fysisk? Beskrive det fysisk med nogen formler mm. Er der nogen der vil hjælpe mig? Mange tak på forhånd! -
Løsning at halverings ligning !
ForumindlægJeg har ikke lært at regne med log, og kan ikke finde nogen steder hvor jeg kan finde noget om emnet, ligningen er som følger T1/2=(log(1/2))/(log(a)) og har fået følgende ligning: 8=(log(1/2))/(log(a)), hvordan løser jeg den ? jeg synes lige meget hvad jeg gør får jeg ikke det rigtige. Mvh Kenneth -
stofmængdeberegning
Forumindlægdavs, sidder med et ret enkelt problem.. Hvordan beregner jeg stofmængden (mol) af 3,12 ml AgNO3? -
Delta G/G-værdi for ethanol?
ForumindlægJeg har prøvet at søge på nettet, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad ethanols G-værdi er? Jeg skal nemlig beregne delta-G for den proces hvor glukose omdannes til ethanol og kuldioxid (gæring). -
pKs
ForumindlægHej Jeg er igang med en opgave, men jeg er gået i stå med den, håber i kan hjælpe :) Opgaven er i den vedhæftede fil. For at beregne pH, har jeg brug for ks eller pks, men hvordan beregner jeg det ud fra de data der angivet? På forhånd tak´:) vh. Hans C. -
Forklaring bedes, kan det passe?
ForumindlægFra Wikipedia: Man kan nogenlunde måle afstanden til lynnedslaget. Man skal blot begynde at tælle sekunderne, når man ser lysglimtet fra lynet, da det tager ca. et sekund at udtale tusind (et-tusind, to-tusind, tre-tusind, osv.) kan man tælle tusinder. Når det første høje knitren kan høres, s... -
Hvor kommer boblerne fra..
ForumindlægNu er jeg i gang med at lave æg... Men så tænke jeg på, hvorfor opstår der bobler? Altså - det er vand - flydende vand, og så kommer der bobler.. Er det oxygen de bobler indeholder eller er hydrogen boblerne indeholder? Eller noget helt tredje? For det er jo en gas art der er i boblerne vel? -
atomsopbygning eksam
Forumindlæghej alle atomer er opbygget af tre slags elementerpartikler protoner, neutroner, og elektroner Atomer er opbygget af negativt ladede elektroner, der bevæger sig omkring en meget lille, positivt ladet kerne bestående af protoner og neutroner. Hvilket grundstof der er tale om, afgøres af antalle... -
Teori i biologi
ForumindlægHej, jeg har helt styr på metode og empiri, men jeg er ret meget i tvivl om teorien i biologi. Jeg har taget udgangspunkt i nogle forsøg andre har lavet, men synes ikke rigtigt der er nogen teori bag. Jeg skriver om fedme og følgesygdommene Håber i kan hjælpe På forhånd tak -
Synopsisen eller oplægget?
ForumindlægJeg har to spørgsmål vedr. synopsisen og oplægget. Hvad skal være mest overordnet, og hvad skal være mest detaljeret? Hvad skal være mest faktuelt? Med venlig hilsen -
Elektrisk kredsløb
Forumindlæghej, er der nogen der har en idé til et forsøg man kan lave under emnet "Elektrisk kredsløb" til FSA det må gerne være et lidt større forsøg - og noget der giver bonus hos censor :) -
God problemformulering
ForumindlægHej derude.. Ville høre om nogen kan hjælpe med en god problemformulering til telefonen? Det er i forbindelse med AT-10 jeg søger en. tak på forhånd -
AT-8 PROBLEMFORMULERING
ForumindlægVidenskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 jeg skal ligesom alle andre 3.g'er skriver AT-8. Jeg har ligesom en stor del andre valgt at skrive om Darwin op imod de kristne synspunkt. er der nogle der har nogle gode ideer til en god problemformulering, da jeg er helt bla... -
Dommedagsvisioner
ForumindlægJeg er nu kommet frem til at jeg i AT vil skrive om dommedagsvisioner. Men er lidt på bar bund ang. problemformulering og underspørgsmål? Evt. fagkombination. Har læst trådende om det herinde. Men er der er andre venlige sjæle der evt. kunne komme med andre foreslag :) -
hvad bruger man varme fylde til?
Forumindlægjeg sidder og læser til eksamen og vil rigtig gerne vide hvad man bruger varmefylde til. hurtige svar vil der blive sat stor pris på :D på forhånd tak
