Søgning på: afsætning build a bear. Resultater: 19761 til 19780 af 144068
-
Hvor meget kemisk energi frigives? hvor stor er brænderens effekt i watt?
Forumindlæg64. en spribrænder afbrænder 2,5 gram sprit på 5 minutter a: hvor meget kemisk energi frigives? b: hvor stor er brænderenes effekt i watt? tak på forhånd -
Opgave 10
ForumindlægJeg har fået en opgave i en matematikaflevering, der lyder således: Et andengradspolynomium f er bestemt ved f(x)=ax2+bx+c. Det opllyses at f har nulpunkterne -3 og 5 samt f(3)=-36. Bestem tallene a, b og c. For at beregne b og c, har jeg tænkt mig at benytte formlen: ax2+bx+c = a(x-r1)(x-r2) ... -
Hvilken form for isomeri forekommer i følgende forbindelse
Forumindlæghej er der nogen som kan hjælpe mig a) Hvilken form for isomeri forekommer i følgende forbindelse: CH3CHCHCH2CH3 b) Opskriv konstitutionsformel og navngiv de mulige isomere. Tak på forhånd -
Beregn beholderens samlede overflade.
ForumindlægMin Opgave lyder sådan. En beholder måler 17,4 * 18,2 * 22,9 dm3 A Beregn beholderens samlede overflade. B Hvor mange liter kan der være i beholderen? -
Se om der er fejl?
ForumindlægHej nogen der vil se om jeg har fejl?? El taller de Tere está en Madrid y por eso tiene que ir a Madrid todos los días. A las nueve y media se (- med eller uden?) va. Primero debe va a el colegio Estilo para dejar el niño, y entonces va en el trabajo. Está en el ta... -
Bestem højden i en trekant?
ForumindlægJeg har en retvinklet trekant ABC, hvor: a = 6 b = 8 c = 10 C = 90 grader Jeg skal bestemme højden, hc. hvordan?? -
Beregning af side i trekant
ForumindlægI trekant ABC er |AB| = 3 og vinkel A er 44°. Arealet af trekant ABC er 4. Jeg skal beregne |BC| - men jeg er helt tabt - lidt hjælp? :D -
Hvad er trekantens areal
ForumindlægHøjden i abc =3 ad=4 dc=1 hvad er trekantens areal hvad er længden af AB, BC størrelsen af vinkel A, C og B -
siden i en trekant
ForumindlægHej allesammen:) er der nogen der ved hvordan man finder BC i denne opgave?? Jeg har fundet frem til at vinkel A er 39 grader og AC er 7,5 tak på forhånd -
Matematik
ForumindlægHej jeg skal lave en trekant i geogebra, jeg ved ikke hvordan man laver den i geogebra håber du vil hjælp mig. den skal være 6 cm a skal være 80 grader c skal være 50 grader -
Redoxreaktioner - afbrænding
ForumindlægHej! Jeg er ved at læse op til kemi A mundtlig eksamen, og jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal forklare forskellen på afbrænding af cellulose og nitrocellulose - er der nogen, der kan hjælpe? -
Enheden på en koefficient (tendenslinje)
ForumindlægHvis jeg har volumen, V, [m3] ud af x-aksen og tryk, p, [Pa] ud af y-aksen, hvilken enhed har a så, når tendenslinjen er p(V)=a·V-1.4 Tak på forhånd. -
Reducering
ForumindlægKunne nogen ikke lige være søde at hjælpe med denne opgave? :) Der må gerne gives en forklaring og en kronologisk udregning :) Tak! :) (a-2)(a+5) Kan ikke helt huske hvordan man gør.. -
Vektorer i rummet
ForumindlægHvordan kan jeg opstille planens ligning ud fra tre punkter som er for eksempel: A=(2,7,9) B=(-3,4,12) C=(0,-8,-13) Tak på forhånd :) -
Benytte cosinusrelationen i denne trekant?
ForumindlægHej Jeg har en trekant ADE Hvor: E=132 grader d= 1,5 a=4,0 Passer det, at jeg skal bruge cosinusrelationen, og hvordan det, når mine sider og vinkler hedder ADE? tak -
Væksthastighed
ForumindlægHej sp Jeg har siddet med disse opgaver i lang tid og jeg ved ikke, hvordan man løser dem. Jeg ved at man skal lave en desolve i opg a, men er ikke helt sikker på hvordan Tak på forhånd. -
EP valg af emne og fag
ForumindlægHejsa :) Jeg sidder og skal vælge fag og emne til EP, og jeg vil høre, om jeg må vælge to c-fag, eller om jeg skal vælge et fag på b- eller a-niveau. -
Tegn grafen for x og benyt modellen til at bestemme alderen af en delfin med længden 200 cm.
ForumindlægHej kan nogen forklarer mig hvordan jeg løser opgaverne a og b ved brug af enten Maple eller geogebra? :) (opgaven vises i det vedlagte skærmbillede) - Tak på forhånd -
optimering
ForumindlægHej jeg er i tvivl om en optimeringsopgave i matematik : Jeg er har bestemt a) til f(x)=45x som funktion af antal kg det er b) jeg er meget i tvivl om tak på forhånd -
Opgaven omhandler følgende reaktionsskema og beregninger.
ForumindlægVil sætte pris på noget hjælp, da jeg er blank på Kemi. Det kun opgave A og C, som i skal gå udfra :) På forhånd tak! (Har vedhæftet en PNG fil, af selve opgaven)
