Søgning på: bioteknologi eksamen 2012. Resultater: 19761 til 19780 af 35989
-
Hjælp til metoder i AT (his, psyk)
ForumindlægSå er det AT eksamen tid, og jeg skal på fredag aflevere min synopsis, men jeg er blevet lidt i tvivl om metodeafsnittet. Mit emne er "Slaget ved Stalingrad" og jeg skriver i henholdvis historie (A) og psykologi (B), så min problemformulering/problemstilling ser sådan ud: "Hv... -
Droppe ud af STX?
ForumindlægHej, jeg går lige pt i 2G på STX-uddannelsen. Jeg fik fine karakter i 1g.. Dvs, 4-taller til mine eksamerne. Nu i 2G, har jeg dumpet de fag jeg har svært ved.. Matematik & Kemi, og jeg har endda været så uheldig at trække både mundtlig matematik OG kemi.. Jeg fik et stort -3 til mundtlig ma... -
Skal jeg?!?!
ForumindlægAng. forrige debat: KLage. Så i går spurgte jeg min tysklærer om han ville snakke med mig omkring karakteren! Han sagde han ikke ville snakke om det- han havde travlt- nej han måtte ikke snakke om karakteren- sagde han meget hurtigt og forvirrende. Jeg havde før da- skrevet en mail til ham, et ... -
Svær opgave i analytisk geometri i 3D
Forumindlæghttp://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/111209%20stx113%20MAT%20A.ashx Opgave 9 i eksamensættet. Opgave a) giver abnormt store tal. Hvad gør jeg for at gøre dem mindre? Har udregnet a b og ... -
Har du brug for hjælp til ENGELSK MUNDTLIGT?!
ForumindlægHej - skal du snart op til din første engelsk mundtligt (folkeskolen) eller måske din sidste engelsk mundtlige eksamen (gymnasiet) og har nogle problemer, så kom hid! For jeg er villig til at hjælpe personligt gennem besked eller e-mail! Er en dimitteret IB student og har haft engelsk på et høje... -
MEDIEFAG - Kritik tak!!..
ForumindlægHeej people ! :D - Vi er blevet færdige med vores Mediefag afgang's film, og lagt den på Youtube.. : [http://www.youtube.com/watch?v=5vzOKG3-QbM] .. - Vi kunne virkelig godt tænke at høre lidt kritik om vores film, alt er tilladt , så godt som skidt :-) Eller hvad vi evt. kunne have gjort ... -
Karakterer på forsikringsmatematik og matematik-økonomi
ForumindlægHej Studieportalen, Ville spørge om, hvorvidt karakterer var vigtige på forsikringsmatematik og matematik-økonomi i forhold til fremtidig karriere? Derudover ville jeg også spørge, hvorvidt det er alt for svært matematik, man lærer (lidt usikker om jeg kan klare den matematik, der er på de to ... -
HJÆLP til engelsk-oversættelse
ForumindlægHej Jeg har så godt jeg kunne prøvet at oversætte denne tekst til engelsk, men tror ikke alt er korrekt, kan nogen hjælpe? Der har eksisteret homoseksuelle langt tilbage i historien, faktisk helt tilbage til det gamle Egypten, Kina og Indien. I nogle antikke samfund, eksempelvis det græske, va... -
HJÆLPPP MIG! en avis artikel :( rettes TAK
ForumindlægHej jeg har lavet en avisartikel i dansk som handler om Teenager som vælger sporten fra. Jeg skal aflevere den imorgen og har brug for hhjælp til komma og grammatiske fejl. Det vil jeg være rigtig taknemmelig for :D De mellemrubrikker der er skulle indgå i avisartiklen. Tak. Håber i vil hjæpe... -
Diverse småspørgsmål til htx-eksamensopgaver
ForumindlægLidt hint til forskellige gamle htx-eksamensopgaver. Opgaverne kan selvfølgelig findes på uvm's side ... det er nok kun relevant, hvis du selv sidder og bøvler med netop disse :=) SPØRGSMÅL: 1. løsningen på opgave 5 delspørgsmål b og c fra 26.maj 2009 sættet, da vi virkelig ikke kan... -
Undervisningsmodellen i perspektiv
ForumindlægEr vores uddannelsessystem (i gymnasiet) retfærdigt, idet at den producerer de bedste elever, med de medfølgende bedste kvalifikationer indenfor de fag, de ønsker at læse videre på udfra karakterkravet.Altså, i går diskuterede jeg med en ven ang. min og vennens karakterer, som vi på mit gymnasie ... -
I tvivl om valg af studie
ForumindlægHer nogle få måneder før tilmeldingsfristen er jeg pludselig blevet meget nervøs for at vælge molekylær medicin studiet, som jeg egentlig ellers så småt var ved at have affundet mig med. Jeg vil egentlig rigtig gerne forske, men er naturligvis lidt bekymret for, om der er andre alternativer. Jeg... -
Er min opgave helt ude af proportioner?
ForumindlægHej derude, Jeg håber, at der er nogen med en solid erfaring inden for SRP, som kan være mig behjælpelig. Jeg skriver i ren bioteknologi og har emnet mikrobiologi. Jeg føler dog ikke, at der er synderligt meget struktur i min opgave, fordi min problemformulering er så diffus. Min overordnede pr... -
Er der ikke nok nogen :?
ForumindlægEr der ikke nok nogen der vil rette dette : Mine bud, er dem jeg har markeret med fed . Bioteknologi er : a) en teknik hvor man udnytter levende organismer b) teknik i bio-sfæren c) en speciel film-teknik En DNA-profil er : a) et særligt røntgenbillede b) en teknik til at få celler til at dele si... -
SRP Hjælp
Forumindlæghej her efter sommerferien skal jeg begynde i 3.g, og i den anledning skal jeg til at begynde på SRP, så vores engelsk lærer har sagt til os at vi skal til vores første engelsk time, finde ud af hvilket emne vi vil have til vores SRP samt hvilke fag vi vil bruge til at belyse emnet. problemet... -
kvote 2
ForumindlægHej allesammen Jeg har brug for lidt rådgivning, og ville derfor stille mine spørgsmål her, med forventning og håb om at få svar :) Jeg lever og ånder for medicin. Jeg vil simpelthen intet andet i mit liv end at læse medicin, bidrage til samfundet som læge, der helbreder patienterne og yder ful... -
Sinusfælden!?
ForumindlægHar været så "heldig" at trække mundtlig matematik til eksamen, hvor jeg har fået opgaven: Redegør for begrebet "sinusfælden" og hvad det betyder for brugen af sinusrelationerne Jeg har lidt svært ved at finde ud af hvad jeg skal bevise. Håber nogen kan hjælpe! Vh -
Salte og ioner!!!
Forumindlægjeg skal til eksamen her på mandag og kan ikke komme på mere end 2 forsøg og de kræver mindst 3 forsøg af os. vil i ikke komme nogle forslag til hvad jeg skal sige og bruge af forsøg, jeg kan noget fysik/kemi men hvis i ville sige hvad jeg så skule bruge til forsøgene ville det virkelig være dej... -
Turbokurser
ForumindlægHejsa jeg desværre kommet ud for at have valgt en uddannelse der slet ikke er mig. Jeg droppede drømmen om psykologi-studiet fordi snittet var utrolig højt, men nu kan jeg se at hvis jeg ligger lidt kræfter i det kan jeg sagtens komme ind på kvote 2. Så er det bare ærgeligt at jeg har holdt et ... -
fysikopgave
Forumindlæghej se her:http://www.formel.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=110
